Mnohí z vás sa pýtate, akú literatúru o predaji by som vám odporučil čítať (v slovenčine a češtine). Najjednoduchšia odpoveď by bola:“Akúkoľvek“. Pretože tej literatúry v slovenčine a češtine až tak veľa zase nie je, ak sa chcete vzdelávať dlhodobo. Napriek tomu vám chcem nejaké tituly odporučiť. Také, ktoré ma v minulosti najviac oslovili, formou aj obsahom.
Ivo Toman: „Pozitivní myšlení není pro každého“ a „Závist si musíte zasloužit“. Dve CD-nahrávky, ktoré mi pomohli zrovnať si v hlave myšlienky ohľadne sebamotivácie a úspechu. Nastavia vám zrkadlo, kde veľmi rýchlo uvidíte vašu „polohu“ na ceste k úspechu a zistíte, kadiaľ sa k nemu môžete vydať. Podané priamo a bez obalu.
Pavel Vosoba: „Dokonalé služby (co chtějí zákazníci)“ – 59 tipov vo forme príbehov, ako urobiť zákazníka spokojným a firmu úspešnou. Toto by som dal ako povinné čítanie všetkým podnikateľom, manažérom a predajcom. Jeden citát z nej: „…najlepšou reklamou služby je služba sama.“
Richard Denny: „Prodejem k vítězství“ – kniha poskytujúca prehľad a jednoduché návody, ako robiť jednotlivé kroky v predaji – od vyhľadania nového kontaktu až po uzatvorenie obchodu. Pre začínajúceho obchodníka to môže byť veľmi praktická príručka, ktorá vás prevedie jednotlivými fázami predaja.
Ivo Toman:„Debordelizace hlavy“ – kniha, v ktorej zistíte, prečo je v jednoduchosti krása. Nájdete v nej návod, ako si nastaviť priority vzhľadom na vaše životné hodnoty a ako sa nenechať odkloniť z kurzu, ktorý ste si vybrali. A celkom dobrá analýza toho, prečo sa mnoho ľudí na cestu k úspechu ani nevydá. Ak si chcete urobiť poriadok vo vašom (nielen pracovnom) živote, vrelo doporúčam.
Ivan Bureš: „10 zlatých pravidel prodeje“ – desať skutočných príbehov z praxe autora, cez ktoré porozumiete pravidlám, ktoré sú pre úspech v predaji dôležité. Nie sú o technikách, ale o súvislostiach.
Niektoré ma trochu prekvapili, napríklad: „S lojalitou zákazníka rastie jeho náročnosť…“ Pôvodne som si myslel opak.
Tom Hopkins: „Umění prodávat“ – túto knihu som zatiaľ neprečítal, iba som ju prelistoval. Obsahuje množstvo techník a návodov od človeka, ktorý je považovaný za legendu v predaji a je jedným z najžiadanejších trénerov obchodníkov na svete.
Samozrejme, titulov je viac, ale tieto boli pre mňa osobne tie najprínosnejšie. Ale je to na vás. Žiadna informácia vám nemôže ublížiť, ak si ju v praxi najprv otestujete. Takže, študujte a študujte!
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ (vo formáte PDF) a ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja, určené len pre registrovaných čitateľov. Registrácia je zdarma.
14 komentárov
Ďakujem za všetky tipy! Zdá sa, že do Vianoc mám čo čítať 🙂
Dokonale sluzby od P. Vosobu je vyborna kniha. Jednoznacne odporucam i ja… ak ju este niekde zozeniete. Ostatne nepoznam, ale urcite sa po nich poobzeram. Diky, Martin.
——
A aj ja prispejem svojimi tipmi:
1.) Prodano! (Steve Martin, Gary Colleran)
2.) Jak ziskat a udrzet zakaznika (Timothy R. V. Foster)
(A potom 2 knihy vedeckejsieho razu…)
3.) Jak drahe je zdarma? (Dan Ariely)
4.) Nakupologie (Martin Lindstrom)
Ďakujem za tipy Martin, niektoré si určite prečítam. Mne osobne teraz veľmi rezonujú dve knihy – David Meerman Scott „Nové pravidlá marketingu a PR“ (zameranie na soc. média, veľa dobrých rád) a Leander Kahney „Ako uvažuje Steve Jobs“ (síce všeobecnejšia ale s úžasnými myšlienkami, ako Steve postupoval napr. pri návrhu produktov alebo pri manažmente všeobecne – je to občas pritiahnuté za vlasy ale určite poučné).
Výborný výber, Martin, pre inšpiráciu pár tipov:
– z klasiky: Napoleon Hill: Tajomstvo prosperity
– marketing: Philip Kotler: Moderní marketing – 4. evropské vydání
– team: James M. Heidema&Carol A. McKenzie: Zanietený tím
– komunikácia: Dave Lakhani: Přesvědčování – umění dosáhnout svého
– pre náročných: Gloria Beck: Zakázaná rétorika
– pre fajnšmekrov: Andrzej Batko: Umění persvaze aneb jazyk ovlivňování a manipulace, Persvazivní taktika a strategie
Ján Podstrelený
Ten film nepoznám,vďaka za tip. Aj keď TV veľmi nepozerám, dobrý film si občas rád pozriem…
Vyber knich velmi dobry, ale ja milujem aj zabavnejsiu formu- filmom, obvzlast komedii o obchode. Videli ste film Holy Man s Eddiem Murphym, s Jeffom Goldblumom a Kelly Preston? Nieco fantasticke o pochopeni obchodu ako takom- hlavne PRECO kupujeme aj veci nepotrebne ( hlavne tie 🙂 )
Ivan
Mam precitaneho Tomana, ano je taky ako Martin popisuje.
Zatial najlepsia kniha o predaji co som precital : Zig Ziglar – Umenie uspesne predavat 🙂
Vďaka za tip, Martin! Určite si ju prečítam.
Niektoré z nich som čítal – veľmi pekný výber Martin.
Ja mám obľúbenú knihu od Harry Beckwith – Jak prodat neviditelné. Je to skvelá kniha plná predajných tipov.