Zaklopať alebo nezaklopať zákazníkovi bez ohlásenia?

Publikované v kategórii Noví zákazníci od dňa 30. septembra 2013 2 komentáre

Cesty k novému zákazníkovi sú kľukaté a nevyspytateľné. A na konci vás čakajú dvere. Spôsobov ako ich otvoriť je viacero.

Napríklad prísť a zaklopať. Že sa to dnes už nenosí? Nie je to pravda. Ešte pred 3 rokmi som mal s touto metódou 90% úspešnosť. Aj vo dobe internetu. Alebo že by práve vďaka tomu?

Tak či onak, bol to pre mňa veľmi efektívny spôsob, ako nadviazať komunikáciu s potenciálnymi zákazníkmi. Pravdepodobne to môže fungovať aj pre vás. Aj v prípade, že predávate veľkým firmám. Ako?

Najprv si odpovedzte na nasledujúce otázky:

  • S kým (akou pozíciou) potrebujete hovoriť?
  • Je reálne, že toho človeka zastihnete a bude mať na vás práve čas?
  • V závislosti na predošlej odpovedi, aký cieľ návštevy si stanovíte?
  • Čo dotyčnému (alebo jeho asistentke) poviete, aby ste vzbudili záujem?
  • Ako to využiť, ak ste tam dotyčnú osobu nezastihli? 

Od neohlásenej návštevy nemusíte hneď očakávať objednávku. Hlavným cieľom je otvoriť si dvere. Ak si veci dobre premyslíte a pripravíte sa (hlavne duševne), možno budete prekvapení výsledkami. Alebo už s tým máte nejaké skúsenosti?
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Michal Nemcik píše:

    Aj v našej spoločnosti tento spôsob doplnkovo využívame. Ak mám čas a vidím zaujímavú firmu, tak robím priamo prieskum v teréne. Pri viacerých predajcoch je však riziko, aby sa nestretli s klientom druhého predajcu, to by nebolo veľmi profesionálne. Preto používame na úvod krátku komunikáciu, korá to ošetrí …

    • Martin Mišík píše:

      Áno, aj to sa môže stať, ak nemajú určené svoje regióny. Ako píšeš, Michal, dá sa to ošetriť. Je to určite príjemnejší problém, ako sa ani len nepokúsiť. Keď som predával elektrinu, 100% firemných zákazníkov som mal z tohto zdroja…

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *