Cold-calling: Ako telefonovať do firiem?
otvorený workshop pre obchodníkov, ktorí oslovujú firmy cez telefón
Žijeme v časoch, keď firmy majú svoje potreby nejako uspokojené. Fungujú. Dokonca aj bez vás 😉 V každom segmente existuje približne 1-5% zákazníkov, ktorí práve potrebujú a hľadajú vaše produkty. Ale ani tí nebudú čakať, kým ich oslovíte.
Takže volať do firiem tradičným spôsobom, predstavovať v telefóne vašu firmu a čím sa zaoberáte, je v dnešnej dobe stratou času. Je veľmi málo pravdepodobné, že trafíte práve toto malé percento zákazníkov. A tí ostatní telefonát s vami veľmi rýchlo ukončia. Veď to poznáte…
Viac ako 10 rokov som nových zákazníkov získaval výlučne cez cold-calling. Takže som si to všetko zažil sám na vlastnej koži 😉
Na druhej strane, ak vám marketing a reklama neprináša dostatok obchodov, potrebujete tomu nejako pomôcť. Dobrá správa je, že studené telefonáty (cold-calling) sú funkčný nástroj, ako vytvárať nové obchodné príležitosti.
Podľa prieskumu ASG až 56% firemných zákazníkov sa rozhodlo kúpiť až potom, ako ich oslovil nejaký predajca (pred tým o kúpe vôbec neuvažovali). Takže zmysel to má. Dokonca v tom čase ešte nie je na scéne konkurencia, takže máte oveľa väčší priestor na vybudovanie vzťahu a ovplyvnenie zákazníka. Len to musíte začať robiť inak. (Inak ako väčšina predajcov, ktorí tradičným prístupom k telefonovaniu prehrali ešte skôr ako vytočili číslo.) Na tomto workshope sa naučíte ako správne telefonovať.
Lebo jedno je isté – ak nezvládnete tento prvý krok v predajnom procese, nebudete mať komu predávať.
Spoločne preberieme nasledujúce témy:
- Aké sú výhody cold-callingu oproti iným formám marketingu?
- Čo je hlavným cieľom pri studenom kontaktovaní firiem?
- Čo rozhoduje o úspechu v telefonovaní?
- Ako sa pred telefonovaním vnútorne nastaviť (mindset)?
- Ako eliminovať obavy a strach z telefonovania?
- Aké typy zákazníkov existujú (podľa ich nákupnej teploty)?
- Ako zostaviť funkčný call-script?
- Aký mám plán B a C?
- Ako začať telefonát, aby vás hneď neodbili?
- Ako komunikovať so „strážcom brány“ (asistentkou)?
- Ako reagovať na námietky: „Už máme…“, „Nemám záujem“, „Pošlite mi to do e-mailu“?
- Čo je zlomovým momentom v každom studenom telefonáte?
- Akých chýb sa treba pri telefonovaní vyvarovať?
- Ako pracovať v telefonáte s neverbálnou komunikáciou?
- Ako si to celé zorganizovať, aby som bol efektívny?
- Ako si vyhodnocovať úspešnosť v telefonovaní?
Cieľová skupina: obchodníci a obchodné asistentky, ktorí aktívne oslovujú firmy a dohadujú stretnutia cez telefón
Forma: vysvetlíme si nevyhnutnú teóriu, ukážeme si príklady, vypracujete si váš call-script a aj scenáre zvládania námietok v telefóne. Potom si to všetko aj prakticky precvičíte. Bez toho to žiaľ nepôjde…
Výsledok: okrem vypracovaného call-scriptu a manuálu na námietky odídete aj so znalosťou ako komunikovať s rôznymi typmi zákazníkov v rôznych situáciách. Získate oveľa väčšiu istotu a obavám z telefonovania dáte definitívne zbohom 😉
Termíny:
18.02.25 Nitra (voľné miesta: 2)
04.03.25 Košice (voľné miesta: 4)
Trvanie: 9.00 – 16.30 hod.
Cena: 275*eur (pre prihlášky do 7.2.25 je cena 235*eur)
*ceny sú bez DPH, obsahujú účasť na školení, materiály a občerstvenie. Obed v cene nie je.
Garancia: v prípade, že nebudete s obsahom a priebehom workshopu spokojní, vrátim vám peniaze v plnej výške. Ak nechcete kupovať „mačku vo vreci“, príďte na prvé dve hodiny worskhopu zdarma a až potom sa rozhodnite, či zostanete alebo nie. Ale potom už to bude za plnú cenu. V prihláške zakliknite „Ochutnávka“.
P.S.1 Máte k workshopu nejaké otázky? Volajte, píšte…
P.S.2 Rovnaký worskhop viem spraviť aj uzatvorenou formou, iba pre váš obchodný tím, prispôsobený vášmu produktu a vašej cieľovej skupine. Ak vediete obchodný tím, prídite sa na 2 hodiny pozrieť zdarma a uvidíte, či by to bolo vhodné aj pre vašich ľudí. V prihláške zakliknite možnosť „Ochutnávka“ 😉
