Najefektívnejší spôsob, ako si dohodnúť obchodné stretnutie.

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Telefonovanie od dňa 18. októbra 2010 11 komentárov

Od jednej čitateľky som dostal otázku, či nie je lepšie najať niekoho, kto bude pre obchodníkov telefonicky dohovárať stretnutia. Niekoho komunikatívneho, kto by iba telefonoval a zabezpečoval schôdzky pre obchodníkov. Moja rada znie: určite áno!

Má to niekoľko dôvodov:

  • šetrí to čas obchodníkov, ktorí môžu viac času tráviť na stretnutiach so zákazníkmi a teda môžu viac predávať.
  • vytvára to lepší imidž pre obchodníka-zákazník to vníma inak, keď namiesto obchodníka volá asistentka. Posúva ho to automaticky na „vyššiu“ pozíciu. Hlavne v očiach vyššie postavených ľudí.
  • eliminuje to vypytovanie sa zo strany zákazníka. Asistentka sa môže vyhovoriť, že presne nevie.
  • ak je to mladá žena s príjemným hlasom, jej úspešnosť v dohodnutí stretnutí so zákazníkom je oveľa vyššia, ako keď volá obchodník. Príjemnému ženskému hlasu sa proste ťažšie odoláva, hlavne ak sú zákazníkmi muži.

Mať niekoho určeného na telefonovanie je aj finančne výhodnejšie. Ak vo firme nemáte veľa predajcov, stačí aj brigádnička na 2-3 hodiny denne. Ak ju dobre vytrénujete, môže 2 až 3 predajcom dohodnúť dostatok stretnutí. Ja osobne mám s  touto formou tie najlepšie skúsenosti.

Pozor! Nemôže to však robiť hocikto. Musí mať na to predpoklady a musíte ju dobre zaškoliť a vytrénovať. Neodporúčam nechať ju trénovať na skutočných zákazníkoch. To môže byť dosť drahý tréning…

(Presný postup, ako efektívne dohodnúť stretnutie so zákazníkom, získate na prednáške „Techniky telefonovania“.)
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registro- vaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (11)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Anonymous píše:

    Zaujímavé a poučné, niečo stým spravím aj ja.

  2. Anonymous píše:

    :o))),ja osobne som dobry telefonista a viem aj robit obchodne rozhovory,a chcem docielit aby moji ludia sa zdokonali v telefonovaní, a aby odburali pocit strachu z telefonatu,ako to urobit
    ?

  3. Martin Mišík píše:

    To je ťažko odpovedať takto na diaľku. Môžu byť za tým 2 dôvody-časté zlyhania alebo neistota. Ak dostali veľa odmietnutí, môžu sa obávať ďalších. Ak nevedia presný postup, ako telefonovať, alebo ako reagovať na rôzne situácie alebo námietky, tak tiež môžu mať strach. Väčšinou je najprv neznalosť (neistota) a z toho vyplývajú časté odmietnutia. A potom už jedno z druhým. Pomôžte im natrénovať správny postup pri telefonovaní a povzbuďte ich do ďalších pokusov. Veeeľmi ich pochváľte za akýkoľvek úspešný telefonát. Takto sa z toho dá pomerne rýchlo dostať. Dajte im do ruky funkčný postup a pomôžte im dostať ho do praxe. (Ak chcete pomôcť s nácvikom správneho telefonovania, tak mi napíšte. Viem vám s tým pomôcť. Už som robil takéto tréningy s niektorými klientami. Dá sa to spraviť za 2 hodiny.) Snáď som poradil…

  4. Anonymous píše:

    Pozdravujem vás. Väčšinou telefonujem na odporúčania venujeme sa vzdelávaním finančnej gramotnosti akou otázkou zaujať pri telefonáte. ďakujem

  5. Martin Mišík píše:

    Asi by som poradil toto:zamyslite sa, čo prospešné získa zákazník, ak sa s vami stretne. V telefonáte ho nezaujíma, čo ponúkate. Aké informácie mu viete dať? S čím mu viete pomôcť? Toto použite ako dôvod na stretnutie. Ak by som sa zaoberal poisťovníctvom, tak by som povedal napr: „Viem vám pomôcť nastaviť krytie rizík tak, aby ste v prípade poistnej udalosti neboli nepríjemne prekvapení. Zároveň sa vieme pozrieť, kde by ste vedeli ušetriť. Viac ako polovica ľudí dnes na poistnom zbytočne prepláca a ani o tom nevedia. Chceli by ste mať lepšie nastavené poistenie a pritom ešte aj ušetriť?“ Nerobím v poisťovníctve, tak neviem, či by to bolo takto vhodné. Len ako príklad, ako by ste mohli uvažovať.
    Poznámka na okraj-onedlho vydám CD s názvom „Techniky telefonovania-ako si úspešne dohodnúť stretnutie so zákazníkom“. Tam o tom veľa hovorím. Keď to bude aktuálne, budem na stránke o tom informovať.

  6. Anonymous píše:

    Robil som s telefonistkou, teraz robím sám. Plusy telefonistky: Viac času na samotný obchod. Mínusy telefonistky: Je platená za schôdzku plus určité percento z predaja, čiže aj ked je predaj nulový, ona zarába a ja idem do mínusu, lebo ja mám iba províziu. Ked telefonujem ja, už tým telefonátom si vytváram vzťah, podľa hlasu, reakcíí, atď. Takže ja si telefonujem sám , ale chce to veľkú sebadisciplínu. A robím iba na odporúčania, lebo mám skvelý produkt a spokojných klientov.

  7. alexxandra píše:

    Dobrý deň,

    zjednávanie schôdzí cez telefón je fajn, ale asi sa nehodí pre každý druh podnikania. Mám účtovnícku firmu regionálneho významu. Pripadá mi dosť trápna predstava ponúkať svoje služby formou telefonického ponúkania. Okrem toho potrebujem mať určitý imidž, a aj keď som ku klientom priateľská a milá, toto by mi pripadalo ako pokus zúfalca. Súhlasíte,že pre tento druh podnikania to nie je vhodný spôsob prezentácie,alebo máte predstavu,ako by sa to dalo urobiť na úrovni? 🙂

    Mimochodom,so mnou to telefonistky majú ťažké 🙂 Asertívna gramofónová platňa – Dakujem,nemám záujem a je vymalované 🙂

  8. Martin Mišík píše:

    Mám pre vás tip, ako zabiť 2 muchy jednou ranou: netelefonovať a zároveň získať klientov. Budem o tom hovoriť na prednáške 8.12.v B.Bystrici, pozrite si podstránku „Pripravujem“. Prednáška sa volá „Nerobte studené kontakty, robte radšej biznis“. Ja už dnes iný spôsob získavania nových zákazníkov ani nepoužívam.

    • Anonymous píše:

      Dobrý deň

      Skúšal som studené kontakty ale priznám, že 0 % úspešnosť. zaujala ma vaša veta „“Nerobte studené kontakty, robte radšej biznis“. Ja už dnes iný spôsob získavania nových zákazníkov ani nepoužívam.“
      je možné získať niekde o tom info? ďakujem (môj mail: info@efv.sk)

  9. alexxandra píše:

    Rada by som na takú prednášku išla, aj cena je vyhovujúca, čo ma milo prekvapilo,ale nechce sa mi cestovať. Mám pre Vás tip 🙂 Urobte z toho videozáznam a ponúkajte ho na stiahnutie 🙂 Jedna robota,nonstop príjem :-)))

  10. Martin Mišík píše:

    Áno, uvažujem nad tým, ale tak skoro to určite nebude. Jednoduchá video-nahrávka by nesplnila účel a multimediálna vec nejaký čas trvá, kým sa urobí. Takže zatiaľ nemôžem nič sľúbiť. Spravte si výlet a môžete informácie hneď začať veselo používať (a čim skôr získavať nových zákazníkov bez studených telefonátov), ale iba ak potrebujete nový biznis…

Napísať odpoveď pre Anonymous Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *