Je tu zas (čas výstav)…

Publikované v kategórii Veľtrhy a výstavy od dňa 21. septembra 2015 žiadny komentár

vystavyNedávno sa na mňa jeden čitateľ obrátil s otázkou: „Ako z výstavy vyťažiť čo najviac?“ Tu je skrátená verzia mojej odpovede…

1. Najprv si urobte jasno v tom, čo chcete počas výstavy dosiahnuť. Teda – stanovte si ciele. Je to predaj produktov? Nadviazanie dlhodobejších obchodných partnerstiev? Prieskum konkurencie? Získanie kontaktov od záujemcov? Alebo…? Ak je cieľov viac, určite si priority.

2. Zadefinujte si, kto sú vaše cieľové skupiny. Nemôžete predsa strácať čas s každým, kto navštívi váš stánok. Je to vaša show, vy určujete pravidlá! A keď už viete, kto to je – ako ich pritiahnuť čo najviac?

3. O čom a ako budete komunikovať s návštevníkmi? Toto je scenár vášho predstavenia. Nemalo by to byť iba o odpovedaní na otázky a rozdávaní reklamných materiálov. Každý člen personálu by mal vedieť, k čomu má smerovať rozhovor so záujemcami. Poskytnúť kompletné informácie vám totiž môže byť na škodu. (Nech je váš cieľ akýkoľvek, mali by ste vždy zbierať od návštevníkov kontakty – 95% vystavovateľov to nerobí. Je to hrubé plytvanie potenciálom.)

4. Čo ďalej po výstave? Výstava totiž nie je jednorazový výstrel do tmy. Čo chcete urobiť s kontaktami, ktoré ste získali? Ak očakávate, že vám zákazníci začnú volať sami, tak ste vedľa. Nech je to čokoľvek, hlavne vám to nesmie trvať dlho. Nie ste totiž jediní, s kým váš záujemca hovoril…

5. Na záver – nezabudnite výstavu vyhodnotiť. Čo vám priniesla? Čo sa zvládlo dobre a čo sa celkom nepodarilo? To dobré nabudúce zopakujte a to nevydarené napravte.

Najviac (viditeľných) nedostatkov majú firmy v bode 3 a 4. Pravdepodobne aj ako následok nezvládnutých bodov 1 a 2. Nechať sa viesť zákazníkom, nepýtať si kontakty a nedosledovať ich po výstave sú tie najväčšie hriechy, akých sa môže vystavovateľ dopustiť. A verte – draho sa za ne platí! Ako hovorievam na školeniach, zameraných na predaj na výstave: „Je to ako taxameter – čas beží a každá minúta vás stojí peniaze. Ak ju nevyužijete, je to čistá strata pre vás…“

O nemilej skúsenosti z jednej z výstav som písal aj v článku: „Prišiel som, videl som…a stačilo mi!“

—————————————–

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Štítky:

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *