Keď to nejde, tak to nejde?
Sú obdobia, kedy predaj nejde tak, ako by sme si želali. Akoby sa všetci zákazníci niekam vytratili. Najmä leto zvykne trpieť touto „chorobou“. Ako to prekonať?
Práve som sa vrátil z dovolenky v Chorvátsku. Počas výletu po pobreží som si všimol niečo zaujímavé. V dedine na okraji cesty stál domorodý chlapík a v ruke držal transparent „APARTMANI“. Vždy sa otočil na ten smer, odkiaľ prichádzali autá. Neviem, ako dlho tam stál a či touto formou zohnal nejakých nájomníkov. Páčilo sa mi však, že niečo pre to robil.
To najhoršie, čo môžete urobiť, ak sa obchod nehýbe, je neurobiť nič. Čakanie je najhoršia stratégia. Hlavne pre psychiku predajcu.
Traduje sa jedna historka z bombardovania Pearl Harboru. Kotviace bojové lode nemali na palube muníciu. Preto sa nemohli adekvátne brániť. Napriek tomu vydal kapitán jednej z týchto lodí svojej posádke príkaz páliť na prilietavajúce japonské lietadlá. Čím? Všetkým, čo bolo po ruke – zemiakmi, pracovným náradím, kuchynským riadom.
Pravdepodobne takto žiadne nepriateľské lietadlo nezostrelili. Zaujímavé však bolo, že títo námorníci po tejto strašnej udalosti trpeli psychickými poruchami v oveľa menšej miere, ako ich spolubojovníci z iných lodí. Vedecky sa totiž potvrdilo, že ak sa v krízovej situácii aspoň o niečo pokúsite, nebude to na vás mať až taký negatívny vplyv.
Ako to súvisí s predajom? Ak predajca nemá práve dobré obdobie a snaží sa ho pasívne prečkať, bude mať z toho oveľa väčšiu „depku“, ako keby sa snažil a urobil čokoľvek, aj keď bez výsledku. Nie je nič horšie, ako mať za sebou neproduktívne obdobie nečinnosti. Ste demotivovaní, otrávení a možno aj plní beznádeje. Viete si predstaviť, ako by ste v tomto stave pôsobili na zákazníka? Asi by nekúpil, aj keď to pôvodne možno zamýšľal.
Dajte si preto pozor na pasivitu v obdobiach, kedy je zákazníkov pomenej. Ak vás nič iné nenapadne, tak si trebárs dajte na transparent nápis: „Nekúpite (názov vášho produktu)?“ a postavte sa na miesto, kde sa môžu vyskytnúť nejakí potenciálni zákazníci. Budete sa na konci dňa cítiť oveľa lepšie, ako keby ste celý deň čakali v kancelárii, kým zazvoní telefón. Aj keď nič nepredáte. Verím však, že vás napadnú aj lepšie možnosti, ako stáť s transparentom niekde na okraji cesty. Ak nie, tu je 8 inšpirácií.
P.S. Napíšte mi prosím do komentára, čo robíte VY v období, kedy zákazníci nie a nie prísť.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Dobrý tip. Záleží od toho, či mi ide o prežitie, alebo nie. Keď treba vytvoriť zisk, aby som nebol v strate, tak pre to niečo urobím, ale keď nie, tak si rád od práce odpočiniem.
Krasny den Martin.
Receptov na prezoitie uhorkovej sezony je vela, ale moj je – nevsimam si ju a pracujem. Viaze to na seba viacej psychoenergie ale funguje to. Dokonca si myslim, ze kedze viem ze ini trosku spia, mne sa dari este viac :-).
Ivan
Treba si stanovit lahsie dosiahnutelne ciele. Obchodnik je tiez len clovek a ano niekedy to pri 34 stupnoch ide kapku tazsie, hl. ked vie, ze 30% uzemia sa clapka v mori. Potom je spokojny, ze dosiahol stanovene a ked je dravsi, tak chce samozrejme viac 🙂
Gratulujem chlapi! A ako pise „Anonym“,bez ciela to nepojde, uhorka-neuhorka…
Samozrejme, ze su obdobia, kedy to „jednoducho nejde“, suvisi to takisto aj s trendom a obdobiami pocas roka, ale ako pisete, netreba zaspat na vavrinoch ani pocas tohto obdobia. Predsa len, stava sa aj mne, ze klienti a zakaznici, ktorych som prave v tomto obdobi oslovil alebo kontaktoval, si po case spomenuli a oslovili ma neskor sami – aj to dokaz toho, ze aj ked sa v „uhorkovej sezone“ mozno na pohlad predaju nedari, tak klienti maju oci otvorene a vnimaju, co sa okolo deje…
Jednu vec, pan Misik, Vam vsak musim vytknut – spominali ste transparent s napisom: „Nekúpite (názov vášho produktu)?“ – slovo NEKUPITE – to ste snad ani nemysleli vazne!!!
Prajem pekny den!
Martin, čo Ti mám povedať, je najhorucejšie leto a my máme 5-8 nových klientov týždenne… viac ani nemám čas písať 😀
Nuž, každý si je strojcom svojho šťastia! Ak sa darí, aj keď sa nedarí.
P.S. „Nekúpite…“ stále si na to ešte neviem zvyknúť, mám stále na čom pracovať. Takže opravujem: „Kúpite…?“ Vďaka za upozornenie 🙂
Martin,toto léto jsem se v uhorkovej sezone vzdělávala a připravovala, až skončí. Absolvovala jsem kurs retériky, ale potřebovala bych Váš kouč kurs.
Nechystáte nějaké kursy v Praze?
Čtu pravidelně Vaše příspěvky a již se staly mou součástí, držím palce a svěží vítr do dalšího bytí.
Ďakujem Lenka a tiež držím palce! V Praze zatiaľ nič nechystám, ale do budúcnosti to snáď vyjde.
Dobry den, dobry clanok, mozem len suhlasit, v praxi to jednoznacne funguje a aj u nas v praci by predajca nestihol vylustit jedinu krizovku (za mesiac) ak by aj velmi chcel, prace je stale dost, aj keby nevstupil jediny zakaznik…
Chcem sa ale opytat, kedze niekey tym padom mame tej prace nad hlavy a viac, neplanujete nejaky kratsi kurz (najlepsie jednodnovy) zamerany na lepsie zmenezovanie casu? To by bodlo 🙂 Dakujem
Niečo určite na tému „Time-manažment predajcu“ plánujem, pravdepodobne na október alebo november. Mal by aj niekto iný záujem?