Akú literatúru o predaji čítam?
Mnohí z vás sa pýtate, akú literatúru o predaji by som vám odporučil čítať (v slovenčine a češtine). Najjednoduchšia odpoveď by bola:“Akúkoľvek“. Pretože tej literatúry v slovenčine a češtine až tak veľa zase nie je, ak sa chcete vzdelávať dlhodobo. Napriek tomu vám chcem nejaké tituly odporučiť. Také, ktoré ma v minulosti najviac oslovili, formou aj obsahom.
Ivo Toman: „Pozitivní myšlení není pro každého“ a „Závist si musíte zasloužit“. Dve CD-nahrávky, ktoré mi pomohli zrovnať si v hlave myšlienky ohľadne sebamotivácie a úspechu. Nastavia vám zrkadlo, kde veľmi rýchlo uvidíte vašu „polohu“ na ceste k úspechu a zistíte, kadiaľ sa k nemu môžete vydať. Podané priamo a bez obalu.
Pavel Vosoba: „Dokonalé služby (co chtějí zákazníci)“ – 59 tipov vo forme príbehov, ako urobiť zákazníka spokojným a firmu úspešnou. Toto by som dal ako povinné čítanie všetkým podnikateľom, manažérom a predajcom. Jeden citát z nej: „…najlepšou reklamou služby je služba sama.“
Richard Denny: „Prodejem k vítězství“ – kniha poskytujúca prehľad a jednoduché návody, ako robiť jednotlivé kroky v predaji – od vyhľadania nového kontaktu až po uzatvorenie obchodu. Pre začínajúceho obchodníka to môže byť veľmi praktická príručka, ktorá vás prevedie jednotlivými fázami predaja.
Ivo Toman:„Debordelizace hlavy“ – kniha, v ktorej zistíte, prečo je v jednoduchosti krása. Nájdete v nej návod, ako si nastaviť priority vzhľadom na vaše životné hodnoty a ako sa nenechať odkloniť z kurzu, ktorý ste si vybrali. A celkom dobrá analýza toho, prečo sa mnoho ľudí na cestu k úspechu ani nevydá. Ak si chcete urobiť poriadok vo vašom (nielen pracovnom) živote, vrelo doporúčam.
Ivan Bureš: „10 zlatých pravidel prodeje“ – desať skutočných príbehov z praxe autora, cez ktoré porozumiete pravidlám, ktoré sú pre úspech v predaji dôležité. Nie sú o technikách, ale o súvislostiach.
Niektoré ma trochu prekvapili, napríklad: „S lojalitou zákazníka rastie jeho náročnosť…“ Pôvodne som si myslel opak.
Tom Hopkins: „Umění prodávat“ – túto knihu som zatiaľ neprečítal, iba som ju prelistoval. Obsahuje množstvo techník a návodov od človeka, ktorý je považovaný za legendu v predaji a je jedným z najžiadanejších trénerov obchodníkov na svete.
Samozrejme, titulov je viac, ale tieto boli pre mňa osobne tie najprínosnejšie. Ale je to na vás. Žiadna informácia vám nemôže ublížiť, ak si ju v praxi najprv otestujete. Takže, študujte a študujte!
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ (vo formáte PDF) a ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja, určené len pre registrovaných čitateľov. Registrácia je zdarma.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Ja mám obľúbenú knihu od Harry Beckwith – Jak prodat neviditelné. Je to skvelá kniha plná predajných tipov.
Niektoré z nich som čítal – veľmi pekný výber Martin.
Vďaka za tip, Martin! Určite si ju prečítam.
Mam precitaneho Tomana, ano je taky ako Martin popisuje.
Zatial najlepsia kniha o predaji co som precital : Zig Ziglar – Umenie uspesne predavat 🙂
Vyber knich velmi dobry, ale ja milujem aj zabavnejsiu formu- filmom, obvzlast komedii o obchode. Videli ste film Holy Man s Eddiem Murphym, s Jeffom Goldblumom a Kelly Preston? Nieco fantasticke o pochopeni obchodu ako takom- hlavne PRECO kupujeme aj veci nepotrebne ( hlavne tie 🙂 )
Ivan
Ten film nepoznám,vďaka za tip. Aj keď TV veľmi nepozerám, dobrý film si občas rád pozriem…
Výborný výber, Martin, pre inšpiráciu pár tipov:
– z klasiky: Napoleon Hill: Tajomstvo prosperity
– marketing: Philip Kotler: Moderní marketing – 4. evropské vydání
– team: James M. Heidema&Carol A. McKenzie: Zanietený tím
– komunikácia: Dave Lakhani: Přesvědčování – umění dosáhnout svého
– pre náročných: Gloria Beck: Zakázaná rétorika
– pre fajnšmekrov: Andrzej Batko: Umění persvaze aneb jazyk ovlivňování a manipulace, Persvazivní taktika a strategie
Ján Podstrelený
Ďakujem za tipy Martin, niektoré si určite prečítam. Mne osobne teraz veľmi rezonujú dve knihy – David Meerman Scott „Nové pravidlá marketingu a PR“ (zameranie na soc. média, veľa dobrých rád) a Leander Kahney „Ako uvažuje Steve Jobs“ (síce všeobecnejšia ale s úžasnými myšlienkami, ako Steve postupoval napr. pri návrhu produktov alebo pri manažmente všeobecne – je to občas pritiahnuté za vlasy ale určite poučné).
Dokonale sluzby od P. Vosobu je vyborna kniha. Jednoznacne odporucam i ja… ak ju este niekde zozeniete. Ostatne nepoznam, ale urcite sa po nich poobzeram. Diky, Martin.
——
A aj ja prispejem svojimi tipmi:
1.) Prodano! (Steve Martin, Gary Colleran)
2.) Jak ziskat a udrzet zakaznika (Timothy R. V. Foster)
(A potom 2 knihy vedeckejsieho razu…)
3.) Jak drahe je zdarma? (Dan Ariely)
4.) Nakupologie (Martin Lindstrom)
Ďakujem za všetky tipy! Zdá sa, že do Vianoc mám čo čítať 🙂
Dakujem za tipy, pridavam jeden, trosku lahsie ale podla mojho nazoru prospesne citanie aj pre predajcov (ved kazdy nieco denne niekomu ponuka:) )
Charlie Tremendous Jones: Zivot je fascinujuci
Martin,
tipov na skvele knihy je mnoho, odporucam vsak velmi zaujimavy titul:
Martin Lindstrom – Nakupologie (z oblasti neuromarketingu)
Juraj
Vďaka za tip Juraj! Túto knihu spomínal už Roman, asi si ju kúpim ako prvú…
Zdravím Martin, teraz sa mi dostal na obrazovku ešte ďalší zoznam, tak pridávam – http://www.businessinsider.com/must-read-public-relations-books–the-required-reading-list-of-pr-books-and-marketing-books-2011-9