19. septembra 2011

Facebook ako nedocenený pomocník predaja?

Z nevedomosti som ako obchodník Facebook dlho ignoroval. A bola to chyba! Zďaleka som nedocenil možnosti, ktoré FB ponúka. Až keď mi známy vysvetlil, že ho denne využíva takmer polovica manažérov ako zdroj informácií, rozhodol som sa vyskúšať to. Pochopil som, že nezáleží na tom, čo si o FB myslím ja. Dôležité je, že ho mnoho ľudí používa. Od vtedy som pochopil týchto päť vecí:

  • FB je ideálny spôsob na vytvorenie obojstrannej komunikácie so zákazníkmi. Firemný web je iba jednostranná komunikácia. Nemotivuje návštevníkov ku komunikácii. Navyše cez FB viete získať spontánne reakcie a názory ľudí, čo je pre váš predaj a marketing neoceniteľné…
  • Informácie o vás sa šíria ďalej na základe odporúčaní, čo zvyšuje vašu dôveryhodnosť. Teda, ak si ju zaslúžite…
  • Na FB dokážete vytvoriť komunitu ľudí, ktorých niečo spája (napríklad ich zákaznícke potreby alebo skúsenosti). Takto viete vytvoriť a riadiť diskusiu na témy, ktoré súvisia s vašim podnikaním. Dokážete inak priviesť zákazníkov k tomu, aby medzi sebou komunikovali?
  • Ak na FB dávate hodnotný obsah, ktorý čitateľov zaujíma, budú vás pravidelne sledovať. Takto sa svojim (alebo budúcim) zákazníkom pripomeniete. A keď „to“ na nich príde, hádajte na koho si spomenú?
  • Cez FB môžete občas aj priamo propagovať váš biznis. Nesmiete to však preháňať. Akonáhle to začne príliš často „zaváňať“ reklamou, stratia o vás záujem. Prvoradý cieľ FB totiž nie je predávať, ale vytvárať vzťahy. Toto váš firemný web tiež nedokáže…

FB môže byť vašimi novými očami, ušami a ústami vo svete biznisu. Ale len vtedy, ak ho použijete správnym spôsobom…
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ (vo formáte PDF) a ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja, určené len pre registrovaných čitateľov. Registrácia je zdarma.

Stiahnite si ZDARMA:

6 komentárov

  1. Dobrý den
    konecene aj niečo o facebooku – fan page mi mame maly obchodik na dedine a sme aj na facebooku 🙂 tesim sa na dalsie clanky o facebooku!

  2. Pekný deň, Martin,
    článok štandardne inšpiratívny…no a FB je naozaj správna cesta:
    náš firemný fanpage na FB funguje od júna a celkom sa dá…aktuálne 8 825 like…

    facebook.com/dsidata

    Ján Podstrelený

  3. Ďakujem za postrehy.Samozrejme som mal na mysli fan-page,nie osobný profil. Ešte sa ho (FB) len učím používať, stále je to pre mňa nové a objavujem ďalšie možnosti.Ale už teraz vidím, že to je cesta…

  4. Súhlasím s „upbook.sk“ + otázka je, či sa jedná o fun page alebo Vás ako osobu. Ak využívate FB ako osoba, súhlasím, reklamy málo a sústredenie sa na vzťahy. Ak sa jedná o fun page, potom je to o tom, že zákazníci chcú dostávať informácie čo firma robí a pod. Tieto dva prístupy treba oddeliť, čo sa týka používania, a potom je to OK 🙂 Ďalšia vec je, či si Vás ľudia chcú pridať preto, lebo ste skutoční priatelia alebo preto, že sa chcú dozvedieť niečo o Vašej firme a tom, čo robíte.

  5. Nič nového ale zároveň úplna pravda. Hlavne záver „Prvoradý cieľ FB totiž nie je predávať, ale vytvárať vzťahy.“ ale to nie je len o FB ale sociálnych sietiach všeobecne. Používam tiež G+ a twitter

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?