Smutné svedectvo z výstavy – kto nevidel, neuverí…

Filed in Veľtrhy a výstavy by on 14. apríla 2014 20 komentárov

Je to presne rok, čo som uverejnil článok o neodpustiteľnom plytvaní obchodným potenciálom na výstavách. Tento víkend som bol (plný očakávaní, čo sa zmenilo) pozrieť na autosalóne. Ale to, čo som videl, ma šokovalo – bolo to ešte horšie!!!


Typický scenár bol takýto: pri aute väčšinou stála sympatická až sexi-dievčina. Príjemné spestrenie! Ale tam to aj skončilo –  na otázky nevedeli odpovedať. Chápem, boli tam iba ako kulisa. Veď na odborné veci sú tam predajcovia. Že by ma teda posunula kolegovi – predajcovi?

Nič také! Nemala akému. Väčšinou sa bavili niekde vzadu. Takže ak ste sa aj chceli niečo opýtať, prešla vás chuť. Vy by ste mali to srdce vyrušiť troch-štyroch pánov v družnej debate? Ja nie. A so mnou určite ani ďalší potenciálni zákazníci. Asi preto sa slečny o to ani nesnažili…

Takže už ani neriešim, že sa ma nikto nič neopýtal, ani si nevypýtal kontakt. To už chcem asi veľa. O ponúknutí predvádzacej jazdy ani nehovorím. Najnovší hit je, že pri vystavených produktoch ani nikto z predajcov NEBOL!!!

Viem, že výstava je náročné podujatie. Viem, že väčšina návštevníkov sú iba diváci. Ale to nie je dôvod, prečo by páni predajcovia mali ignorovať úplne všetkých. Aj tých, z ktorých by sa neskôr mohli stať zákazníci. A divím sa ich šéfom, že niečo také dopustia. (A kde vlastne vtedy boli?)

Vraziť desiatky tisíc eur do výstavy a ani sa NEPOKÚSIŤ s návštevníkmi komunikovať a zisťovať, kto je potenciálny zákazník a kto nie, to už je poriadne silná káva! Niekde sa asi stala chyba. Vysvetlí mi to niekto? Lebo moja fantázia mi na to už nestačí…
——————————————————–
P.S. Na školení Ako úspešne predávať v termíne 23.4.14 (Bratislava) zostáva už iba 1 voľné miesto!  Prihlásiť sa
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Navyše získate e-book: „7 princípov úspešného predaja“ a ďalšie tipy na zvýšenie predaja LEN pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 155 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (20)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Anonymous píše:

    Zdravím p. Mišik, tiež som bol na autosálone a vo väčšine značiek som mal rovnakú skúsenosť ako vy. Aj ja, ako vy som bol z toho priamo šokovaný – stojí pri aute, pozerám – rád by som sa spýtal ale nebolo koho. Keď som i niekoho našiel a položil otázku. Dostal som stručnú odpoveď. A žiadnu doplňujúcu otázku, snahu o získanie viac informácií.

    Samozrejme – nemôžeme všetkých hádzať do jedného koša – niektorí predajcovia určitých automobiliek boli pri autách i viacerí a všetci sa snažili. Čo bolo sympatické a som si istý že dané automobilky si z veľtrhu prinesú najviac kontaktov, a následne i klientov. Úspešný deň želám, Ondrej Mizerák

  2. Anonymous píše:

    Martin, neviem čo by to pomohlo, keby sa ti niekto venoval a odpovedal na otázky….
    JA som bol na výstave CONECO ktorá bola ešte pred autosalónom a donútil som asi 4 predajcov aby so mnou komunikovali. 4 z nich mi sľubili zaslanie konkrétnej ponuky na presne vyšpecifikovaný tovar…
    Čo myslíš, koľko ponúk mi prišlo?
    Neprišla ani jedna……a to už je 2 týždne po výstave….
    Sám som z toho zmetený, robím predajcu a toto si teda nedovolím
    Michal

    • Beata píše:

      🙂 my sme sice na Coneco neboli, ale ak chcete byvat v dome, ponuku Vam posleme:-) http://www.skvelydom.sk/formular.htm

      A inak naozaj je to na vystavach casto o plytvani zdrojmi, mam podobnu skusenost…aj ked na druhej strane, raz sa mi na autosalone stalo aj to, ze pri aute mercedes bol skvely tim a ponukli nam brozury, informacie, venovali sa nam naozaj ako potencialnym zakaznikom, hoci sme o kupe mercedesu vtedy ani neuvazovali a povedali sme im to… dobry dojem to ale zanechalo…:-)

    • Martin Mišík píše:

      Ďakujem, už bývam v dome 🙂
      K Vášmu postrehu – radšej sa pokúsiť dvakrát zbytočne, ako premeškať jednu príležitosť…plus tie pocity k tomu – aj takto sa dá budovať postoj k značke. Pekný deň!

  3. Anonymous píše:

    Podľa mňa je odpoveď celkom jednoduchá 🙂 Predaj beží v pohode, netreba sa snažiť o to, o čo sa snažíme v malých obchodoch. Získavanie nových zákazníkov a „údržba“ tých súčasných. Aby som ostal v motoristickej téme 🙂

  4. Tomáš píše:

    predjcovia zial chodia na vystavy iba poživať alkoholicke napoje a beru vystavu ako volny den …

    • Martin Mišík píše:

      Tomáš, viď aj môj ďalší komentár – ak to má predajca na háku, to chápem. Ale ako mu to môže prejsť pred jeho šéfom? Piť alkohol na výstave? Aké pravidlá tam sú nastavené, že sa toto deje? Asi žiadne. Nepochopenie výstavy už v samotnom základe. Mrzí ma to, firmy potom plačú, aké sú ťažké časy. Ale asi platí, kto chce kam, pomôžme mu tam…

  5. Martin Mišík píše:

    Vidím, že vôbec nie som výnimka… Viem pochopiť, keď predajca na to zvysoka s…e, lebo sa mu nechce, je bez (vnútornej) motivácie, prišiel si to iba odstáť atď. Takých predajcov je veľa, ktorí nemajú záujem a nemajú žiadne ambície v živote. To nehodnotím, je to stav, v akom sa títo ľudia nachádzajú. Príčiny nejdem hodnotiť. Čudujem sa ale tomu, že to nevadí ich nadriadeným. Buď o tom nevedia, čo by bola malá poľahčujúca okolnosť, ale potom – akú kontrolu majú nad svojimi ľuďmi a predajom? Alebo to tolerujú a v tom prípade sú spoluvinníkmi. Je to zrada vlastnej firmy na plnej čiare. Za koho farby kopú, ak dopustia takéto plytvanie? Neviem to pochopiť. Buď do toho idem naplno, alebo vôbec…

  6. Anonymous píše:

    Predajcovia to bohužiaľ väčšinou berú tak, že na autosalón všetci ľudia prišli len obzerať a nie kupovať. Ale určite by si mali uvedomiť, že aj keď sa mi nepodarí predať priamo na autosalóne, tak si tam aspoň viem pozbierať veľa kontaktov a ďalších informácií, ktoré mi môžu pomôcť v budúcnosti. Môžem si rozpracovať obchod, ktorý dotiahnem neskôr. Môžem zistiť informácie o ľuďoch, ktorí prišli „len obzerať“ a na základe zisteného ich osloviť v budúcnosti, keď už budú „pripravení nakupovať“. Jednoducho informácie sú v obchode veľmi cenné a výstava je miesto, kde sa informácií dá získať veľmi veľa. Ale to by bolo potrebné sa o to snažiť a nie celú výstavu len prekecať s kolegami.

  7. Katka píše:

    na výstavy som chodila už od detstva – najprv ako návštevník, potom ako hossteska, neskôr ako obchodná zástupkyňa a teraz ako manažérka manželovej firmy. Podľa mňa je podstatný rozdiel v tom, či ten človek tam ide len preto, aby mal ten deň zaplatený bez ohľadu na to, či sa tam niečo predá alebo nie, alebo je niečím motivovaný. Ak má napr. províziu z predaja alebo mu záleží na tom, ako ľudia vnímajú spoločnosť/produkt/službu, ktorú tam reprezentuje, hneď je to iné a zbadať to na tých ľuďoch. Dá sa s nimi porozprávať, sú ochotní, vyznajú sa v problematike a nie sú unavení ani posledný deň výstavy 🙂 Od človeka, ktorý svoju prácu robí len pre peniaze a potrebuje si zapísať koľko hodín „odrobil“, nemôžeme čakať, že prejaví nadšenie a ochotu. Jemu sú ukradnutí zákazníci či imidž firmy. Má hodinovú mzdu, ktorá mu nabieha aj vtedy, keď na výstave sedí a popíja kávu či preberá futbal s kolegami, tak prečo by sa mal namáhať? Ich šéfovia ich nestačia kontrolovať, lebo väčšinou majú iné problémy – výstavu im zveria a po skončení zreferujú, ako bolo.. Ak záujem bol (možno produkt/služba je vyhladávaná a predáva sa sama), tak je ok a nerieši sa, že by to mohlo byť aj lepšie.. Ak výsledky nesplnili očakávania, tak dôvodom sú kríza, nedostatok peňazí, nevhodné riešenie stánku a pod. Na ďalšiu výstavu treba investovať ešte viac peňazí a určite bude lepšie..

