Prezentovanie
Ako stratiť dôveru zákazníka za menej ako 5 sekúnd ?
Dnes to bude krátky, ale dôležitý tip do predaja. Nedávna skúsenosť z predajne elektroniky, kde som sa zaujímal o autorádiá. Hľadal som medzi vystavenými kusmi také, ktoré by mi vyhovovalo. Nie som náročný, ale vedel som, čo chcem. Vytipoval som si z nich dva. Prišiel predavač a pustili sme sa do debaty… Povedal som mu, […]
Ste nervózni pred prezentáciou?
Už máte za sebou vašu prvú prezentáciu pred menšou alebo väčšou skupinou ľudí? Ak áno, tak ste asi zažili tie známe „mravce“ v bruchu… Ak vás vaša prezentačná premiéra ešte len čaká, tak to takmer iste príde aj na vás. Prvá vec, ktorú musíte o tréme vedieť je, že je v poriadku. Tu je pár […]
Čo so zákazníkom, ktorý nevie, čo chce…
Nedávno som bol svedkom takejto scény v predajni s oblečením. Pán v strednom veku sa rozprával s predavačkou: „Potrebujem košeľu s kravatou k môjmu novému obleku. Ale nemám predstavu, poradíte mi?“. „Samozrejme, akej farby je ten oblek?“ začala predavačka a už som si myslel, že je predané. Ale chytilo to úplne iný spád. „K sivému […]
Štyri tipy ako začať prezentáciu správne.
Prezentovanie je nevyhnutnou súčasťou práce obchodníka alebo manažéra. Pre úspech Vašich pre- zentácií je veľmi dôležité, okrem iného, ako vašu prezentáciu začnete. Tam si vás totiž poslu- cháči „zaradia“: bude to pre nás prínosné alebo ďalší „uspávač hadov“? Pár tipov, ako začať správne: kým začnete hovoriť, nadviažte s prítomnými očný kontakt. Inak budú mať pocit, […]
Čo zákazník naozaj chce (alebo ako nájsť presvedčivé predajné argumenty)?
Dnes som hľadal na webe dovolenku v Chorvátsku. Našiel som jeden portál, ponúkajúci ubytovanie. Boli tam okienka na zadanie kritérií vyhľadávania-dátum príchodu a odchodu, druh ubytovania, doprava a ešte zopár ďalších. Ale naše rodinné kritériá tam chýbali! Tu som si uvedomil jeden dôležitý fakt ohľadne psychológie predaja: ako často si obchodník nahovára, že pozná potreby a […]
Viete sa „predať“ za 3 alebo menej sekúnd?
Ak sa vás niekto opýta, čím sa zaoberáte, čo mu poviete? Ako mu niekoľkými slovami vysvetlíte podstatu vášho biznisu? Možno ste práve na nejakom spoločenskom podujatí. Dáte sa s niekým do debaty a on sa vás po chvíli opýta: „Čím sa zaoberáte?“. Čo mu poviete? Je celkom možné, že by to mohol byť váš potenciálny […]
Ako urobiť dobrú prezentáciu 2.
Druhé pokračovanie k článku z 22.11.2010. V ňom som hovoril o tom, že príliš veľa odbornosti môže „zabiť“ vašu prezentáciu. Dnes chcem poukázať na ďalšiu pascu v prezentácii – nesprávne zameranie. Príklad: predstavte si, že ste majiteľ firmy, ktorému predajca dochádzkových systémov prišiel odprezentovať systém na evidenciu dochádzky zamestnancov. Váš cieľ je zjednodušiť celú evidenciu, […]
Ako urobiť dobrú prezentáciu 1.
Vedeli ste o tom, že vedieť o veci príliš veľa môže hrať proti vám? Samozrejme, nemyslím to doslova. Je dobré, ak ste odborník a vyznáte sa v tom, čo predávate. Ak by ste sa nevyznali, neviete zákazníkovi správne poradiť. A skúsenejší zákazník to hneď „prekukne“. Ale byť vedomosťami ďaleko pred zákazníkom vám môže spôsobiť problém. […]
V čom je čaro účinnej prezentácie?
Prezentácia býva často zlomový bod celého predajného procesu. Mala by byť. Ak ste si zákazníka vopred správne „pripravili“ a viete, ako prezentáciou trafiť do čierneho, ďalšie kroky by už mali viesť len k formálnemu uzatvoreniu objednávky. Niekedy sa zvykne ešte jednať o cene, úprave podmienok, ale to je iná kapitola. Ako urobiť prezentáciu vyvrcholením Vášho […]