Psychológia predaja

Dôležitá zmena, ktorá vám pomôže lepšie predávať aj (a nielen) počas pandémie

Publikované v kategórii Manažment predaja, Psychológia predaja od dňa 30. októbra 2020 žiadny komentár
Dôležitá zmena, ktorá vám pomôže lepšie predávať aj (a nielen) počas pandémie

V dnešnej situácii, kedy sa nám predaj poriadne „pritvrdzuje“, je každá rada dobrá. Jednu takú by som pre vás mal 🙂 Slovné spojenie, ktorému sa v oblasti predaja a podnikania v našich končinách ešte stále nedostáva potrebnej pozornosti. Je to veľká škoda. Lebo kto to teraz správne uchopí, bude mať počas pandémie a aj po […]

Zobraziť článok »

Ako prežiť ťažké časy ako obchodník (1.časť)

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 27. marca 2020 13 komentárov
Ako prežiť ťažké časy ako obchodník (1.časť)

Sú branže, ktoré dnes prežívajú zlaté časy – výrobcovia zdravotníckych pomôcok, vitamínov, liekov, dezinfekčných prostriedkov, dokonca aj výrobcovia niektorých potravín. Ale väčšina z nás také šťastie nemá… Súčasná situácia nás postavila pred veľkú výzvu – ako tieto časy prežiť ako obchodník? Dívame sa pred seba a nevieme čo bude. Čo teraz robiť? Rád by som […]

Zobraziť článok »

Keď sa klient odmlčí a nedvíha vám telefón…

Publikované v kategórii Komunikácia, Psychológia predaja od dňa 30. apríla 2019 2 komentáre
Keď sa klient odmlčí a nedvíha vám telefón…

Možno ste zažili klientov, ktorí s vami na úvodnom stretnutí komunikovali úplne normálne, ale všetky vaše snahy o ďalšiu komunikáciu s nimi zlyhali. Nedvihli vám telefón a neodpovedali ani na vaše e-maily. Ako keby po nich zľahla čierna zem… Prečo sa to deje? Ako treba postupovať v takej situácii? A ako sa jej do budúcnosti […]

Zobraziť článok »

Čo by ste v predaji mali predvídať alebo Houston, máme problém!

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 19. marca 2019 žiadny komentár
Čo by ste v predaji mali predvídať alebo Houston, máme problém!

Čím lepšie dokážete v predaji predvídať situáciu a jej okolnosti, tým lepšie sa viete na ňu pripraviť a o to  menej nepríjemných prekvapení vás bude čakať na ceste… Ako príklad si zoberme staviteľov vesmírnych lodí. Aby vesmírny modul vytvoril pre kozmonautov prostredie, v ktorom dokážu vo vesmíre prežiť a plniť svoju misiu, musia veľa vecí predvídať a […]

Zobraziť článok »

Aby ste predali za vyššiu cenu, iba konkurenčná výhoda nestačí.

Publikované v kategórii Prezentovanie, Psychológia predaja, Rôzne od dňa 10. októbra 2018 6 komentárov
Aby ste predali za vyššiu cenu, iba konkurenčná výhoda nestačí.

Keď sa pýtam obchodníkov, prečo by im zákazník mal zaplatiť viac ako konkurencii, dostávam 2 typy odpovedí: 1) …pretože sme lepší ako konkurencia, 2) …pretože my zákazníkom dávame viac. Tieto dôvody možno stačia vám, ale zákazníkovi určite nie. Ako teda pracovať s vašimi konkurenčnými výhodami tak, aby to nebola iba prázdna „vata“, ale aby vám […]

Zobraziť článok »

Čo je najdôležitejšia „výbava“ úspešného obchodníka?

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 18. júla 2018 2 komentáre
Čo je najdôležitejšia „výbava“ úspešného obchodníka?

Vedeli by sme napísať dlhý zoznam toho, čo všetko obchodník potrebuje aby mohol úspešne predávať. Musí poznať svoje produkty, musí vedieť dobre komunikovať, mal by byť vytrvalý, odolný voči odmietnutiam atď. atď. Všetko toto je dôležité. Ale jedna schopnosť výrazne vytŕča nad ostatné. Čo myslíte, ktorá to je? Pokúsim sa vás k tomu naviesť… Zdroj […]

Zobraziť článok »

Aj vy ste im to zhltli aj s navijákom?

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 8. marca 2018 14 komentárov
Aj vy ste im to zhltli aj s navijákom?

Od „odborníkov“ na predaj dostávame množstvo rád, ako lepšie predávať. Niektoré z nich sú skvelé, iné sú žiaľ čisté bludy. Nemyslím si, že niekto má ohľadne predaja patent na rozum. Každý obchodník je iná osobnosť, každá situácia je iná (aj keď sú si v mnohom podobné) a aj na strane zákazníka sa stretávame s rôznym […]

Zobraziť článok »

Ako urobiť na zákazníka dokonalý prvý dojem?

Publikované v kategórii Komunikácia, Psychológia predaja od dňa 16. októbra 2017 5 komentárov
Ako urobiť na zákazníka dokonalý prvý dojem?

Príslovie „Prvý dojem môžeš urobiť iba raz“ pozná asi každý. Aj to, že v obchode je prvý dojem niečo ako vstupenka do ďalšej komunikácie so zákazníkom. Ak sa zákazníkovi na začiatku „nepredáte“ najprv ako človek, bude mu jedno čo vlastne predávate… Ak zákazníkovi jeho inštinkt napovie, že ste nejakí „divný, nedôveryhodný, strojený, neistý, prehnane vtipný“ […]

Zobraziť článok »

Slová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)

Publikované v kategórii Komunikácia, Obchodný rozhovor, Psychológia predaja od dňa 19. septembra 2017 žiadny komentár
Slová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)

Všetci vieme, že slová sú pri komunikácii veľmi dôležité. Sú nositeľmi myšlienok. Pre obchodníka sú slová doslova jeho „nástrojmi“. Niekedy ich však používame bez toho, aby sme poznali ich skutočný význam. Potom sa čudujeme, že naša komunikácia nepriniesla očakávané výsledky. Ak chcete predávať efektívne, musíte mať v slovách, ktoré používate, absolútne jasno. V tomto článku […]

Zobraziť článok »

Tlačiť na zákazníka, alebo radšej nechať obchodu voľný priebeh?

Publikované v kategórii Psychológia predaja, Uzatváranie predaja od dňa 7. februára 2017 4 komentáre
Tlačiť na zákazníka, alebo radšej nechať obchodu voľný priebeh?

Jedna skupina obchodníkov tvrdí:„Musíš pritlačiť. Lebo keď necháš zákazníka odísť len tak, už sa nevráti.“ Na proti tomu ich oponenti hovoria:„Keď na zákazníka pritlačíš, cukne a stratíš ho…“ Existujú teda dva protichodné názory – ktorý je ten správny? Záleží to od troch faktorov. Poďme sa na ne pozrieť bližšie… Faktor 1 – V akej fáze sa obchodný prípad […]

Zobraziť článok »