Ste CYBORG? Ani zákazník nie je…

Publikované v kategórii Prezentovanie, Psychológia predaja od dňa 30. apríla 2013 3 komentáre

Videli ste niekedy film ako „Terminátor“? Ak áno, tak ste si určite v záberoch z pohľadu terminátora všimli obrazovku, na ktorej sa mu zobrazovali údaje. On ich dokázal vyhodnotiť, pretože to bol robot s ľudským telom.

Vaši zákazníci však NIE SÚ roboti. Ako to súvisí s predajom?


Spomeňte si na vašu poslednú prezentáciu. Ako ste popisovali váš produkt? Používali ste slová ako:moderný, kvalitný, zdokonalený, multifunkčný, jednoduchý, ekologický alebo spoľahlivý? Váš servis ako:rýchly, odborný alebo komplexný? Ak áno, tak vaša prezentácia bola vhodná tak pre terminátora, nie pre zákazníka. Človek totiž nemá v hlave počítač, ktorý mu spojí slovo s konkrétnym významom.

Čo to je jednoduchá obsluha? Ak poznáte váš produkt a obsluhovali ste ho, tak vy viete. Vnímali ste konkrétnu situáciu. Vy si to slovné spojenie viete predstaviť. Ale zákazník nie, pretože to nezažil. Preto vám odporúčam popísať abstraktný pojem pomocou situácie, ktorú si zákazník DOKÁŽE predstaviť.

Napríklad: „Ten produkt sa veľmi jednoducho obsluhuje. Hrali ste niekedy Play-station alebo autíčko na ovládanie? … Tak toto je niečo podobné.“  Cítite ten rozdiel? Ja to volám „3D-POPIS„. Výborná ukážka toho je teleshopping. Pozrite si ho a všimnite si – nielen prezentáciu produktu, ale aj samotné vyvolanie potrieb zákazníka robia pomocou 3D-situácií.

Domáca úloha pre vás: pozrite sa na vašu prezentáciu a k „nehmatateľným“ prídavným menám doplňte konkrétne situácie, ktoré si zákazník dokáže živo predstaviť. Tak ako som ja tento článok doplnil o príklady s terminátorom, autíčkom na ovládanie alebo teleshoppingom. Lebo stačilo iba napísať: „Aby ste zvýšili presvedčivosť vašich prezentácií, používajte počas nich popis konkrétnych situácií“. Len neviem, či by to stačilo…

Ďalšie praktické tipy ako zvýšiť účinnosť vašich prezentácií a predaja dostanete na školení „Ako úspešne predávať“. Už čoskoro 🙂
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. M Hesko píše:

    Dobrý den pan Mišík, mám jednu otázku. Ako sa dá predávať vzdelávanie alebo vzdelávací seminár pomocou predstavenia? Ďakujem za odpoved a a prajem veľa úspechov 🙂

    • Martin Mišík píše:

      Vďaka za otázku! Ak by som predával účtovnícke školenie „Lokálne účtovanie v prostredí účtovných pravidiel EÚ“ (názov som si vymyslel, je to len príklad), tak by som otázkou navodil situáciu, kedy by účtovník tieto informácie mohol potrebovať, napríklad:Hovoríte, že tovar nakupujete zo zahraničia. Ako postupujete pri účtovaní, ak sú vaše a účtovné postupy vášho zahraničného dodávateľa rozdielne? Takto si zákazník predstaví reálnu situáciu a ľahšie sa rozhodne, či tieto informácie pre neho majú zmysel alebo nie. Názov:Zladenie lokálnych a európskych účtovných postupov ho určite zaujme menej, ako keď si sám seba predstaví v situácii, keď nevie, ako má postupovať a riskuje chybu v účtovníctve, pokutu od daňového úradu a hnev svojho šéfa. Lebo na školenia sa nechodí kvôli informáciám, ale aby vedel správne riešiť vzniknuté situácie. Odpovedal som na otázku?

  2. Anonymous píše:

    Dobry den, ja momentalne „predavam“ sluzby a mozem povedat, ze je to tazsie ako produkt, ktoreho sa mozeme dotknut. Aspon, mne sa lepsie robilo s konkretnymi vyrobkami. ALE presne ,ako vy hovorite, aj sluzby sa daju vhodne odprezentovat,len chce to ten spravny kluc. A to je tazke. A este ma napadla aj skola. Lepsie sa detom uci napriklad cudzi jazyk, ked sa pri nom skace, tancuje (tema-sport), napodobnuju zvierata ( tema zvierata) atd. TEDA pani ucitelka je akymsi 3D modelom pre svojich zakaznikov-ziakov. Vela uspesnych predajcov! Radka

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *