Predajca-Superman?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 7. novembra 2011 10 komentárov

Suverénny pohľad, bezvadný výzor, pozná odpoveď na každú otázku, proste vie ohúriť! Aj tak zďaleka nemusí byť idolom pre zákazníkov. Myslím si, že zákazník dnes očakáva od predajcu niečo iné.

Samozrejme, je dobré, ak je obchodník tip-top. Ak je patrične oblečený, upravený a je doma vo svojom obore. Oveľa dôležitejšie však je, či za hlavnú postavu deja považuje seba alebo zákazníka. Ak zákazník zo strany obchodníka nepocíti skutočný záujem o neho, ostatné ho prestane zaujímať.

Predaj je služba. Hlavná postava je proste zákazník. Toto nie je technika predaja, toto je postoj. Ego v predaji nemá čo hľadať. Ani snaha priťahovať pozornosť na seba. Chybou je aj predstieraný záujem alebo prehnaná snaha podriadiť sa. Pokora áno, ale odtiaľ-potiaľ.

Kým na toto obchodník „nedorastie“, obávam sa, že žiadne techniky predaja mu nebudú nič platné. Roky mi trvalo, kým som to pochopil. Kým som svoju myseľ preprogramoval z otázky: „Ako mu môžem predať?“ na „Ako viem byť pre neho užitočný?“

Obchodníci v tomto so mnou často polemizujú. Hovoria: „Ale ja musím predať! Musím predsa z niečoho žiť.“ To je v poriadku. Predstavte si, že prídete k právnikovi alebo do autoservisu, kde majú podobný postoj. Aj oni musia z niečoho žiť. Páčilo by sa vám, keby ste „obeťou“mali byť VY?

Nie je nič zlé zarábať na tom, že pomáhate. Zákazník vám rád zaplatí. Ak bude mať pocit, že vám ide najprv o jeho prospech. Hovoria tomu aj „win-win“ situácia. Ja to skôr volám: „Aké dáš, také dostaneš.“
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, určené iba pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (10)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Anonymous píše:

    Veľká pravda, mne to trvalo 7 rokov, kým som na to prišiel. Ale tá aplikácia do života je fakt ťažká – ego sa bráni, chce mať vždy pravdu.
    Tak som začal čítať Bibliu 🙂

  2. Anonymous píše:

    Predaj je naozaj služba a pro-zákaznícka orientácia nutnosťou. Ľudia nie sú stroje, nefungujú jednoduché „mechanizmy“, neplatia schémy typu „tu zatlač a tam ti vypadne“. A zvlášť pri predaji predmetov dlhodobej spotreby platí, že obchodník i celý tím vnútornej služby musí každý prípad „predaja“ vnímať ako službu šitú na mieru konkrétneho človeka, lebo:

    Ľudská povaha sa v podstate nemení a ľudia žijú podľa toho, čo nazývajú pocitom; aj tak ale predstierajú, že konajú na základe rozumu. Toto je mimologické konanie, nie nelogické. Je určované rezíduami (predsudky, snobstvo, samoľúbosť, ale aj pocit istoty, viera, láska…), rezíduá sú produktom inštinktov. Pocit je stály, rezíduum premenné. Mimologické konanie je základom spoločenského systému.

    Vilfredo Pareto, Pojednanie o všeobecnej sociológii, 1916

  3. ivanaskriniarova píše:

    Som veľmi rada,že mám tú príležitosť a dostala som šancu sa vzdelávať a učiť sa od obchodníkov,ktorý majú obrovské skúsenosti. Pracujem na sebe a v podstate som nováčik v obchode a mojím snom je byť medzi najlepšími…:D.Nasávam informácie a premieňam ich na realitu. Musím sa pochváliť,začalo sa mi dariť a za mojím úspechom je,že som sa začala riadiť aj vašimi radami. Zamýšľam sa nad detailami a som prekvapená čo všetko je doležité aby som uzavrela dobrý obchod. Verím a cítim,že som na tej správnej ceste aj v ďaka vám…:D

  4. Michal Kočiš píše:

    Máte pravdu. V podstate je to vystihnuté v jednej vete: Kým som svoju myseľ preprogramoval z otázky: „Ako mu môžem predať?“ na „Ako viem byť pre neho užitočný?“

  5. Martin Mažár píše:

    Škoda, že mnohý obchodníci toto nechápu! Keby všetci chápali, že predaj je hlavne o pomoci zákazníkovi, všetkým by sa nám ľahšie predávalo. Dnes ľudia na základe svojich skúsenosti obchodníkom neveria. Preto väčší úspech dosahujú tí, čo sa nesprávajú ako predajci, ale skôr ako poradcovia či konzultanti, ktorým ide hlavne o klienta.

  6. Martin Mišík píše:

    Som rád, že máte podobný postoj k predaju. Je a vždy to bude o ľuďoch. Verím, že nás bude stále viac, ktorým pôjde nie len o zisk, ale aj o spokojného zákazníka… Ďakujem za komentáre a nech sa darí v predaji!

  7. Maros Mikle píše:

    Presne tak, kto si nevie najst tu cestu ako predat vsetko a s dobrym dojmom, ten skoncil.

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *