Prezentovanie

Čo urobiť, ak sa zákazník opýta na cenu príliš skoro?

Filed in Prezentovanie by on 18. októbra 2016 4 komentáre
Čo urobiť, ak sa zákazník opýta na cenu príliš skoro?

Pre väčšinu obchodníkov je to ťažká dilema – ak poviem zákazníkovi cenu hneď na začiatku, neodradím ho tým? A ak mu ju nepoviem, nezačne si myslieť, že sme asi príliš drahí, keď mám s cenou také tajnosti? Jedno aj druhé sa môže stať. Čo teda urobiť, ak sa vás zákazník opýta na cenu príliš skoro? Jedno si […]

Continue Reading »

Ako postupovať pri obhajobe ceny?

Filed in Námietky, Prezentovanie by on 11. októbra 2016 12 komentárov
Ako postupovať pri obhajobe ceny?

Situácia, kedy sa po prezentácii ponuky zákazníkovi zdá vaša cena privysoká, je vám asi dôverne známa 🙂 Prečo musíme tak často obhajovať cenu? Prečo ju zákazník jednoducho bez slov neakceptuje a nekúpi za cenu, ktorú pýtate? Prečo si naopak každý druhý zákazník pýta zľavu? Tak ako každý následok má svoju príčinu, aj táto situácia má niekde […]

Continue Reading »

Ako predať zákazníkovi hodnotu namiesto ceny?

Filed in Prezentovanie, Psychológia predaja by on 10. februára 2016 1 Comment
Ako predať zákazníkovi hodnotu namiesto ceny?

Stará obchodnícka zásada hovorí:„Ak chcete zákazníka presvedčiť, aby kúpil, ukážte mu najprv hodnotu, ktorú kúpou získa.“ Iná zásada zas hovorí: „Nôž sa drží v ruke“. Potiaľ všetko správne. Až na jeden chýbajúci detail – je veľký rozdiel, ktorú časť noža v ruke držíte. Podobne aj u vášho produktu nie je jedno, z koho pohľadu sa na to dívate… […]

Continue Reading »

Ako prezentovať vaše výhody, aby tomu zákazník aj uveril?

Filed in Prezentovanie by on 9. septembra 2015 12 komentárov
Ako prezentovať vaše výhody, aby tomu zákazník aj uveril?

Chcete zákazníkom odprezentovať a pochváliť sa vašimi výhodami, ale nechcete aby to pôsobilo ako samochvála? „Nevychvaľuj sa sám – samochvála smrdí!“  Takúto múdrosť občas počujeme od starších a skúsenejších. Aj keď s tým úplne nesúhlasím, niečo na tom určite je – keď počúvam predajcov ako prezentujú svoju firmu alebo produkty, niekedy to doslova smrdí samochválou: „Sme […]

Continue Reading »

Dávate zákazníkovi „ohmatať“?

Filed in Prezentovanie, Psychológia predaja by on 26. mája 2014 0 Comments
Dávate zákazníkovi „ohmatať“?

Zákazník má na kúpu svoje vlastné dôvody. Nie sú to ani vlastnosti, často ani výhody vášho produktu. V skutočnosti to nie je ani produkt samotný. Čo teda zákazníka motivuje k nákupu? Keď túto otázku kladiem na školeniach, najčastejšie prichádza odpoveď:“uspokojenie jeho potrieb“. Ale čo konkrétne to znamená? Keď si kúpim opaľovací krém, znamená to, že […]

Continue Reading »

Tri otázky o konkurencii, na ktoré by ste mali vedieť odpovedať.

Filed in Noví zákazníci, Prezentovanie by on 20. januára 2014 0 Comments
Tri otázky o konkurencii, na ktoré by ste mali vedieť odpovedať.

Ak nie ste monopol, zákazníci vás porovnávajú s konkurenciou. Aj keď vám to nie vždy povedia.  Nemusí to nutne znamenať, že špekulujú. Možno chcú mať iba istotu, že si vybrali správne. Preto máte dve možnosti: buď sa spoliehať, že si zákazník urobí porovnanie sám (kde riskujete, že jeho porovnávanie bude na úrovni „jablko a jablko“ a celé […]

Continue Reading »

Ako otočiť pohľad zákazníka na cenu?

Filed in Prezentovanie, Psychológia predaja by on 3. júna 2013 5 komentárov
Ako otočiť pohľad zákazníka na cenu?

Viete ako sa na cenu díva váš zákazník?  Jeho vzorec výpočtu totiž rozhodne o tom, či cenu vyhodnotí ako prijateľnú alebo ako príliš vysokú. A či ju v konečnom dôsledku zaplatí alebo nie. Ako teda? Väčšinou veľmi jednoducho. Zákazník si položí otázku:„Koľko za to musím zaplatiť?“ a pozrie sa na cenovku. Buď na to má […]

Continue Reading »