Získavanie doporučení trochu inak.

Filed in Noví zákazníci by on 25. októbra 2010 3 komentáre

Ako podnikateľ alebo obchodník pravdepodobne chcete mať čo najviac zákazníkov. To je v poriadku. Aspoň si budete mať z čoho vyberať. Nie vždy však treba „loviť“ v úplne cudzích vodách. Jedna z možností je pýtať si doporučenia. Najčastejšie sa ich snažíme získavať od spokojných zákazníkov. Sú veľmi účinné. No na to, aby vám niekto dal doporučenie, vôbec nemusí byť vašim zákazníkom. Stačí, že sa s ním poznáte.

Dve skupiny ľudí, ktoré často prehliadame, čo sa týka doporučení:

  1. priatelia a známi
  2. rodina, príbuzenstvo

Boli by ste prekvapení, koľkí z okruhu vašej rodiny a známych ani netušia, čomu sa venujete. Informujte ich o tom, čo robíte. A spýtajte sa, či vám vedia dať zopár kontaktov. U rodiny a priateľov sa dá očakávať, že vám budú ochotní pomôcť. Samozrejme, nerobte z rodinnej oslavy obchodnú prezentáciu 🙂

Ako motivovať, aby vás doporučovali?

Existuje skvelý spôsob, ako ľudí motivovať k tomu, aby vás doporučovali. Doporučte najprv ich! Hlavne, ak sú to vaši zákazníci. Vypýtajte si od nich zopár vizitiek s vysvetlením, že ich posuniete ďalej. Je pravdepodobné, že vám to budú chcieť oplatiť. Noste preto so sebou na obchodné stretnutia viac vizitiek, možno si ich od vás tiež vypýtajú. Ak najprv dáte, väčšia šanca, že aj dostanete. To platí odjakživa.

Domáca úloha: napíšte si hneď teraz zoznam aspoň piatich zákazníkov, ktorým navrhnete, že ich doporučíte ďalej. Stavím sa, že vám hneď navrhnú to isté…

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 114 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. alexxandra píše:

    To je zaujímavý tip s tými vizitkami,asi to skúsim. Môj biznis v podstate funguje na doporučení. Pred časom som si robila vyhodnotenie, z akých zdrojov som mala nových klientov za posledné dva roky, a 80% nových klientov boli známi už existujúcich klientov. /Asi 18% bol internet a zvyšné 2% boli iné zdroje/. S klientami je to zábavné :-). Niektorí sú u mňa už 10 rokov a neposlali mi nikoho /asi prístup „To je eném pro nás a pro naše dzeci“ :-)))/, iní posielajú všetkých známych :-). Niektorí klienti sú až z „tretieho či štvrtého kolena“, čo je asi dobre.Ale je vhodné /vypýtaním vizitky/ klienta upozorniť, že teda nemám nič proti,keď dá na mňa kontakt. Niektorí sú zlatí, pýtajú sa, viete,mám kamaráta,môžem mu dať na vás číslo? 🙂

    Ale mám otázku. Keď si teda vypýtam od klienta pár vizitiek navyše a potom mu žiadnych ľudí nepošlem, čo teda asi nepošlem, nebude to vnímať ako neseriózne?

  2. Aver píše:

    To je velmi dobra otazka, pripajam sa k otazke alexxandra, pretoze ma to tiez zaujima. Pán Mišík prosim Vás, najdite si chvilu casu a odpovedzte nam na nu. Dakujem.

    Mimochodom velmi dobre stranky. V obchode som uz par rokov ale stale sa je v tejto krasnej profesii co ucit. Tato stranka ma velmi zaujala obsahom. Su tu velmi bohate informacie pre zacinajucich ale aj skusenych obchodnikov.

  3. Martin Mišík píše:

    Už som na to odpovedal, ale asi omylom k inému článku 🙂 Ak si vezmete vizitky, tak ich naozaj podľa najlepšieho vedomia a svedomia dajte niekomu, komu by ste vášho zákazníka skutočne chceli odporučiť. Čiže dodržte slovo. Ale odovzdaním vizitky sa vaša úloha končí. Vy ste nesľubovali, že mu pošlete zákazníkov. tak isto ani vy od vášho zákazníka nemôžete očakávať, že vám pošle ďalších. Ale aby váš kontakt dal ďalej, o to ho môžete požiadať. Nového zákazníka vám pošle len vtedy, ak ste pre neho urobili excelentnú službu a bol s vami spokojný na 200%. Vtedy vás bude doporučovať aj bez toho, aby ste to od neho žiadali. Moje doporučenie: robte vašu prácu pre klienta tak, aby bol z toho nadšený, a pre istotu ho potom ešte požiadajte, či by vám mohol dať nejaké kontakty, alebo mu dajte zopár vizitiek. To by mohlo fungovať, čo poviete?

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code