Plánovanie predaja

Viete čo sú vaše obchodnícke aktíva a pasíva?

Filed in Plánovanie predaja by on 21. decembra 2016 3 komentáre
Viete čo sú vaše obchodnícke aktíva a pasíva?

Nedávno som po rokoch náhodou znovu chytil do ruky knihu od R.Kiyosakiho: „Bohatý otec, chudobný otec“. V nej píše:„Aktíva sú niečo, čo vám peniaze do kapsy pridáva a pasíva sú niečo, čo vám ich odoberá“. Aktíva sú napríklad investície alebo nehnuteľnosti, ktoré prenajímate. Pasíva sú domy, v ktorých bývate, autá a podobne. Podľa toho, či […]

Continue Reading »

Tri stratégie, ako zvýšiť predaj.

Filed in Plánovanie predaja by on 12. januára 2016 2 komentáre
Tri stratégie, ako zvýšiť predaj.

  Teraz je obdobie, kedy sa vo firmách obvykle plánuje predaj. Ale nielen teraz – dobrý obchodník si predaj plánuje pravidelne. Ako urobiť, aby plánovanie plnilo svoj účel? V článku popisujem tri stratégie, ktoré vám ukážu smer. A upozorním vás na jednu veľkú chybu, ktorej sa pri plánovaní predaja dopúšťa väčšina obchodníkov. Aké sú stratégie na zvýšenie […]

Continue Reading »

Veľké upratovanie po obchodnícky

Filed in Plánovanie predaja by on 8. decembra 2015 1 Comment
Veľké upratovanie po obchodnícky

Ak máme okolo seba neporiadok, necítime sa dobre. Preto sa s Vianocami tradične spája aj domáce upratovanie. V prenesenom význame to platí aj pre predaj. Ak máte ako obchodníci „kostlivcov v skrini“, ťažko pôjdete do nového roka s čistou hlavou a čerstvou energiou. Týchto kostlivcov sa jednoznačne musíte zbaviť… O čom hovorím? Určite máte vo vašej „skrini“, t.j. v zozname všetkých […]

Continue Reading »

Chcieť predať je jedno, a … druhé!

Filed in Plánovanie predaja by on 6. októbra 2015 0 Comments
Chcieť predať je jedno, a … druhé!

  Predaj môže byť pre obchodníka veľmi emocio-nálna vec. Veď predať znamená zarobiť peniaze! Chtíč predať môže byť pre vás až tak silný, že vám na chvíľu zatieni rozum. A začnete robiť chyby. Viem, že je to ťažké, ale treba sa vedieť ovládať. Hlavne na začiatku, kedy je vaša túžba predať najsilnejšia. Trochu obchodníckej matematiky Väčšina predajcov kalkuluje […]

Continue Reading »

Ako plánovať získavanie nových zákazníkov?

Filed in Noví zákazníci, Plánovanie predaja, Telefonovanie by on 5. januára 2015 1 Comment
Ako plánovať získavanie nových zákazníkov?

Nadviažem na predošlý blog Ako si uľahčiť štart do predaja v 2015. Každý obchodník alebo podnikateľ potrebuje získavať aj nových zákazníkov. Dokonca aj keď máte vybudovaný dostatočne veľký „kmeň“, nie všetci zákazníci s vami ostanú naveky… Vo videu (3,5 min.) sa dozviete postup v 5 krokoch, ako si získavanie nových zákazníkov naplánovať. Aby ste namiesto […]

Continue Reading »

Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Filed in Manažment predaja, Plánovanie predaja by on 25. novembra 2014 4 komentáre
Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Z prírodovedy vieme, že kapor je pomalý a plachý, šťuka je rýchla a dravá a chobotnica má viacero chápadiel. Ako to súvisí s vašou firmou? V prenesenom význame dosť úzko… Z koľkých zdrojov čerpáte pri vyhľadávaní nových zákazníkov? Ak máte obchodníkov, ktorí sú sa to jediní zodpovední, tak je to iba jeden zdroj (ste ryba). […]

Continue Reading »

Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Filed in Manažment predaja, Plánovanie predaja by on 4. februára 2013 7 komentárov
Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Otázka v nadpise znamená: Viete na čom práve pracujú vaši predajcovia? Máte prehľad, v akom je to štádiu zrelosti? Včelia kráľovná vie iba to, či sú jej včielky v úli alebo nie. A či sa plást plní. Na rozdiel od nej vedúci letovej prevádzky vie nielen to, či sú jeho dispečeri na svojich miestach, ale aj […]

Continue Reading »