Manažment predaja

Ako predajcu nadchnúť pre produkt?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 10. marca 2015 6 komentárov
Ako predajcu nadchnúť pre produkt?

  Nejdem diskutovať o tom, či predajca má alebo nemá mať nadšenie pre svoj produkt. Je jasné, že ak predajca nie je presvedčený o svojom produkte, predá ho len veľmi ťažko. Dobre, ale čo ak máte v tíme predajcu, ktorý s vašim produktom nie je stotožnený? Tu je 6 tipov ako na to: nech ho […]

Zobraziť článok »

Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 25. novembra 2014 4 komentáre
Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Z prírodovedy vieme, že kapor je pomalý a plachý, šťuka je rýchla a dravá a chobotnica má viacero chápadiel. Ako to súvisí s vašou firmou? V prenesenom význame dosť úzko… Z koľkých zdrojov čerpáte pri vyhľadávaní nových zákazníkov? Ak máte obchodníkov, ktorí sú sa to jediní zodpovední, tak je to iba jeden zdroj (ste ryba). […]

Zobraziť článok »

Súťaže predajcov – dvojsečná zbraň?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 19. augusta 2014 5 komentárov
Súťaže predajcov – dvojsečná zbraň?

Súťaže dokážu vyburcovať predajcov k lepším výkonom. To je známa vec. Ale čo ak máte v tíme predajcu, ktorému ostatní nesiahajú ani po päty? U ktorého je vopred je isté, že vyhrá? V jeho prípade súťažou nevytvoríte takmer žiaden motivačný efekt, a ostatní to vzdajú skôr ako začnú. Alebo, že by predsa?    Otázkou je – […]

Zobraziť článok »

Najľahší spôsob, ako plytvať obchodným potenciálom…

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 5. augusta 2014 18 komentárov
Najľahší spôsob, ako plytvať obchodným potenciálom…

Každý obchodník vám povie, že najťažšie je otvoriť si dvere k novému zákazníkovi. Väčšinou to tak je. Ale rovnako dobre to môže zakapať aj na dosledovaní obchodného prípadu. Hlavne ak váš proces predaja zahŕňa viac ako len jedno stretnutie alebo telefonát… Až príliš často v praxi vidím, ako sa rozrobené obchodné prípady rozplynú v hmle iba kvôli […]

Zobraziť článok »

Čo treba sledovať, ak ste manažér predaja?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 18. februára 2014 1 Comment
Čo treba sledovať, ak ste manažér predaja?

Ak robíte jednorazové predaje, tak vám stačí sledovať množstvo aktivít vašich predajcov. Ale čo ak vašu cieľovú skupinu tvorí iba niekoľko desiatok klientov? Alebo ak vaše obchodné prípady trvajú aj niekoľko týždňov alebo mesiacov? Tu vám kvantita nepomôže. (Ak zákazník bude kupovať až o pol roka, nemá zmysel volať mu každý druhý deň.) V takomto […]

Zobraziť článok »

Šéfe predaja, je váš kurz správny?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 7. januára 2014 1 Comment
Šéfe predaja, je váš kurz správny?

Obchodná firma meria svoju výkonnosť väčšinou veľkosťou obratu. Za koľko Eur sme predali? Obrat je dôležitý ukazovateľ. Ale, a teraz sa podržte, o úspechu až tak nevypovedá! To je ako keby ste o človeku s výškou 180 cm povedali, že je lepší ako ten s výškou 168 cm. Obrat nie je univerzálny parameter. Váš obchodník […]

Zobraziť článok »

Čo nedá spávať manažérom predaja?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 27. októbra 2013 žiadny komentár
Čo nedá spávať manažérom predaja?

Mať na pleciach zodpovednosť za obchodné výsledky firmy je veľké bremeno. O to ťažšie je to v tejto dobe, keď sa konkurenčný boj viac a viac pritvrdzuje. Na jednej strane je to produkt a obchodná politika firmy, na druhej strane tím predajcov. V kvalite a obchodných podmienkach je takmer nemožné udržať si dlhodobú konkurenčnú výhodu. […]

Zobraziť článok »

Dať alebo nedať predajcovi na výplatu 4.000 €?

Publikované v kategórii Manažment predaja od dňa 5. marca 2013 22 komentárov
Dať alebo nedať predajcovi na výplatu 4.000 €?

Možno ste ako šéf už boli v situácii, že váš predajca mal dostať na výplatu 4.000 Eur. Zadarilo sa mu a z dosiahnutého výsledku mu to proste toľko vychádzalo. Dať mu toľko? Alebo stanoviť hornú hranicu príjmu, aby nezarábali príliš veľa? Odpoveď má dve časti… Prvá:je odmeňovanie predajcov nastavené úmerne tomu, aká je ich osobná […]

Zobraziť článok »

Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 4. februára 2013 7 komentárov
Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Otázka v nadpise znamená: Viete na čom práve pracujú vaši predajcovia? Máte prehľad, v akom je to štádiu zrelosti? Včelia kráľovná vie iba to, či sú jej včielky v úli alebo nie. A či sa plást plní. Na rozdiel od nej vedúci letovej prevádzky vie nielen to, či sú jeho dispečeri na svojich miestach, ale aj […]

Zobraziť článok »

Rada začínajúcim predajcom.

Publikované v kategórii Manažment predaja, Noví zákazníci, Plánovanie predaja od dňa 29. októbra 2012 4 komentáre
Rada začínajúcim predajcom.

Nedávno som dostal e-mail od čitateľa, ktorý začal pracovať ako predajca v jednej poisťovni. Žiadal ma o radu, ako začať. Tu sú moje odporúčania pre všetkých začínajúcich predajcov: Zistite si, komu máte predávať – kto je typickým zákazníkom vašej firmy? Ak chcete niekoho hľadať, musíte vedieť KOHO. U skúsenejších kolegov sa popýtajte, aké problémy a […]

Zobraziť článok »