Obchodný rozhovor

Slová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)

Filed in Komunikácia, Obchodný rozhovor, Psychológia predaja by on 19. septembra 2017 0 Comments
Slová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)

Všetci vieme, že slová sú pri komunikácii veľmi dôležité. Sú nositeľmi myšlienok. Pre obchodníka sú slová doslova jeho „nástrojmi“. Niekedy ich však používame bez toho, aby sme poznali ich skutočný význam. Potom sa čudujeme, že naša komunikácia nepriniesla očakávané výsledky. Ak chcete predávať efektívne, musíte mať v slovách, ktoré používate, absolútne jasno. V tomto článku […]

Continue Reading »

Ako jedinou otázkou naštvať zákazníka?

Filed in Komunikácia, Obchodný rozhovor by on 22. júna 2016 2 komentáre
Ako jedinou otázkou naštvať zákazníka?

Nedávno som sa znovu po dlhšom čase „prehrabával“ v mojej knižnici kníh o predaji a naďabil som na zaujímavú vec. V jednej zo starších knižiek (POWER-SELLING, vyd.1993) som našiel medzi rôznymi odporúčanými typmi otázok aj tento, citujem: „Schvaľovacia otázka – uvádza klienta do situácie, keď má prejaviť svoj súhlas. Tieto otázky znejú asi takto – „Dúfam, že so mnou súhlasíte?“ […]

Continue Reading »

Pýtať sa? Áno, ale…

Filed in Obchodný rozhovor by on 31. marca 2015 12 komentárov
Pýtať sa? Áno, ale…

Hádam už ani neexistuje predajca, ktorý by nepoznal zásadu:„Kto sa pýta, ten vedie rozhovor“. Nie je však pýtať sa ako pýtať sa – záleží od situácie. Najčastejšie chyby pri kladení otázok: nesprávne otázky. Tradičná škola predaja nás učí, aby sme zákazníkovi kládli otvorené otázky. Aby nám zákazník povedal viac ako len „áno“ alebo „nie“. Dovolím […]

Continue Reading »

Ako zákazníka „donútiť“ priznať farbu?

Filed in Obchodný rozhovor, Psychológia predaja by on 11. novembra 2013 0 Comments
Ako zákazníka „donútiť“ priznať farbu?

Predajca má pomáhať zákazníkom riešiť ich potreby. Na to musí dobre poznať ich situáciu. Ale čo ak sú to veci, s ktorými sa zákazníci neradi zdôverujú? Predsa len, predajca je pre nich cudzí človek. Vtedy vám budú chýbať dôležité informácie a môžete sa vydať nesprávnym smerom, napríklad aj do slepej ulice…Zistilo sa, že človek za […]

Continue Reading »

Jedno z tajomstiev uzatvárania predaja

Jedno z tajomstiev uzatvárania predaja

Uzatváranie predaja je medzi obchodníkmi častá téma. Nečudo – veď uzatváranie rozhoduje o tom, či odídete s objednávkou alebo nie. Len niečo vyše roka dozadu som na seminári T.Kaszu objavil jedno moje veľké nepochopenie ohľadne uzatvárania. Nechcem ani spočítať, koľko krát som kvôli tomu v predaji stroskotal. Chcem sa oň s vami teraz podeliť… Uzatváranie […]

Continue Reading »

Ako získať body už v úvode predaja?

Filed in Obchodný rozhovor by on 14. mája 2013 0 Comments
Ako získať body už v úvode predaja?

Ak má zákazník pocit, že robíte to isté ako konkurencia, bude porovnávať a rozhodovať sa iba podľa ceny. Ak nie ste vo vašej branži tí najlacnejší, je to pre vás veľká nevýhoda. Preto je dôležité čo najskôr sa odlíšiť. Ako to urobiť už v úvode obchodného rozhovoru, sa dozviete v tomto 3-minútovom videu… Máte nejaký iný […]

Continue Reading »

Je to už nátlak alebo iba prirodzené vyvrcholenie?

Filed in Obchodný rozhovor, Uzatváranie predaja by on 21. januára 2013 12 komentárov
Je to už nátlak alebo iba prirodzené vyvrcholenie?

Nedávno som s  predajcami diskutoval o nasledujúcej situácii: ste u zákazníka na obchodnej návšteve. Zistili ste jeho potreby, odprezentovali mu váš návrh a zodpovedali zopár jeho otázok. Otázka znie: je správne teraz vytiahnuť objednávku a položiť ju pred zákazníka? Ich názor bol, že by to bol už nátlak na zákazníka. Ako je to teda? Môj […]

Continue Reading »