Manažment predaja

Úspešnosť ponúk ako nástroj manažovania predaja?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 6. apríla 2016 1 Comment
Úspešnosť ponúk ako nástroj manažovania predaja?

Úspešnosť ponúk je jeden z kľúčových hodnotiacich parametrov obchodníka. Z pohľadu manažmentu predaja je dokonca údaj o úspešnosti uzatvárania objednávok dôležitejší ako počet objednávok alebo dosiahnutý obrat. Ako to? Veď v predaji rozhodujú objednávky alebo tržby, ktoré obchodník do firmy prinesie, či nie? Z pohľadu výsledku áno. Ale výsledok a manažovanie nie je to isté…   Čo sa dá čítať z úspešnosti […]

Zobraziť článok »

Novinka pre manažérov!

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 27. mája 2015 žiadny komentár
Novinka pre manažérov!

Hurá! Práve vyšla v slovenčine nová kniha: Prirodzené zákony manažmentu od A.Marena. Je určená (nielen obchodným) manažérom, ale komukoľvek, kto sa snaží dosahovať svoje ciele, kto riadi tím ľudí alebo celú firmu. Obsahuje 10 praktických nástrojov, ktoré vám pomôžu predchádzať a prekonávať najčastejšie prekážky pri riadení seba a iných – rozptýlenie, neefektívnu činnosť, nedostatok motivácie a koordinácie, […]

Zobraziť článok »

Obchodník ako krotiteľ zveri?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 12. mája 2015 5 komentárov
Obchodník ako krotiteľ zveri?

S klientmi väčšinou hovorím o obchodníckych zručnostiach. Ale rovnako tak dôležitá je aj zručnosť, ktorá sa ale s predajcami spája iba málo. O čom je reč? O krotiteľoch zveri. Čím sú výnimoční? Tým, že vedia dať do pohybu, usmerniť a ak treba, tak aj zastaviť rôzne zvieratá. Dokonca aj nebezpečné šelmy. Že čo to má spoločné s predajom? […]

Zobraziť článok »

Pomáha tlak na predaj(cov)?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 17. marca 2015 žiadny komentár
Pomáha tlak na predaj(cov)?

Asi každý šéf predaja zažil situácie, keď sa obchodníci pred koncom mesiaca ešte ani len nepriblížili k plánovaným výsledkom. Proste horí plán… Zvyčajný scenár – zvoláte si predajcov, vysvetlíte im vážnosť situácie a celý motivačný pohovor ukončíte cennou radou: “Ľudia, začnite už konečne predávať a nosiť objednávky!” Môžem hádať? Nefunguje to… Prečo tlak na výsledky nefunguje? Výsledok […]

Zobraziť článok »

Ako predajcu nadchnúť pre produkt?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 10. marca 2015 6 komentárov
Ako predajcu nadchnúť pre produkt?

  Nejdem diskutovať o tom, či predajca má alebo nemá mať nadšenie pre svoj produkt. Je jasné, že ak predajca nie je presvedčený o svojom produkte, predá ho len veľmi ťažko. Dobre, ale čo ak máte v tíme predajcu, ktorý s vašim produktom nie je stotožnený? Tu je 6 tipov ako na to: nech ho […]

Zobraziť článok »

Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 25. novembra 2014 4 komentáre
Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Z prírodovedy vieme, že kapor je pomalý a plachý, šťuka je rýchla a dravá a chobotnica má viacero chápadiel. Ako to súvisí s vašou firmou? V prenesenom význame dosť úzko… Z koľkých zdrojov čerpáte pri vyhľadávaní nových zákazníkov? Ak máte obchodníkov, ktorí sú sa to jediní zodpovední, tak je to iba jeden zdroj (ste ryba). […]

Zobraziť článok »

Súťaže predajcov – dvojsečná zbraň?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 19. augusta 2014 5 komentárov
Súťaže predajcov – dvojsečná zbraň?

Súťaže dokážu vyburcovať predajcov k lepším výkonom. To je známa vec. Ale čo ak máte v tíme predajcu, ktorému ostatní nesiahajú ani po päty? U ktorého je vopred je isté, že vyhrá? V jeho prípade súťažou nevytvoríte takmer žiaden motivačný efekt, a ostatní to vzdajú skôr ako začnú. Alebo, že by predsa?    Otázkou je – […]

Zobraziť článok »

Najľahší spôsob, ako plytvať obchodným potenciálom…

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 5. augusta 2014 18 komentárov
Najľahší spôsob, ako plytvať obchodným potenciálom…

Každý obchodník vám povie, že najťažšie je otvoriť si dvere k novému zákazníkovi. Väčšinou to tak je. Ale rovnako dobre to môže zakapať aj na dosledovaní obchodného prípadu. Hlavne ak váš proces predaja zahŕňa viac ako len jedno stretnutie alebo telefonát… Až príliš často v praxi vidím, ako sa rozrobené obchodné prípady rozplynú v hmle iba kvôli […]

Zobraziť článok »

Čo treba sledovať, ak ste manažér predaja?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 18. februára 2014 1 Comment
Čo treba sledovať, ak ste manažér predaja?

Ak robíte jednorazové predaje, tak vám stačí sledovať množstvo aktivít vašich predajcov. Ale čo ak vašu cieľovú skupinu tvorí iba niekoľko desiatok klientov? Alebo ak vaše obchodné prípady trvajú aj niekoľko týždňov alebo mesiacov? Tu vám kvantita nepomôže. (Ak zákazník bude kupovať až o pol roka, nemá zmysel volať mu každý druhý deň.) V takomto […]

Zobraziť článok »

Šéfe predaja, je váš kurz správny?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 7. januára 2014 1 Comment
Šéfe predaja, je váš kurz správny?

Obchodná firma meria svoju výkonnosť väčšinou veľkosťou obratu. Za koľko Eur sme predali? Obrat je dôležitý ukazovateľ. Ale, a teraz sa podržte, o úspechu až tak nevypovedá! To je ako keby ste o človeku s výškou 180 cm povedali, že je lepší ako ten s výškou 168 cm. Obrat nie je univerzálny parameter. Váš obchodník […]

Zobraziť článok »