Držte krok s klientom…

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 22. novembra 2011 8 komentárov

Nedávno som sa stretol s jedným predajcom, ako zákazník. Všetko bolo v poriadku, až na jednu chybičku krásy. Obaja sme boli nastavení na iné tempo. Ak ste niekedy tancovali, je to taký pocit, ako keď váš partner vyjde z rytmu. Proste nesedí to.

Každý človek uvažuje a komunikuje iným tempom. Aj zákazník, aj vy ako predajca. Je dobré, ak tieto dve tempá komunikácie sú v súlade. A ten, kto sa má prispôsobiť, ste VY.

Nečakajte od zákazníka, že sa naladí na vašu rýchlosť komunikácie. Hlavne ak je rýchlejšia ako jeho. Vtedy vám nebude stíhať a ujde mu pointa. Napríklad tá, prečo by mal váš produkt kúpiť. Ak ste „pomalší“, tak zákazník znervóznie, lebo musí na vás čakať.

Ako predajca musíte byť schopní zbadať, aké tempo má váš zákazník. Potom sa tomu prispôsobte. Takto budete mať „zladený krok“ a ľahšie dotancujete k cieľu vášho rozhovoru. Napríklad k objednávke…
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (8)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Katka píše:

    100 bodov. Uplna pravda.

  2. Anonymous píše:

    VELMI NANIC POCIT,KED TO V KOMUNIKACII SKRIPE… ZAKAZNIK SI ZELA CO NAJSKOR TO UKONCIT,PREDAJCA TIEZ… JE TO KATASTROFA…

  3. Anonymous píše:

    Zákazníka treba vtiahnuť do deja a naladiť ho na rýchlosť ktorú potrebujem ja.Je to niekedy ťažké ale dá sa to.

  4. Anonymous píše:

    Nemám veľký problém zladiť komunikáciu… Aby som sa ja prispôsobila,na začiatku stretnutia sa s ním začnem rozprávať o bežných veciach…napr. ako zaparkoval,či nemal problém nájsť moju kanceláriu… Tak zistím aká komunikácia mu vyhovuje. A pri jednaní zo zákazníkom si stále overujem,či sa vyjadrujem zrozumiteľne. Tým sa utvrdzujem,že ma chápe a zároveň tak ľahšie zvládam aj jeho námietky…. Ivana

  5. Martin Mišík píše:

    Ďakujem za príspevky! Komunikácia je základ všetkého, v predaji to platí o to viac! Som rád, že to vnímate podobne…

  6. Anonymous píše:

    možno by som dodal k anonymnemu komentaru jednu vec : neutvrdzujte sa príliš často či vás zákazník chápe alebo nie. Začne si myslieť, že pochybujete o jeho inteligencii, čiže nepriamo z neho urobíte hlupáka. Skor by som na začiatku rozhovoru použil poznámku „Ked Vám niečo nebude úplne jasné, kludne ma zastavte, vysvetlím Vám to“ … (TJ)

  7. tatiersky.com píše:

    Ďakujem za príspevok Martin, opäť výborný postreh. Naladiť sa – niekedy veľmi jednoduché a inokedy nedosiahnuteľné. Je to celé o veľa faktoroch, ktoré sa skladajú do jedného celku. Ak jeden alebo viac z nich zlyhá, môže to narušiť celkový dojem a s tým sa samozrejme spája aj reakcia druhej strany. Z môjho pohľadu záleží na tom, ako prídete, predstavíte sa, kedy je stretnutie, kde, v akom prostredí (zákazník sa cíti bezpečne/ohrozene) a samozrejme o čom, či je daná téma pre zákazníka zaujímavá, alebo si to myslíme len my? Taktiež sa mi páči aj komentár TJ – túto vetu, v trocha inom znení ale významovo rovnakú, používam vždy, či sa jedná o zákazníka alebo napr. o prezentáciu pre kolegov.

  8. Anonymous píše:

    ďakujem za uznanie tatiersky.com (nie nemyslim to ironicky ale niesú tu žiadne iné znaky, ktorými by som to mohol smerovať práve V8m) … samozrejme dobré prispôsobenie sa zákazníkový je veľká časť úspechu. Ale ako na to ? Najlepšia je metóda precvičovania si „obuť sa do topánok zákazníka“ to jest klasicky sa pozerať na samého seba ako predajcu z pozície zákazníka, pričom si treba uvedomiť, že každý predajca je školený v tom svojom danom obore ale niektorý zákazníci sa stretávajú s určitými vecami poprvý raz. A tu veľa predajcov robí chybu pretože to čo oni vo svojej práci a v prehlade svojho (nazvem to hromadne) sortimentu, berú automaticky može byť povacsine zákazníkov úplne cudzie. Tu je takisto dôležitá otázka porozumenia téme zo strany zákazníka a takisto mu treba dať najavo, že ja ako predajca som zaškolený v obore a čokolvek mu nebude jasné, viem mu to bezproblemovo ozrejmiť. Ale ako som už spomenul – netreba to preháňať ani dávať najavo zákazníkovi, že je neinformovaný. Na to predajca z velkej časti je aby poskytol zákazníkovi pre neho dolezite informácie 🙂
    (TJ)

Napísať odpoveď pre Anonymous Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *