Viete dobre koho hľadáte?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 16. augusta 2010 žiadny komentár

Ak ste obchodníkom už niekoľko rokov, rozprávali ste sa už minimálne s niekoľkými stovkami potenciálnych zákazníkov. Niektorí kúpili, niektorí nie. Tradičné školy predaja doporučujú urobiť si analýzu neúspešných obchodných prípadov a zistiť príčiny, prečo zákazník nekúpil. To určite treba robiť, aby ste sa mohli do budúcnosti vyhnúť opakovaniu chýb.

Existuje ešte lepší spôsob. Zistite, prečo od Vás niekto KÚPIL. Skôr, ako začnete analyzovať chyby, pozrite sa na úspešné predaje! Prečo od Vás zákazník kúpil? Môžete prísť na rôzne veci: boli ste dostatočne presvedčiví, vaše riešenie presne vyhovovalo požiadavkám zákazníka, ponúkli ste najvýhodnejšiu cenu alebo bonus navyše, vaša firma mala dobré meno v branži alebo mnoho iných dôvodov.

Existujú však tri spoločné znaky pre všetkých zákazníkov, ktorí kúpili:

1. mali určitú POTREBU, ktorú chceli uspokojiť,

2. mali na to PENIAZE,

3. chceli to riešiť HNEĎ.

Keď budete nabudúce rozprávať s potenciálnym zákazníkom, okrem bežného zisťovania potrieb si nezabudnite overiť, či spĺňa aj ďalšie dva predpoklady (či má na to vyčlenené peniaze a kedy to chce riešiť).

Je mnoho obchodných prípadov, ktoré sa neuskutočnili kvôli tomu, že zákazník nemal dostatok peňazí a iba skúšal, alebo síce plánoval investovať peniaze, ale až o rok, o dva a momentálne si robil iba prieskum.

Určite treba podchytiť aj týchto zákazníkov, ale pozor na to, aby ste im nevenovali PRÍLIŠ veľa Vášho času a energie. Mohlo by to byť na úkor iných zákazníkov, ktorí sú na kúpu viac „pripravení“. Obchodník je platený za uskutočnené predaje, nie za rozbehnuté obchodné prípady. Preto si urobte u zákazníka čo najskôr jasno, aby ste vedeli, „koľká bije“…

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *