Ako sa lepšie „nakopnúť“ do pracovného dňa

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 9. januára 2020 3 komentáre

time-management obchodnikaPrajem vám veľa úspechov v novom roku! Chcem ho začať témou, ktorá s predajom nesúvisí. Ale môže vám pomôcť zvýšiť vašu celkovú produktivitu.

Je to tip z oblasti time-manažmentu, lepšie povedané manažmentu seba samého, pretože čas manažovať nedokážeme 🙂

Vraj naše každodenné návyky sú to, čo najviac ovyplyvňuje naše dlhodobé výsledky. Ja mám jeden, ktorý mne osobne pomáha a o ktorý sa chcem s vami podeliť…

Zjedzte tú žabu!

Hovorí sa, že ráno máte začať tými najnepríjemnejšími alebo najťažšími úlohami, aby ste to najhoršie mali čo najskôr za sebou. Aby vás predstava na ne počas dňa „nebrzdila“. (Je to jedna zo zásad uvedených v knihe: „Zjedzte tú žabu!“ od B.Tracyho. Mimochodom, je to skvelá kniha základov seba-manažovania.) Ja to tak nerobím z dvoch dôvodov:

  • nemusí to tak časovo vyhovovať aj druhej strane (ak sa to týka aj niekoho iného),
  • takáto úloha môže byť časovo náročná a keď ju napr. po 1/2-1 hodine ešte nemám hotovú, brzdí ma myšlienka, že dnes ešte nemám nič hotové.

Preto môj deň nezačínam takýmito úlohami, aj keď sú možno dôležité.

Radšej jednohubku, prosím

Mám iný návyk – ráno začínam takými úlohami, ktoré nie sú náročné a ktoré viem dokončiť za krátky čas. Kľudne to môže byť vystavenie faktúry, príprava na stretnutie s klientom alebo spracovanie e-mailov. Úloha mi nesmie zabrať viac ako 5-10 minút.

Má to pre mňa tieto výhody:

  • keďže spravidla ide o nenáročné úlohy, je to pre mňa dobrá mentálna rozcvička na ráno,
  • sú to krátke úlohy, takže po 1/2 hodine už za sebou vidím kus hotovej roboty,
  • tým, že za krátky čas spravím veľa, nastavím si tak vyššie pracovné tempo, ktoré potom zrýchli aj moje ostatné aktivity.

Dnes ráno som napríklad začal tak, že som si uvaril zázvorový čaj a začal som písať tento článok. Za 10 minút ho síce celý nespracujem a neuverejním, ale keďže som presne vedel čo chcem napísať, cca za štvrťhodinu som takmer hotový. Teraz môžem ísť s dobrým pocitom zobudiť deti do školy 🙂

P.S. Spracovanie a uverejnenie mám potom naplánované na inú časť dňa, kedy mám na to vyhradený čas. Ale článok je hotový! To je tiež jeded dobrý tip – ak ide o väčšiu úlohu, rozdeľte si ju na menšie časti a dokončujte ich ako samostatné úlohy. Vtedy viete použiť aj tip z dnešného článku 🙂

Aké návyky pomáhajú vám byť v práci produktívnejšími? Napíšte dole do komentárov…


>>> Ďalšie články zamerané už na plánovanie predaja si môžete prečítať v tejto sekcii.

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Štítky: , ,

Komentáre (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Stránky, ktoré odkazujú na tento príspevok

  1. Akú "výbavu" potrebuje mať úspešný obchodník? - Podnikateľské centrum | 6. novembra 2020
  1. anton píše:

    ahoj martin.
    robim to podobne ako ty.
    v praci sa rano snazim vyhybat dlhsim debatam, tie si nechavam na zaver dna.

    anton

  2. Peter píše:

    Skvelý typ Martin, funguje to tak!

Napísať odpoveď pre anton Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *