Predaj ako v rozprávke o troch grošoch…

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 4. júna 2012 3 komentáre

V rozprávke o troch grošoch sa hovorí: „prvý groš vráť, druhý odlož a tretí môžeš minúť.“ Inými slovami-mysli na minulosť, prítomnosť aj budúcnosť.

Nemalo by to byť podobne aj v predaji?

Jednou vetou-treba rozvíjať vzťahy s existujúcimi zákazníkmi, dokončovať rozrobené obchody a začínať nové.  Predajca by si mal rozdeliť svoj čas ako hokej na tretiny a časť pozornosti venovať všetkým trom aktivitám.

Lebo inak si koleduje o problém. Zanedbané vzťahy=hrozí strata zákazníka. Nedokončené obchody=nebude provízia. Nezačaté nové príležitosti=zajtra nebude komu predávať.

Naplánujte si to tak, aby ste robili jedno, druhé aj tretie.

Vtedy sa nemusíte obávať veľkých výkyvov vo vašich obchodných výsledkoch. Dajte si pozor na to, aby ste neboli príliš upnutí na vašich súčasných odberateľoch! Aj keď vám dokážu momentálne pokryť vaše obchodné ciele, je to veľmi tenký ľad. A už vôbec by ste to nemali sami voči sebe používať ako výhovorku, že nie je kedy oslovovať tých nových…

Tak ako pri peniazoch máme sklony dívať sa skôr na prítomnosť (teda míňať), rovnako aj v predaji zvykneme zabúdať na zadné kolieska, teda na nových zákazníkov a budúce predaje. Rozdeľte si čas na tretiny a nestane sa vám to!
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie tipy na zlepšenie predaja, zasielané IBA registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Peter Sasín píše:

    Čo je pre vás prijateľnejšie: Zarábať milióny, alebo vyhrať milióny?

    Prekvapuje vás, že mnoho ľudí má predsudky voči zarábaniu veľkých peňazí, no už vôbec nemajú problém vyhrať milióny? Akoby bolo ušľachtilé peniaze vyhrávať a naopak – neušľachtilé zarábať.

    • Martin Mišík píše:

      Peter, ako hovoríte aj na nahrávke NLP Akadémie-ak chceme zmeniť príjmy, musíme zmeniť uvažovanie a svoj pohľad na peniaze. Dobre je to popísané aj v knihe Bohatý otec, chudobný otec od R.Kiyosakiho alebo Jak mysli milionari od H.Ekera…

  2. Peter Sasín píše:

    Martin, presne tak.
    Ono sa to zdá byť až banálne, keď povieme, že v myslení a uvažovaní je obrovská sila… Niektorí, keď to počujú, tak krútia očami a dostávajú „vyrážky“ :))
    Lenže kto si silu svojho myslenia naozaj uvedomí a začne vo svoj prospech využívať – ten je ako raketa na ceste k svojim cieľom :))

Napísať odpoveď pre Peter Sasín Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *