Súťaže predajcov – dvojsečná zbraň?

Filed in Manažment predaja by on 19. augusta 2014 5 komentárov

Súťaže dokážu vyburcovať predajcov k lepším výkonom. To je známa vec. Ale čo ak máte v tíme predajcu, ktorému ostatní nesiahajú ani po päty? U ktorého je vopred je isté, že vyhrá? V jeho prípade súťažou nevytvoríte takmer žiaden motivačný efekt, a ostatní to vzdajú skôr ako začnú. Alebo, že by predsa? 

 

Otázkou je – s kým má takýto predajca súťažiť? S ostatnými to asi nemá zmysel. Strčí ich do vrecka. Ale čo tak sám so sebou? Pokoriť svoj vlastný rekord?

U top-predajcov bývajú zárobky nadpriemerné. Preto peniaze už pre nich nemusia byť najsilnejší motivačný faktor. Využite radšej fakt, že úspešní ľudia milujú výzvy. Tak im ju dajte! Nech preskočia svoju vlastnú laťku. Dajte im opäť zacítiť chuť víťazstva (tak ako Dracula potrebuje cítiť pach krvi 🙂

To nemusí platiť len pre top-predajcov. Máte v tíme nováčika, ktorý o víťazstve nad ostatnými zatiaľ nemôže ani snívať? Nevadí. Dajte mu výzvu: dokážeš prekonať svoj najlepší výsledok o …%? A môže súťažiť tiež!

Porozmýšľajte, či by u vás súťaž formou osobných výziev nepriniesli väčší efekt, ako len hra o jedného víťaza. Alebo to skombinujte – podľa toho, ako výkonnostne vyrovnaný obchodný tím máte… (O motivácii a riadení obchodného tímu hovorím aj na školení Ako viesť obchodný tím. Pre viac info kliknite sem.)

——————————————————– 
13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 245 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Stela píše:

    Dobrý deň, pracujem v tíme ľudí, a hoci si každý ovplyvňujeme výšku svojej výplaty, nie sú pre mňa konkurenciu, či súpermi…. Keď som krátko po zaškolení presiahla ich výkony, tak som si potrebovala motiváciu…. Vždy ma hnal vopred pocit byť najlepšia, ale tu to išlo príliš ľahko… Tak som si každý mesiac zapísala sumu, akú chcem pre podnik zarobiť…. Je to tak, nestačilo mi len pekné číslo na mojom účte, potrebovala som výzvy… šéf to mal tak trochu na háku, tak som si ich musela vytvárať sama… Dobrý článok, Martin.

    • Martin Mišík píše:

      Stela, ste prototyp obchodníka s ukážkovou vnútornou motiváciou. Evidentne nepotrebujete, aby vás stále niekto zvonku „nakopával“. Takíto ľudia sú veľmi vzácni a je ich málo. Verím, že si to včas uvedomí aj váš šéf, skôr kým nebude neskoro. Lebo čomu dáš pozornosť, to dostaneš. Nech sa vám darí aj naďalej! Martin

  2. Anonymous píše:

    Ja si myslím, že vedúci skupiny by mal svoj tím motivovať pravidelne, priebežne, mal by sa starať o svoje “ ovečky“. Myslím si, že je to aj jeho nepísaná povinnosť, za ktorú má hádam aj viac peňazí, či zle píšem? ľudia sú tvory lenivé (áno, viem, že sú výnimky), trošku im treba pomáhať v aktivitách . Radka

  3. hulo píše:

    Pointa je(aspoň dúfam) práve v tom, že by nemal len motivovať tím, ale každú jednu ovečku.

    Mám výkon 200 a kolega v tíme má 300.

    Výsledky 1/2014:
    1. on; 300
    2. ja; 200

    Nasrdím sa, posnažím sa, budem makať ako blázon, ale dosiahnem „len“ 250. Vykašlem sa na to, či 200, alebo 250, aj tak nebudem prvý. 🙁

    Výsledky 2/2014:
    1. on; 300
    2. ja; 250

    Ak ale výsledková tabuľka bude vyzerať trochu inak, budem súťažiť aj vo vlastnej lige a bude ma to motivovať sa zlepšiť.

    Výsledky 2/2014:
    1. on; 300; +0%
    2. ja; 250; +25%

    • Martin Mišík píše:

      Presne tak, vystihol ste podstatu. Súťaž nemusí mať iba jedného víťaza. Každá zmena k lepšiemu by mala byť nejako ocenená, aj keď iba odfotením pred naštartovanou V3S-kou…:)

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code