Manažment predaja

Čo treba sledovať, ak ste manažér predaja?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 18. februára 2014 1 Comment
Čo treba sledovať, ak ste manažér predaja?

Ak robíte jednorazové predaje, tak vám stačí sledovať množstvo aktivít vašich predajcov. Ale čo ak vašu cieľovú skupinu tvorí iba niekoľko desiatok klientov? Alebo ak vaše obchodné prípady trvajú aj niekoľko týždňov alebo mesiacov? Tu vám kvantita nepomôže. (Ak zákazník bude kupovať až o pol roka, nemá zmysel volať mu každý druhý deň.) V takomto […]

Zobraziť článok »

Šéfe predaja, je váš kurz správny?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 7. januára 2014 1 Comment
Šéfe predaja, je váš kurz správny?

Obchodná firma meria svoju výkonnosť väčšinou veľkosťou obratu. Za koľko Eur sme predali? Obrat je dôležitý ukazovateľ. Ale, a teraz sa podržte, o úspechu až tak nevypovedá! To je ako keby ste o človeku s výškou 180 cm povedali, že je lepší ako ten s výškou 168 cm. Obrat nie je univerzálny parameter. Váš obchodník […]

Zobraziť článok »

Čo nedá spávať manažérom predaja?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 27. októbra 2013 žiadny komentár
Čo nedá spávať manažérom predaja?

Mať na pleciach zodpovednosť za obchodné výsledky firmy je veľké bremeno. O to ťažšie je to v tejto dobe, keď sa konkurenčný boj viac a viac pritvrdzuje. Na jednej strane je to produkt a obchodná politika firmy, na druhej strane tím predajcov. V kvalite a obchodných podmienkach je takmer nemožné udržať si dlhodobú konkurenčnú výhodu. […]

Zobraziť článok »

Dať alebo nedať predajcovi na výplatu 4.000 €?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 5. marca 2013 22 komentárov
Dať alebo nedať predajcovi na výplatu 4.000 €?

Možno ste ako šéf už boli v situácii, že váš predajca mal dostať na výplatu 4.000 Eur. Zadarilo sa mu a z dosiahnutého výsledku mu to proste toľko vychádzalo. Dať mu toľko? Alebo stanoviť hornú hranicu príjmu, aby nezarábali príliš veľa? Odpoveď má dve časti… Prvá:je odmeňovanie predajcov nastavené úmerne tomu, aká je ich osobná […]

Zobraziť článok »

Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 4. februára 2013 7 komentárov
Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Otázka v nadpise znamená: Viete na čom práve pracujú vaši predajcovia? Máte prehľad, v akom je to štádiu zrelosti? Včelia kráľovná vie iba to, či sú jej včielky v úli alebo nie. A či sa plást plní. Na rozdiel od nej vedúci letovej prevádzky vie nielen to, či sú jeho dispečeri na svojich miestach, ale aj […]

Zobraziť článok »

Rada začínajúcim predajcom.

Publikované v kategórii Manažment predaja, Noví zákazníci, Plánovanie predaja od dňa 29. októbra 2012 4 komentáre
Rada začínajúcim predajcom.

Nedávno som dostal e-mail od čitateľa, ktorý začal pracovať ako predajca v jednej poisťovni. Žiadal ma o radu, ako začať. Tu sú moje odporúčania pre všetkých začínajúcich predajcov: Zistite si, komu máte predávať – kto je typickým zákazníkom vašej firmy? Ak chcete niekoho hľadať, musíte vedieť KOHO. U skúsenejších kolegov sa popýtajte, aké problémy a […]

Zobraziť článok »

Prečo sa prestalo dariť alebo malá lekcia jachtingu.

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 19. júna 2012 4 komentáre
Prečo sa prestalo dariť alebo malá lekcia jachtingu.

Ak niekto má v predaji výsledky a potom sa dostane s výkonmi dole, má to iba dve možné príčiny. Na vysvetlenie použijem prirovnanie k jachtingu (práve som sa vrátil z týždňového výletu na jachte, tak to mám ešte v živej pamäti 🙂 Ako teda súvisia produktivita v predaji a jachting? Ak máte pri určitom vetre […]

Zobraziť článok »

Predaj ako v rozprávke o troch grošoch…

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 4. júna 2012 3 komentáre
Predaj ako v rozprávke o troch grošoch…

V rozprávke o troch grošoch sa hovorí: „prvý groš vráť, druhý odlož a tretí môžeš minúť.“ Inými slovami-mysli na minulosť, prítomnosť aj budúcnosť. Nemalo by to byť podobne aj v predaji? Jednou vetou-treba rozvíjať vzťahy s existujúcimi zákazníkmi, dokončovať rozrobené obchody a začínať nové.  Predajca by si mal rozdeliť svoj čas ako hokej na tretiny […]

Zobraziť článok »

Hľadáte hviezdy do obchodného tímu?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 13. februára 2012 12 komentárov
Hľadáte hviezdy do obchodného tímu?

V štúdii „Ako najať a vychovať vášho ďalšieho top-predajcu“, ktorú zverejnili H.Greenberg, H.Weinstein a P.Sweeney, sa uvádza, že: 55% predajcov by vôbec nemalo predávať, 20-25% predajcov by malo predávať niečo iné. To je silná káva, čo poviete?! Vlastne to zapadá do známeho Paretovho princípu (20% predajcov nosí 80% objednávok). Ako je to vo vašom obchodnom […]

Zobraziť článok »

Čo je to cyklus „svrbenia“ alebo ako správne načasovať opakovaný predaj?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 23. januára 2012 5 komentárov
Čo je to cyklus „svrbenia“ alebo ako správne načasovať opakovaný predaj?

Zažili ste už na dovolenke pocit, že ste po týždni už nevedeli obsedieť? Alebo ste mali chuť vašu bundu po roku nosenia vymeniť za inú? To je „cyklus svrbenia“ – máte neodolateľnú chuť niečo zmeniť alebo urobiť. Tento výraz som počul od Toma Hopkinsa. Bol to svetoznámy tréner a kouč predajcov v USA v 80.-90.rokoch. Niečo podobné sa […]

Zobraziť článok »