Námietky

Ako postupovať pri obhajobe ceny?

Filed in Námietky, Prezentovanie by on 11. októbra 2016 12 komentárov
Ako postupovať pri obhajobe ceny?

Situácia, kedy sa po prezentácii ponuky zákazníkovi zdá vaša cena privysoká, je vám asi dôverne známa 🙂 Prečo musíme tak často obhajovať cenu? Prečo ju zákazník jednoducho bez slov neakceptuje a nekúpi za cenu, ktorú pýtate? Prečo si naopak každý druhý zákazník pýta zľavu? Tak ako každý následok má svoju príčinu, aj táto situácia má niekde […]

Continue Reading »

Čo sa dialo na workshope o námietkach?

Filed in Námietky by on 10. augusta 2016 0 Comments
Čo sa dialo na workshope o námietkach?

Koncom júla (28.7.2016) sa konal 1.letný worskhop pre predajcov na tému Sebaobrana pri námietkach. Spolu nás bolo 22 plus moja maličkosť 🙂   Užili sme si ho pod holým nebom v príjemnom prostredí parku reštaurácie ESO vo Vlčkovciach. Aj keď nám na pár minút cez obed zapršalo, nedali sme sa odradiť a počasie nakoniec pochopilo, […]

Continue Reading »

Ako riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?

Filed in Námietky by on 5. júla 2016 2 komentáre
Ako riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?

Na námietky môžete naraziť v ktorejkoľvek fáze predaja. Niektoré prichádzajú už na začiatku – napríklad:„Nemám záujem“ alebo „Pošlite mi najprv ponuku“. Iné zas počas alebo ku koncu obchodného jednania – napríklad pri snahe uzatvoriť obchod („Ste drahí“ alebo „Ešte si to rozmyslím“). Niektoré námietky (napríklad „Nemám záujem“ ) vám však zákazník môže povedať aj na začiatku, aj na konci obchodného rozhovoru! Rozdiel je v tom, že […]

Continue Reading »

O steaku, telefonovaní a obchodníckej hluchote.

Filed in Námietky, Telefonovanie by on 16. marca 2016 2 komentáre
O steaku, telefonovaní a obchodníckej hluchote.

Predstavte si, že ste v reštaurácii a pri objednávaní vám čašník odporúča:„Vyskúšajte špecialitu šéfkuchára – steak s čerstvými hríbikmi, hostia si ho veľmi pochvaľujú.“  Vaša reakcia:„Ďakujem, ja som vegetarián…“ Čašník:„Dokonca je flambovaný pravým francúzskym koňakom!“ A vy neviete, či ste dobre počuli… Tento príbeh je vymyslený. Ale niečo veľmi podobné som zažil počas jedného telefonátu začiatkom týždňa… Čo je to […]

Continue Reading »

Zákazník pred podpisom zmluvy náhle zmenil názor?

Filed in Námietky, Psychológia predaja, Uzatváranie predaja by on 8. septembra 2014 2 komentáre
Zákazník pred podpisom zmluvy náhle zmenil názor?

V jednej diskusnej skupine na LinkedIn som náhodou natrafil na tému: „Už sa vám stalo, že sa zákazník tesne pred podpisom zmluvy nečakane rozhodol pre iného dodávateľa?“ Pre obchodníka je to ako blesk z jasného neba – venovali ste tomu hodiny práce, zákazník vám dal svoj prísľub, už ste rátali aj s províziou a teraz je […]

Continue Reading »

Ako predchádzať námietkam?

Filed in Námietky by on 15. júla 2014 4 komentáre
Ako predchádzať námietkam?

Jednoduchá technika, ako sa vyhnúť veľkej väčšine námietok zákazníkov. Nič nové pod slnkom, ale málo sa využíva… (video má necelé 2 minúty) Žiadna veda, treba to len vyskúšať… Držím vám palce pri prevencii námietok 🙂 (Video je z môjho vystúpenia na 1.podnikateľskom fóre, ktoré organizoval Business Connections Club, 10.6.14 Bratislava) ——————————————————–

Continue Reading »

Čo okrem námietok behá zákazníkovi hlavou, ale vám o tom nepovie?

Filed in Námietky, Psychológia predaja by on 18. februára 2013 4 komentáre
Čo okrem námietok behá zákazníkovi hlavou, ale vám o tom nepovie?

Obchodníci mi často hovoria o námietkach svojich zákazníkov. Námietka je niečo, čo vám zákazník povie ako výhradu alebo nesúhlas voči vášmu návrhu alebo voči  nejakej jeho časti. Dôležité je vedieť, že vo chvíli, keď zákazník námietku povie, ide o prekážku ku kúpe. A je jedno, či je opodstatnená alebo nie… Čoho všetkého sa môžu týkať námietky? […]

Continue Reading »