Prezentovanie

Ste nervózni pred prezentáciou?

Publikované v kategórii Prezentovanie od dňa 26. marca 2012 4 komentáre
Ste nervózni pred prezentáciou?

Už máte za sebou vašu prvú prezentáciu pred menšou alebo väčšou skupinou ľudí? Ak áno, tak ste asi zažili tie známe “mravce” v bruchu… Ak vás vaša prezentačná premiéra ešte len čaká, tak to takmer iste príde aj na vás. Prvá vec, ktorú musíte o tréme vedieť je, že je v poriadku. Tu je pár […]

Zobraziť článok »

Čo so zákazníkom, ktorý nevie, čo chce…

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Prezentovanie od dňa 19. decembra 2011 4 komentáre
Čo so zákazníkom, ktorý nevie, čo chce…

Nedávno som bol svedkom takejto scény v predajni s oblečením. Pán v strednom veku sa rozprával s predavačkou: “Potrebujem košeľu s kravatou k môjmu novému obleku. Ale nemám predstavu, poradíte mi?”. “Samozrejme, akej farby je ten oblek?” začala predavačka a už som si myslel, že je predané. Ale chytilo to úplne iný spád. “K sivému […]

Zobraziť článok »

Štyri tipy ako začať prezentáciu správne.

Publikované v kategórii Prezentovanie od dňa 29. septembra 2011 3 komentáre
Štyri tipy ako začať prezentáciu správne.

Prezentovanie je nevyhnutnou súčasťou práce obchodníka alebo manažéra. Pre úspech Vašich pre- zentácií je veľmi dôležité, okrem iného, ako vašu prezentáciu začnete. Tam si vás totiž poslu- cháči “zaradia”: bude to pre nás prínosné alebo ďalší “uspávač hadov”? Pár tipov, ako začať správne: kým začnete hovoriť, nadviažte s prítomnými očný kontakt. Inak budú mať pocit, […]

Zobraziť článok »

Čo zákazník naozaj chce (alebo ako nájsť presvedčivé predajné argumenty)?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Prezentovanie od dňa 1. augusta 2011 4 komentáre
Čo zákazník naozaj chce (alebo ako nájsť presvedčivé predajné argumenty)?

Dnes som hľadal na webe dovolenku v Chorvátsku. Našiel som jeden portál, ponúkajúci ubytovanie. Boli tam okienka na zadanie kritérií vyhľadávania-dátum príchodu a odchodu, druh ubytovania, doprava a ešte zopár ďalších. Ale naše rodinné kritériá tam chýbali! Tu som si uvedomil jeden dôležitý fakt ohľadne psychológie predaja: ako často si obchodník nahovára, že pozná potreby a […]

Zobraziť článok »

Viete sa “predať” za 3 alebo menej sekúnd?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Obchodný rozhovor, Prezentovanie, Telefonovanie od dňa 27. decembra 2010 6 komentárov
Viete sa “predať” za  3 alebo menej sekúnd?

Ak sa vás niekto opýta, čím sa zaoberáte, čo mu poviete? Ako mu niekoľkými slovami vysvetlíte podstatu vášho biznisu? Možno ste práve na nejakom spoločenskom podujatí. Dáte sa s niekým do debaty a on sa vás po chvíli opýta: “Čím sa zaoberáte?”. Čo mu poviete? Je celkom možné, že by to mohol byť váš potenciálny […]

Zobraziť článok »

Ako urobiť dobrú prezentáciu 2.

Publikované v kategórii Prezentovanie od dňa 21. decembra 2010 1 Comment
Ako urobiť dobrú prezentáciu 2.

Druhé pokračovanie k článku z 22.11.2010. V ňom som hovoril o tom, že príliš veľa odbornosti môže “zabiť” vašu prezentáciu. Dnes chcem poukázať na ďalšiu pascu v prezentácii – nesprávne zameranie. Príklad: predstavte si, že ste majiteľ firmy, ktorému predajca dochádzkových systémov prišiel odprezentovať systém na evidenciu dochádzky zamestnancov. Váš cieľ je zjednodušiť celú evidenciu, […]

Zobraziť článok »

Ako urobiť dobrú prezentáciu 1.

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Prezentovanie od dňa 22. novembra 2010 9 komentárov
Ako urobiť dobrú prezentáciu 1.

Vedeli ste o tom, že vedieť o veci príliš veľa môže hrať proti vám? Samozrejme, nemyslím to doslova. Je dobré, ak ste odborník a vyznáte sa v tom, čo predávate. Ak by ste sa nevyznali, neviete zákazníkovi správne poradiť. A skúsenejší zákazník to hneď “prekukne”. Ale byť vedomosťami ďaleko pred zákazníkom vám môže spôsobiť problém. […]

Zobraziť článok »

V čom je čaro účinnej prezentácie?

Publikované v kategórii Prezentovanie od dňa 11. augusta 2010 žiadny komentár
V čom je čaro účinnej prezentácie?

Prezentácia býva často zlomový bod celého predajného procesu. Mala by byť. Ak ste si zákazníka vopred správne “pripravili” a viete, ako prezentáciou trafiť do čierneho, ďalšie kroky by už mali viesť len k formálnemu uzatvoreniu objednávky. Niekedy sa zvykne ešte jednať o cene, úprave podmienok, ale to je iná kapitola. Ako urobiť prezentáciu vyvrcholením Vášho […]

Zobraziť článok »