    Stretávať s ľuďmi, vyjsť z kancelárie a prezentovať prácu, ktorú dennodenne robíme, budovať nové vzťahy je mojou vášňou. Výstavy beriem ako dovolenku či oddych, lebo načerpám množstvo energie.
    „Odkrútila“ som atri dni aj vľani, v 7.mesiaci tehotenstva a tento rok pôjdem tiež, s 9-mesačným dieťaťom.

    Pravdou je, že prezentujeme to „svoje“ .. :-))

    • Martin Mišík píše:

      Tak ako píšete, Katka, je to o ľuďoch. V tomto prípade bohužiaľ ryba smrdí od hlavy… Držím palce, ľudia ako Vy sú pre firmu veľkou konkurenčnou výhodou!

    • hulo píše:

      Nemotivovaný predajca platený od hodiny, nie od výkonu? Potom sa nie je čomu čudovať… vlastne je – načo tam vôbec išli? Asi sú na tom dobre, keď môžu vyhadzovať peniaze.
      Keď robím od hodiny, šetrím si prácu, aby mi vydržala čo najviac hodín. 🙂

  8. Matus Fedorko píše:

    Naša spoločnosť mala spoločný stánok s inou firmou. Síce nie sme automobilka, ale auto sme predvádzali, aby ľudia videli, na čo a pre koho sú určené naše služby. Slečny sme tiež veľmi nemali. Ale môžem povedať, že v špičke sme boli v stánku plne vyťažení 3-4 predajcovia. A hoci sme tam neboli za automobilku, urobil som aj nejakú predvádzaciu jazdu okolo Incheby. Zásadou bolo, nesedieť a tváriť sa znudene, no tiež nenaliehať. Výsledok? Kopec rozdaných a prijatých vizitiek, a pozitívnych odoziev odoziev od ľudí, ktorí nás stretli dodatočne napr pri obede. Jedna za všetkých: Šiel tankoval som na pumpe v piatok v Budči a pani za pultom mi hovorí: „Vy ste boli v utorok na Autosalóne? Tak pekne ste nám to tam vysvetľovali :)“

    • Martin Mišík píše:

      Ďakujem, Matúš, potešili ste moje ucho! Článok sa týkal skôr vystavovateľov na 1.poschodí, ktoré zastupovali jednotlivé značky výrobcov… Teším sa, že ste mali dobrú odozvu od návštevníkov, verím, že sa to onedlho prejaví aj na vašich obch.výsledkoch. Držím palce a buďte aj naďalej dobrým vzorom pre ostatných!

  9. Anonymous píše:

    V Inchcebe sa biznis nerobí, výstavy sú tam len pre show. To už dávno zistili ľudia z IT branže a prestali chodiť na Cofax. Nakoniec Cofax zanikol. Na Cofax chodili len zbierači katalógov, Telekom so šialenou diskotékou a šialeným Pročkom, ktorý na kolieskových korčuliach zrážal návštevníkov. Pre IT firmy to boli vyhodené prachy, tak sa postupne vykašľali na Cofax. Väčšina ľudí nemá peniaze a tých pár ľudí, čo peniaze majú, nemajú čas chodiť na výstavy do Incheby. Ak má niekto vážny záujem o kúpu auta, osloví priamo predajcu alebo ide na seriózny autosalón (do Rakúska).

    • Martin Mišík píše:

      Predpokladám, že väčšina výstav tiež takto skončí. Z marketingového hľadiska je otázne, či to má pre firmu/značku ešte nejakú hodnotu, že sa na výstave ukáže. Z pohľadu investície a návratnosti (ak nie následného predaja, tak aspoň niečoho iného) asi nula bodov. Otázka je, či to niekto vôbec vyhodnocuje. Nuž záhada veliká…

  10. ni je výstava ako výstava, naše Autosalóny v BA alebo v NR stoja za velké nič, preto tam už radšej niekoľko rokov nechodím, zbytočne vyhodené peniaze

  11. Anonymous píše:

    keby len vystava, toto plati v mnohych obchodoch kam ludia chodia nakupovat ..

  12. Martin Mišík píše:

    Aby sme to nevideli iba v negatívnom svetle – je to zároveň aj skvelá správa! Ak totiž takto funguje vaša konkurencia, o to viac zažiarite vy!

  13. Anonymous píše:

    Myslim, ze to nie je o ochote predajcov, ani o ich rovnakych sefoch. Je to o profesionalite, ktora na slovensku v obchode ci sluzbach v oblasti predaja osobnych aj nakladnych aut vobec neexistuje. samotna vystava tvori pocas celeho roka jedno promile vsetkych povinnosti, moznosti a snah predajcu o uskutocnenie dobreho obchodu. realita zacina za branami nalesteneho autosalonu, v prachu nasich spinavych priemyselnych zon. o motivacii, marketingu a dodrziavani zakladnych internych a externych pravidiel slusnosti a korektnosti skoda hovorit. najprv sa to naucme, potom otvarajme autosalon. pretoze inak je to iba cista komedia.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code