Veľké upratovanie po obchodnícky

Publikované v kategórii Plánovanie predaja od dňa 8. decembra 2015 1 Comment

Obchodnicke-upratovanieAk máme okolo seba neporiadok, necítime sa dobre. Preto sa s Vianocami tradične spája aj domáce upratovanie. V prenesenom význame to platí aj pre predaj.

Ak máte ako obchodníci „kostlivcov v skrini“, ťažko pôjdete do nového roka s čistou hlavou a čerstvou energiou. Týchto kostlivcov sa jednoznačne musíte zbaviť…

O čom hovorím? Určite máte vo vašej „skrini“, t.j. v zozname všetkých otvorených obchodných prípadov také, ktoré už nie sú aktuálne. Alebo sú už príliš dlho bez známok života. Pravdepodobne sú to všetko „mŕtvoly“, ktoré by vo vašom zozname už dávno nemali byť.

Prečo treba občas „upratať“?

Jednak kvôli klamlivému pocitu, že toho máte rozrobeného veľa. Podvedome (alebo aj vedome) to potom používame ako zdôvodnenie, prečo nevyhľadávať nové obchodné príležitosti. Na toto je predajcovi každá výhovorka dobrá 🙂

A zároveň vám to dáva nereálne vyhliadky, čo sa týka budúcich obchodných výsledkov. Očakávate predaje aj tam, kde s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú. Žijete v ilúzii, že výsledky máte „v suchu“. Realita je však iná a čaká vás tvrdý náraz (tak, ako keď má pilot pokazený výškomer).

S obchodnými príležitosťami je to ako s mliečnymi zubami – aby mohli narásť nové, najprv musia vypadnúť tie staré 🙂

Ako sa zbaviť „mŕtvol“ v databáze?

Prvé kolo – urobte si zoznam všetkých obchodných príležitostí, ktoré zatiaľ evidujete ako aktívne (živé).

Druhé kolo – urobte rýchle hodnotenie, ktoré z nich už sú evidentne neaktuálne – u ktorých poznáte jednoznačný dôvod, prečo už s nimi nemôžete rátať (klient už nakúpil inde, projekt sa zrušil a pod.) Tieto zo zoznamu hneď vyčiarknite. Pozor – nerobte subjektívny odhad! Ak nemáte dôkaz, postúpte do ďalšieho kola.

Tretie kolo – preverte u zákazníka, aký je skutočný stav obchodného prípadu. Ak nič, vyčiarknite ho ako ukončený. A ak sa z nejakého dôvodu posunul na neskôr, hneď si dohodnite nasledujúci krok – kedy a ako sa s prípadom posuniete ďalej.

Štvrté kolo – to čo zostalo, je reálny pohľad na váš rozrobený obchodný potenciál, s ktorým má zmysel pracovať ďalej. Je to pre vás potešujúce číslo? Alebo ste zostali zhrození, že je to len zlomok toho, čo ste si mysleli, že máte rozrobené?

Nevadí. Aby ste sa mohli správne rozhodnúť, čo ďalej, najprv potrebujete vedieť, na čom naozaj ste. Ako sa hovorí – pravda niekedy bolí, ale oslobodzuje…

V každom prípade, ak odstránite všetky „mŕtvoly“, zažijete veľkú úľavu. A presne to je cieľom tohoto „veľkého upratovania“ – zbaviť sa balastu a nabrať čerstvý vietor do plachiet. Napíšte mi dolu do komentára, či a ako si špajzu upratujete vy 🙂

———————————————————-

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Štítky: , ,

Komentáre (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Richard píše:

    Martin, práve na toto sa chystám, veľmi dobre a jasne je to napísané. Ak chceme pokračovať resp. začať nový rok , je to dobrý tip pre každého obchodníka. Ďakujem, s pozdravom Richard

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *