„Tri oriešky“ marketingu alebo ako si uľahčiť predaj.

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 20. júna 2011 3 komentáre

Marketing je opradený množstvom záhad. Jednou z nich je: „Čo je vlastne úlohou marketingu?“ Môžete si o tom prečítať niekoľkostostranové učebnice. Podstata je pritom jednoduchá. Cieľom marketingu je zabezpečiť dostatok záujemcov, ktorým potom môžete predávať. A je jedno, či ste nadnárodná firma alebo živnostník. Každý potrebuje predať.

Môj obor je síce predaj, ale marketing je nástroj, ktorým sa dá predaju výrazne pomôcť. Prax ma naučila. Je totiž rozdiel presviedčať niekoho, aby kúpil a dohodnúť obchodné podmienky s niekým, kto už má záujem. To je napríklad rozdiel v mojom biznise pred rokom a teraz. Rozdiel je v marketingu, nie v predaji. Čo teda potrebujete marketingom dosiahnuť, aby sa vám predávalo ľahšie? Tri veci:

  1. zákazníci musia o vás vedieť,
  2. musíte sa odlišovať od konkurencie (byť v niečom lepší alebo iní) a 
  3. musíte byť dôveryhodní.

Toto sú tri oriešky, ktoré potrebujete rozlusknúť. Máte dve možnosti: buď toto všetko urobí predajca na obchodnom stretnutí (ak sa mu podarí potenciálneho zákazníka presvedčiť, aby sa s ním stretol), alebo túto prácu urobí za vás marketing a predajca už príde „na hotové“. (Ak porovnám úsilie, ktoré som potreboval vynaložiť na získanie objednávky pred rokom a teraz, pomer je 1:50. A to iba vďaka lepšiemu marketingu, lebo v predaji som sa za ten rok až tak nezlepšil.)

Ak sa pozriete na horeuvedené tri body-musia ich robiť vaši predajcovia, alebo sa o to postará váš marketing? Zo skúseností viem, že v malých firmách je marketing najmenej zvládnutá aktivita. Malí podnikatelia sú väčšinou odborníci vo svojom fachu. Ale nikto ich neučil, ako správne robiť marketing. Preto ich získanie každej novej objednávky stojí zbytočne veľa úsilia. Ako je to u vás?

Funkčný marketing je minimálne polovica obchodného úspechu firmy. Chvalabohu, možností, ako robiť marketing, je dnes ďaleko viac ako kedysi. Mnohé z nich sú dokonca zadarmo. Máme tu internet, sociálne siete, ale aj niektoré tradičné metódy, ktoré stále ešte čakajú na objavenie. Takže je to skôr otázka znalostí ako peňazí. Môžete robiť aj nízkorozpočtový marketing, ktorý vám prinesie uspokojivé výsledky (teda zákazníkov).  Ide o to, či viete, ako to robiť.

Otázka teda je: chcete venovať marketingu takú pozornosť, aby vám uľahčil predaj? Ak chcete dostať „na tácke“ návod, ako robiť účinný marketing s nízkymi nákladmi, kliknite sem.
————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ a ďalšie  pravidelné tipy na zlepšenie predaja.

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Čím viac čítam vaše články,tým viac ma marketing priťahuje.
    Som rada, že sa zaoberáte aj problémami marketingu živnostníkov a malých firiem.
    Tie rady sú dobré pre nákup a predaj.
    Ako by ste radil výrobcovi- remeselníkovi?
    Mária Malaníková-výšivka

  2. Martin Mišík píše:

    Všetko sa týka rovnako výrobcu, ako aj obchodnej firmy. Je jedno, či to iba nakupujete a predávate, alebo vyrábate. Platia tie isté zásady marketingu. Rozdiel je len v ich použití. Aj tam potrebujete dobre zacieliť, dať o sebe vedieť, nejako sa odlíšiť…len iným spôsobom. Vďaka za komentár, Mária!

  3. Maroš Bajla píše:

    zdravim,
    marketing sa da pouzit kdekolvek, jedna zo zakladnych veci je otestovat najprv veci ktore vam zoberu najmenej penazi z vrecka, resp. kopec marketingovych technik sa da pouzit aj zdarma alebo nasledne po nastudovani na webe alebo v terene. Velmi mam rad niektore guerilla marketing triky, ktore maju obrovsky dopad na ludi pri minimalnych nakladoch za ne.

    ak robite vysivky skuste najprv webstranky kde sa stretavaju podobny ludia, urcite take najdete. Dalsia z veci je skuste sa opytat znamych a priatelov co by ich oslovilo v suvislosti s tym co robite..

Napísať odpoveď pre Mária Malaníková Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *