Workshop: Cold-calling

Cold-calling: Ako telefonovať do firiem?

otvorený workshop pre obchodníkov, ktorí oslovujú firmy cez telefón

Žijeme v časoch, keď firmy majú svoje potreby nejako uspokojené. Fungujú. Dokonca aj bez vás 😉 V každom segmente existuje približne 1-5% zákazníkov, ktorí práve potrebujú a hľadajú vaše produkty. Ale ani tí nebudú čakať, kým ich oslovíte.

Takže volať do firiem tradičným spôsobom, predstavovať v telefóne vašu firmu a čím sa zaoberáte, je v dnešnej dobe stratou času. Je veľmi málo pravdepodobné, že trafíte práve toto malé percento zákazníkov. A tí ostatní telefonát s vami veľmi rýchlo ukončia. Veď to poznáte…

Viac ako 10 rokov som nových zákazníkov získaval výlučne cez cold-calling. Takže som si to všetko zažil sám na vlastnej koži 😉

Na druhej strane, ak vám marketing a reklama neprináša dostatok obchodov, potrebujete tomu nejako pomôcť. Dobrá správa je, že studené telefonáty (cold-calling) funkčný nástroj, ako vytvárať nové obchodné príležitosti. 

Podľa prieskumu ASG až 56% firemných zákazníkov sa rozhodlo kúpiť až potom, ako ich oslovil nejaký predajca (pred tým o kúpe vôbec neuvažovali). Takže zmysel to má. Dokonca v tom čase ešte nie je na scéne konkurencia, takže máte oveľa väčší priestor na vybudovanie vzťahu a ovplyvnenie zákazníka. Len to musíte začať robiť inak. (Inak ako väčšina predajcov, ktorí tradičným prístupom k telefonovaniu prehrali ešte skôr ako vytočili číslo.) Na tomto workshope sa naučíte ako správne telefonovať.

Lebo jedno je isté – ak nezvládnete tento prvý krok v predajnom procese, nebudete mať komu predávať.

Spoločne preberieme nasledujúce témy:

  • Aké sú výhody cold-callingu oproti iným formám marketingu?
  • Čo je hlavným cieľom pri studenom kontaktovaní firiem?
  • Čo rozhoduje o úspechu v telefonovaní?
  • Ako sa pred telefonovaním vnútorne nastaviť  (mindset)?
  • Ako eliminovať obavy a strach z telefonovania?
  • Aké typy zákazníkov existujú (podľa ich nákupnej teploty)?
  • Ako zostaviť funkčný call-script?
  • Aký mám plán B a C?
  • Ako začať telefonát, aby vás hneď neodbili?
  • Ako komunikovať so „strážcom brány“ (asistentkou)?
  • Ako reagovať na námietky: „Už máme…“, „Nemám záujem“, „Pošlite mi to do e-mailu“?
  • Čo je zlomovým momentom v každom studenom telefonáte?
  • Akých chýb sa treba pri telefonovaní vyvarovať?
  • Ako pracovať v telefonáte s neverbálnou komunikáciou?
  • Ako si to celé zorganizovať, aby som bol efektívny? 
  • Ako si vyhodnocovať úspešnosť v telefonovaní?

Cieľová skupina: obchodníci a obchodné asistentky, ktorí aktívne oslovujú firmy a dohadujú stretnutia cez telefón

Forma: vysvetlíme si nevyhnutnú teóriu, ukážeme si príklady, vypracujete si váš call-script a aj scenáre zvládania námietok v telefóne. Potom si to všetko aj prakticky precvičíte. Bez toho to žiaľ nepôjde…

Výsledok: okrem vypracovaného call-scriptu a manuálu na námietky odídete aj so znalosťou ako komunikovať s rôznymi typmi zákazníkov v rôznych situáciách. Získate oveľa väčšiu istotu a obavám z telefonovania dáte definitívne zbohom 😉

Termíny: 

18.02.25   Nitra (voľné miesta: 2)

04.03.25  Košice (voľné miesta: 4)

Trvanie:  9.00 – 16.30 hod.

Cena:      275*eur  (pre prihlášky do 7.2.25 je cena 235*eur)

*ceny sú bez DPH, obsahujú účasť na školení, materiály a občerstvenie. Obed v cene nie je.

Garancia: v prípade, že nebudete s obsahom a priebehom workshopu spokojní, vrátim vám peniaze v plnej výške. Ak nechcete kupovať „mačku vo vreci“, príďte na prvé dve hodiny worskhopu zdarma a až potom sa rozhodnite, či zostanete alebo nie. Ale potom už to bude za plnú cenu. V prihláške zakliknite „Ochutnávka“.

P.S.1 Máte k workshopu nejaké otázky? Volajte, píšte…

P.S.2 Rovnaký worskhop viem spraviť aj uzatvorenou formou, iba pre váš obchodný tím, prispôsobený vášmu produktu a vašej cieľovej skupine. Ak vediete obchodný tím, prídite sa na 2 hodiny pozrieť zdarma a uvidíte, či by to  bolo vhodné aj pre vašich ľudí. V prihláške zakliknite možnosť „Ochutnávka“ 😉 

Ako telefonovať do firiem