Ak nechcete každého nového zákazníka krvopotne oslovovať telefonicky, potrebujete robiť marketing. Ohľadne marketingu ešte stále koluje názor, že je to drahý luxus pre veľké firmy. Nie je to pravda. Vymoženosti dnešnej doby umožňujú robiť účinný marketing aj živnostníkovi alebo malej firme, navyše za veľmi nízke náklady.
Akých chýb v marketingu sa dopúšťajú SZČO a malé firmy? Uvediem 6 najčastejších:
1. žiaden marketing – spoliehanie sa, že zákazníci nejako prídu. V dobrých časoch to môže fungovať, hlavne ak už máte niečo za sebou a občas príde nejaký zákazník aj na odporúčanie. Spoliehať sa na to však nedá. Dnes je marketing už nevyhnutnosťou. Pritom nepotrebujete reklamu v TV alebo billboardy, aby ste pritiahli nových zákazníkov.
2. chýba zacielenie – ak sa snažíte osloviť každého, neuspejete. Príliš široký záber znamená, že sa váš marketing stratí. Nemôžete osloviť rovnakým spôsobom rôzne skupiny zákazníkov (každá „počúva“ na niečo iné). Navyše, budete čeliť obrovskej konkurencii. Mali by ste mať vymedzenú takú cieľovú skupinu, u ktorej viete využiť nejakú konkurenčnú výhodu, a/alebo je tam menší konkurenčný tlak.
3. široké zameranie – ak sa snažíte byť odborníkom na všetko, budete pre zákazníkov nedôveryhodní. Ľudia chcú nakupovať od špecialistov. Čím užšia špecializácia, tým väčšia dôveryhodnosť. Čo by ste si mysleli o firme, ktorá robí daňové poradenstvo, prevádzkuje upratovacie služby a sieť fast-foodov?
4. nekoncepčnosť – chýba dlhodobá stratégia, marketing sa robí živelne. Je síce lákavé podľahnúť ponuke na reklamu do časopisu za polovicu, ale trvalejší efekt tým nedosiahnete. Vytvorte si marketingový plán, inak budete plytvať energiou a peniazmi. Radšej toho robte menej, ale s rozumom.
5. krátkodobosť – marketing nie je sezónna záležitosť. Treba ho robiť neustále. Formy môžete meniť, ale nesmiete prestať. Zíde z „očí“, zíde z mysle. Tak ako kvetinu nestačí poliať iba raz, musíte ju polievať opakovane. Ak marketing nemá byť dlhodobá záležitosť, tak sa do toho ani nepúšťajte.
6. chýba odlíšenie sa – ak to robíte ako všetci ostatní, nebudete ničím zaujímaví a splyniete s okolím. „U nás kKvalita za najvýhodnejšie ceny!“ Nehovorí to o sebe už každý? Nájdite spôsob, ako sa odlíšiť. Lebo vám ostane iba jedna možnosť, a to odlíšiť sa cenou. A to asi nechcete. Najlepšie na tom je, že nemusíte byť odlišní. Stačí, keď budete odlišne pôsobiť. Tomu sa hovorí pozicioning – naučte vašu cieľovú skupinu, čo si má o vás myslieť.
Toto je najčastejších 6 marketingových „hriechov“ malej firmy. Možno sa niektoré týkajú aj vás. Ak chcete dostať rýchlokurz efektívneho marketingu, ktorý vám prinesie nových zákazníkov a navyše nestojí skoro nič, kliknite sem.
————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“.
11 komentárov
Pan Misik, dakujem za komentar, mate pravdu co pisete, ale byvanie je potrebne, a su to nadstadardne apartmany, na ktore si dokazu ludia zobrat hypoteky, len podiel kupujucich sa zvysuje pozvolna. Je fakt, ze dotycna XY firma nema paru o nejakom marketingu a inych nastrojoch, pretoze taka je situacia na Slovensku globalne. Pytal som sa potom na koho sa zacielit, kedze developerov v meste je viacero, majitel si zial nevidi na koniec nosa, aby zlepsil svoju startovaciu poziciu vdaka prieskumu a pod, a napriek tomu ako byt iny, komu ponukat a ako ponukat. Pisem preto o tom, lebo cital som vela knih z ineho prostredia, velmi zaujimave a mudre knihy ale neboli zo Slovenska. Ako som spominal, v exporte som 20 rokov, viem co sa deje a ako sa deje vonku a co mame doma. Dakujem za dalsie riadky.
Ak mate chut mozeme to prebrat aj mailom.
juma68@gmail.com
JM