Sebaobrana pri cene

Hovoria vám, že ste drahí?

Porovnávajú vás s lacnejšou konkurenciou?

Tlačia vás do cenových ústupkov a zliav?

zlavyNedávno som sa opýtal obchodníkov z jednej firmy:

„Aký je najčastejší dôvod, keď nepredáte?“

Všetci piati bez výnimky odpovedali:

Zákazník si vybral lacnejšiu konkurenciu…“

Stáva sa to aj vám? Už ste niekedy prišli o obchod kvôli vyššej cene? Riešite občas dilemu, či radšej dať zľavu a uhrať aspoň niečo, alebo si stáť za cenou a riskovať, že zákazník odíde inam?

Je pravda, že lacnejší vždy vyhráva?

Nie, nie je! Vaši zákazníci sú toho dôkazom – keby to bola pravda, tak nekúpia od vás, ale od lacnejšej konkurencie. Ďalší dôkaz – pozrite sa, čo ľudia a firmy nakupujú – napriek tomu, že určite existovali aj lacnejšie možnosti, väčšinou sa rozhodli pre drahšiu alternatívu. Takže nie je pravda, že je to LEN a LEN o cene…

Sú samozrejme zákazníci, ktorí chcú iba to najlacnejšie. Cena je ich najdôležitejšie kritérium. U nich si nepomôžete – buď ste lacnejší alebo nepredáte. Tých je 17-23%.  

Takže u ostatných, ktorých je našťastie väčšina, máte šancu predať aj za vyššiu cenu, ak viete ako na to. Ale ako ste už aj sami určite zistili, iba odprezentovať konkurenčné výhody obvykle nestačí.

Dôvodov, prečo zákazník tlačí na cenu, môže byť totiž niekoľko. Niekedy môže byť cena dokonca iba zásterkou – už sa vám stalo, že ste cenu znížili, a zákazník napriek tomu nekúpil?

Pri jednaní o cene ľahko padnete do pasce – ak neidentifikujete skutočný dôvod a nepoužijete správnu techniku, tak na to na konci dňa doplatíte – nižším ziskom alebo tým, že nepredáte vôbec. 

Pripravenému šťastie praje…

Kontrolná otázka – keď vám zákazník najbližšie povie:

„Ste drahí!“ alebo vás vyzve: „Čo viete urobiť s cenou?“ – ČO PRESNE UROBÍTE? 

Ako zistíte, o čo ide zákazníkovi naozaj?

Akú techniku sebaobrany použijete?

Ak nedokážete okamžite a bez rozmýšľania zareagovať, je celkom možné, že sa budete snažiť liečiť zlomeninu sirupom na kašeľ 🙂 a  zbytočne prídete o peniaze alebo o obchod.

Existuje iba jedna možnosť – byť na to pripravený

Ak ste odhodlaný na sebe popracovať a nechcete u zákazníkov zbytočne „púšťať perie“, pozývam vás na tréningové školenie SEBAOBRANA PRI CENE.

Program:

  • Prečo je ľahké obchodníkov vydierať cenou?
  • Aký je rozdiel medzi cenou a hodnotou?
  • Ako „predať“ svoje konkurenčné výhody?
  • Ako poukázať na nedostatky konkurencie bez toho, aby ste ju očierňovali?
  • Ako sa správnym odlíšením vyhnúť cenovému porovnávaniu?
  • Čo robiť, ak sa zákazník na cenu pýta príliš skoro?
  • Ako zvýšiť zákazníkov „prah cenovej bolesti„?
  • Ako reagovať, keď sa zákazník oháňa lacnejšou ponukou od konkurencie?
  • Ako správne argumentovať pri obhajobe ceny?
  • Kedy má zmysel jednať o cene?
  • Ako zareagovať, ak si zákazník pýta zľavu?
  • Ako sa námietkam na cenu vyhnúť úplne?

sebaobrana pri cenePriebeh školenia: najprv si každý účastník urobí diagnostiku svojho postoja k cene. Už tu si mnohé uvedomíte! Vysvetlíme si celú psychológiu okolo ceny a pobavíme sa o dôvodoch cenovej šikany. V tomto musí mať obchodník absolútne jasno. 

Potom si prejdeme všetky modelové situácie a ku každej nacvičíme techniku cenovej sebaobrany. V tretej časti si povieme o prevencii cenových námietok.

S čím zo školenia odídete? Budete sa vedieť nielen lepšie odlíšiť a obhájiť hodnotu vašich produktov, ale aj identifikovať skutočný dôvod tlaku na cenu a použiť tú správnu techniku. V prípade, že budete musieť urobiť cenový ústupok, dokážete na oplátku za to niečo získať. A to najdôležitejšie – väčšine námietok na cenu sa po tomto školení dokážete vyhnúť úplne.

Je to pre vás príjemná predstava? Tak sa prihláste a onedlho sa z vás stane cenový ninja 🙂

Kedy a kde:

14.marec 2023 (Trnava)       |   Voľné miesta: 2


Cena: 250 € bez DPH (300 € s DPH)

Ak sa prihlásite a uhradíte školenie do 5.3.23 vrátane, cena je 200 € bez DPH.

[ujicountdown id=“uz-zostava-len“ expire=“2023/03/05 23:59″ hide=“true“ rectype=“second“]

Garancia: ako u všetkých mojich školení, aj na toto sa vzťahuje 100% záruka vrátenia peňazí v prípade nespokojnosti.

Neváhajte teda – ak máte počas predaja cenu pravidelne „na tanieri“, príďte na toto školenie, naučte sa techniky sebaobrany a začnite predávať za vyššie ceny! 

Prihlásiť sa

P.S. Ak máte ohľadne školenia akékoľvek otázky, píšte, volajte! Ak máte 5 a viac predajcov, viem takéto školenie urobiť aj uzavretou formou priamo u vás vo firme. Ozvite sa mi a dohodneme sa.