Minuli sa kontakty a nemáte kam volať?
Vyhľadať a osloviť nový kontakt sú prvé dva kroky získaniu k nového zákazníka. Čo však robiť, ak ste už oslovili všetky kontakty z vašej databázy a žiadne vám už nezostali? Na prvý pohľad beznádejná situácia. Ale nie je.
Aby ste urobili obchod, potrebujete okrem oslovenia správneho záujemcu zavolať aj v správnom čase. Každé nákupné rozhodnutie nejaký čas dozrieva, prípadne zákazník môže mať v čase, keď voláte, iné priority. Takže obchod neurobíte. „Nie“ však neznamená „nikdy“! Nenechajte kontakt ležať ľadom len preto, že ste na prvý pokus neuspeli. Mám desiatky takých prípadov, kedy som urobil obchod až na druhý, tretí alebo štvrtý pokus.
Takže skvelá rada, čo urobiť ak sa vám minuli kontakty? Zavolajte im znovu!
Začnite znovu telefonovať tam, kde ste v minulosti neuspeli. Niekde možno dozrel čas, niekde sa vymenil človek na dôležitom mieste a podobne. Ak je časový odstup dlhší ako 2-3 mesiace, je skoro isté, že si vás ani nebudú pamätať. (Vynechajte len tie, kde vás výslovne požiadali, aby ste ich už nekontaktovali.) Preto nie je nutné, aby ste spomínali predošlý telefonát. Jedine v prípade, že ste sa na tom dohodli. Niekedy sám zákazník navrhne, kedy mu máte zavolať.
Ešte jedna rada na záver: nové kontakty dopĺňajte priebežne. Nečakajte, až sa vám minú!
————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |