Kategórie článkov
Vyhľadávanie
Nie je námietka ako námietka
Naučte sa jednoduchú techniku ako odlíšiť, či ide o zastierací manéver zákazníka alebo o skutočnú námietku, ktorú treba riešiť…
Sebaobrana pri cene
Podcast pre obchodníkov – prečo je cena problém a ako zvládať cenové námietky od zákazníkov
Ste pre nás príliš drahí…
Námietky na cenu patria podľa prieskumu medzi 3 najčastejšie výzvy v predaji (zdroj: Hubspot). Pozrime sa na konkrétny modelový príklad – obchodník sedí u konateľa jednej výrobnej firmy: „Vaše riešenie…
Aby vás neprekvapila už žiadna námietka
Dostávate námietky od zákazníkov? Ako pevní sa vtedy cítite byť v kramflekoch? Urobte si rýchly test – odpovedzte prosím na túto otázku: „Čo urobíte ako prvé, keď zákazník povie námietku?“…
Ozvite sa, až keď skončí korona…
Toto je asi najčastejšia z námietok zákazníkov počas tohoto COVID-obdobia. Môže byť opodstatnená – sú firmy, ktoré teraz naozaj idú v núdzovom režime a škrtli akékoľvek výdaje, ktoré nesúvisia s…
Nie je námietka ako námietka (a ako sa v nich vyznať)
Často sa stretávam s tým, že predajcovia hádžu námietky do jedného vreca. Majú na všetky rovnaký meter. To je ale veľká chyba! Čo keby som vám teraz povedal, že existujú…
7 tipov ako si ľahšie poradiť s námietkami zákazníkov
S námietkami sa v obchode stretávame často. Vytvárajú akúsi pomyselnú „bariéru“ k vytúženým predajom. Aspoň si to myslíme. Ale aj keď by sa nám bez nich určite žilo lepšie, námietky…
Ako postupovať pri obhajobe ceny?
Situácia, kedy sa po prezentácii ponuky zákazníkovi zdá vaša cena privysoká, je vám asi dôverne známa 🙂 Prečo musíme tak často obhajovať cenu? Prečo ju zákazník jednoducho bez slov neakceptuje a…
Čo sa dialo na workshope o námietkach?
Koncom júla (28.7.2016) sa konal 1.letný worskhop pre predajcov na tému Sebaobrana pri námietkach. Spolu nás bolo 22 plus moja maličkosť 🙂 Užili sme si ho pod holým nebom…
Ako riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?
Na námietky môžete naraziť v ktorejkoľvek fáze predaja. Niektoré prichádzajú už na začiatku – napríklad:„Nemám záujem“ alebo „Pošlite mi najprv ponuku“. Iné zas počas alebo ku koncu obchodného jednania – napríklad pri snahe uzatvoriť obchod…
O steaku, telefonovaní a obchodníckej hluchote.
Predstavte si, že ste v reštaurácii a pri objednávaní vám čašník odporúča:„Vyskúšajte špecialitu šéfkuchára – steak s čerstvými hríbikmi, hostia si ho veľmi pochvaľujú.“ Vaša reakcia:„Ďakujem, ja som vegetarián…“ Čašník:„Dokonca je flambovaný pravým…
Zákazník pred podpisom zmluvy náhle zmenil názor?
V jednej diskusnej skupine na LinkedIn som náhodou natrafil na tému: „Už sa vám stalo, že sa zákazník tesne pred podpisom zmluvy nečakane rozhodol pre iného dodávateľa?“ Pre obchodníka je to…
Ako predchádzať námietkam?
Jednoduchá technika, ako sa vyhnúť veľkej väčšine námietok zákazníkov. Nič nové pod slnkom, ale málo sa využíva… (video má necelé 2 minúty) Žiadna veda, treba to len vyskúšať… Držím vám…
Čo okrem námietok behá zákazníkovi hlavou, ale vám o tom nepovie?
Obchodníci mi často hovoria o námietkach svojich zákazníkov. Námietka je niečo, čo vám zákazník povie ako výhradu alebo nesúhlas voči vášmu návrhu alebo voči nejakej jeho časti. Dôležité je vedieť,…
Čo radí predajcom T.Kasza?
Prinášam Vám krátky rozhovor o predaji s maďarským expertom na predaj T.Kaszom: 1. Čo sa podľa Teba najviac zmenilo v predaji za posledných 10 rokov? Podstatná zmena je tá, že…
Oprávnená námietka je, keď…
Ak zákazník na niečo namieta, môže ísť o „nevinnú poznámku“, alebo sa jedná o oprávnenú (skutočnú) námietku. V skrátenom úryvku z knihy „Tajomstvá uzatvárania predaja“ od T.Kaszu je návod ako…
Nemachrujte s kvalitou, tá sa neráta!
Ale veď kvalita je dôvod, prečo máme vyššie ceny ako konkurencia! Vyššia cena = vyššia kvalita. Možno tento argument používate aj počas predaja. Logiku to síce dáva, ale ako predajný argument je to…
Ako reagovať na námietku, ak nechcete prichádzať o obchody
Poznáte to – všetko ide ako po masle, až kým zákazník nevytiahne námietku. Nič sa nedeje – veď máte predsa pripravený a nacvičený váš arzenál odborných argumentov. Dokonca máte pre zákazníka…
Prvá pomoc pri reklamáciách.
Reklamácia nie je nič príjemného. Hlavne ak je zákazník nahnevaný a vy ste prvý, kto mu príde „do rany“. Ako sa v tej chvíli zachovať? Vaša reakcia môže rozhodnúť o…
Dokážete zákazníkom čítať myšlienky?
Čítať myšlienky možno nie, ale niektoré veci dokážete spoľahlivo predvídať. Napríklad námietky. Ak z desiatich zákazníkov sedem namieta napríklad na to, že značka vášho produktu nie je známa, dá sa…
Zľava – dať ju alebo nedať?
Všetko prebieha hladko. Až pri oznámení ceny zákazník povie, že má lacnejšiu ponuku od konkurencie. Je to ako „hodená rukavica“. Čo urobiť? Podliezť cenu a pripraviť sa o časť zisku? Alebo zabojovať…
Všetko je pekné, ale ste drahí!
Námietka na cenu je asi tá najčastejšia námietka, akú obchodníci dostávajú. Napriek tomu, cena je málokedy to jediné, prečo zákazník nekúpi. Takže niečo tu nie je v poriadku. Pozrime sa,…
Najčastejšia (skrytá) námietka
Čo je váš tajný nepriateľ v uzatváraní obchodu? Či chceme či nie, kúpa je pre zákazníka vždy spojená s rizikom a neistotou. Čím vyššia suma, tým vyššia neistota. Budem s…
Kríza ako dôvod kúpiť?
Veľmi častý dôvod, prečo zákazníci odmietnu ponuku, býva tento: „Je kríza, nemôžeme si to dovoliť“. Už Vám povedal niektorý zo zákazníkov takúto námietku? Ja to počúvam často. Každá minca má…
5 dôvodov, prečo Vás zákazník odmietne
Zákazníci uvádzajú rôzne dôvody, prečo nechcú kúpiť. Napriek tomu existuje len 5 skutočných dôvodov: 1.nepotrebuje Váš produkt2.nemá peniaze3.neporozumel vašej prezentácii4.nedôveruje Vám5.nemôže o tom rozhodnúť sámVšetko ostatné je len snaha vyhnúť…
Vyhľadávanie
Kategórie článkov
- Komunikácia (6)
- Maloobchodný predaj (8)
- Manažment predaja (42)
- Námietky (25)
- Noví zákazníci (23)
- Obchodný rozhovor (42)
- Plánovanie predaja (30)
- Prezentovanie (19)
- Psychológia predaja (37)
- Rôzne (46)
- Stratégie predaja (20)
- Telefonovanie (23)
- Uzatváranie predaja (15)
- Veľtrhy a výstavy (5)
- Vzdelávanie obchodníkov (1)