Ako (ne)komunikovať s klientom…

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 2. júna 2015 33 komentárov

Na videu si môžete pozrieť krátku ukážku z premiéry školenia Reset predaja. Upozorňujem v ňom na chybu, ktorú obchodníci často robia počas predajného rozhovoru (aj dnes som mal telefonát, kde mi ponúkali výhodnú investíciu do developerského projektu a urobili presne tú chybu, ktorú spomínam vo videu)…

Súťaž! – na konci videa položím otázku, na ktorú odpoveď som ešte nezverejnil. Návod na odpoveď je vo videu, len treba trochu porozmýšľať 🙂 Vašu odpoveď napíšte prosím do komentára pod týmto článkom…

Prví traja, ktorí odpovedia správne, získajú odo mňa knihu T.Kaszu: Tajomstvá uzatvárania predaja.

Súťaž trvá do 8.júna 2015 (do 20.00 hod.). Správnu odpoveď aj výhercov zverejním v utorok 9.6.2015. (Absolventi školenia Reset predaja sa súťaže bohužiaľ nemôžu zúčastniť, lebo už odpoveď poznajú.)

Pozor – vyhrávajú prví traja, ktorí v komentároch pod článkom správne odpovedia na otázku, ktorú uvidíte na konci videa. Video aj s odpoveďou uverejním 9.júna 2015. Držím vám palce pri hádaní 🙂

———————-

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Štítky: , ,

Komentáre (33)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Dara píše:

    Odprezentovala by som to otazkou : Co myslite pan zakaznik, je ten pohar poloprazdny ci poloplny, aky je Vas nazor? 🙂

  2. Daniel píše:

    Poloplny samozrejme 🙂

  3. Lucia píše:

    Povedala by som:Vazeny zakaznik, podla mojho nazoru je to poloplny pohar, hodnotenie vsak necham na Vas.

  4. Tomas píše:

    Pohar je plny. Polovica voda a polovica vzduch.
    Ale zalezi len na klientovi ako to vidi on. 🙂

  5. Brano píše:

    Podľa toho čím je naplnený. Ak myslím pozitívne, tak je poloplný.

  6. Tomas píše:

    Pohar je plny. Polovica voda, polovica vzduch.
    Ale zalezi len na tom ako to vidi klient. 🙂

  7. Pavol píše:

    Podľa mojej mienky: to závisí od názoru klienta, či ako vidí on danú situáciu, veď nemožeme mu diktovať, resp. rozhodovať v jeho mene….

  8. Pavol píše:

    podla mojej mienky: závisí od názoru klienta, či je to poloplny alebo poloprazdny pohar, ved nemozeme diktovat, resp. rozhodovat v jeho mene. Z hladiska pozitivneho myslenia je urcite poloplny pohar….

  9. Eva píše:

    Poloplný pohár, súhlasíte so mnou, milý zákazník?

  10. Dušan píše:

    Ak by som mal odprezentovať uvedený pohár s vodou, tak viac ako pohár zákazníka predsa zaujíma tá voda, ktorú chce použiť, vypiť, alebo ňou poliť kvety, a možno doň dať vrecúško s čajom, povedal by som: „Nech sa páči, tu je Vaša voda.“

  11. Tatiana píše:

    poloplný, v pohári už niečo je -je naplnený, ale ešte nie podľa jeho obsahu a možnosti

  12. marek píše:

    Záleží na tom či mu ten pohár chcem predať, tak je poloplný, ale ak ho prezentujem ako situáciu v jeho firme, tak poloprázdny.

  13. Tomas píše:

    Klientovi ukazem potencial a vyhody pohara, aby sa vedel sam rozhodnut. Pohar je do polovice plny, staci uz len polovicu naplnit. A potom moze vodu pouzit na co chce. 🙂
    Ak by mi ale povedal na co (a kolko vody) chce vodu pouzit, mozno by sme zvolili iny pohar.

  14. Vlado píše:

    “ Vas pohar je poloplny, to je problem. Pitny rezim je dolezity v opacnom pripade Vam hrozi zdravotny problem“

  15. Alfréd píše:

    sklenený a čistý 🙂

  16. Andrea píše:

    Obe sú správne. Je dôležité zistiť, čo je správne pre zákazníka. Ak bude chcieť zákazník, aby bol plný, bude plný a naopak. Je dôležité sa dobre opýtať 🙂

  17. hena píše:

    poar je naplneny jeo produktami ktory si este zakaznici nekupili, takze sup sup vyprazdnit…

  18. Srdečne pozdravujem Martin,
    ak dovolíte ja si myslím že odpoveď je: obe možnosti sú správne.
    Pohár je poloplný aj poloprázdny, záleží iba na tom, ako tú otázku položíme zákazníkovi.
    Keď sa zákazníka opýtam či je poloplný, alebo polprázdny tak mi môže povedať ako odpoveď
    že je poloplný ale aj poloprázdny…takže otázka na zákazníka by bola:
    Pán zákazník ten pohár je poloplný však? on sa s tým stotožní, lebo s tým nemá problém a je to.
    Alebo tá istá otázka len v modrom 🙂 čiže: Pane ten pohár je poloprázdny však? a nasleduje to isté…

    Ďakujem za knihu ešte ju nemám a teším sa na ňu 🙂

    Želám veľa zdravia a lásky !!!

    S pozdravom

    Vladimír Hrončok

    • Martin píše:

      Pozdravujem Vladimír! Začali ste dobre – obe možnosti sú (resp.môžu byť) správne. A výborne ste dodali „záleží iba na tom, ako tú otázku položíme zákazníkovi.“ Ale potom ste sa trochu odklonil iným smerom – k sugestívnym otázkam, ktoré zákazníkovi podsúvajú, čo si má myslieť. Dnes sú už zákazníci na to dosť citliví. A môže to vyvolať konfrontáciu. Ja sa preto prikláňam skôr k neutrálnemu spôsobu – zákazníka sa jednoducho opýtať: „Bude vám stačiť toľko vody?“ alebo „Je tam pre vás dostatok vody?“ A podľa toho čo odpovie budem vedieť, ako to vníma on. Tak či onak, vďaka za váš komentár, je super že ste sa zapojili!

  19. Monika píše:

    Poloplný alebo poloprázdny je celkom jedno, lebo z jednej strany bude polo-plný a z druhej polo-prázdny.

  20. Rado píše:

    Pán zákazník, bude vody v pohári dostatok pre Vašu potrebu alebo jej potrebujete viac ?

  21. Michal píše:

    Ak to máme ušiť na potreby zákazníka, tak…
    „fero tento pohár hodnotí ako poloplný, lebo…“ (a uvediem situáciu Fera, za akých okolností to považoval za poloplné)
    „na druhej strane, Gertrúdka ho považuje za poloprázdny, lebo…“ (a situácia Gertrúdky, za akých okolností to považovala za poloprázdne)

    S ktorým z nich sa stotožnujete vy pán zákazník? Vaša situácia sa podobá Ferovi alebo Gertrúdke?
    Výber osôb (firiem, iných zákazníkov) a ich situácií závisí pravdepodobne od toho, čo chcem dosiahnuť 🙂

    Žiadna sugescia, zákazník sa rozhodnuje sám (vychutná si ten pocit) a ja sa dozviem novinky 🙂

    • Martin píše:

      Super prístup, Michal! Páči sa mi váš spôsob – použiť pri zisťovaní príklady iných zákazníkov. Palec hore. Bohužiaľ, vaša odpoveď prišla trochu neskoro, takže tentokrát je to bez výhry 🙁 Ale nabudúce, verím že to vyjde :))

  22. Peter píše:

    Nezalezi na tom ako hladinu vidim ja. Zalezi na tom ako ju vidi on no hlavne kam ju potrebuje dostat, lebo ja mu s tym viem pomoct.
    Co som vyhral? Auto uz mam! 🙂

  23. Peter L píše:

    V tomto dvojdecovom pohári je deci vody.

    • Martin píše:

      Áno, prezentáciou faktov nič nepokazíte. Otázka ale zostáva stále nezodpovedaná – je to pre zákazníka poloplné alebo poloprázdne? Moje odporúčanie je – opýtať sa na to zákazníka („Bude vám toľko vody stačiť?“). To je častá chyba predajcov – povedia informáciu a nezistia si, ako tú informáciu hodnotí zákazník. Ale vďaka za tip, Peter, ideme ďalej :))

  24. Martin píše:

    Ďakujem za všetky doterajšie odpovede, objavili sa medzi nimi aj nejaké správne. Ale s vyhodnotením vás ešte trochu ponapínam 🙂

  25. ds píše:

    v pohári je potrebné množstvo vody

  26. Lubomir píše:

    Ja nemám dôvod riešiť filozofickú otázku plnosti pohára. Ja by som sa toho pána spýtal, či mu môžem priniesť aj kávičku.

  27. milan píše:

    záleží v akom stave/kondícii je zákazník. Ak je vonku teplo a je smädný tak otázka by bola: pohár je poloplný. na druhej strane ak je chladno a nie je smädný tak poviem, že pohár je poloprázdny. Vytvorím chuť a nie obavu

  28. Radka píše:

    Ak berieme pohár s vodou ako taký, tak : poloprázdny = poloplný. Z mrg-psycho sa odporúča „poloplný“. Z dôvodov vyššie popísaných. Mali by sme plniť , nie „vyprázdňovať“.

    ALE, ak berieme pohár s vodou ako obraz, obrazné pomenovanie a meriame ním spokojnosť klienta v podnikaní, tak sa pýtame. Kde klient je a kde chce byť o pol roka. A čo chce mať v pohári? Vodu alebo niečo lepšie?

    Áno, súhlasím, treba diskutovať s klientom, nie mu nakazovať, poučovať, určovať si ciele.

Napísať odpoveď pre Monika Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *