Nákaza sa rozšírila ďalej!

Filed in Noví zákazníci by on 2. septembra 2013 4 komentáre

S rozmachom sociálnych sietí ako Facebook a LinkedIn podnikatelia, predajcovia a marketéri dostali do rúk nový komunikačný nástroj.

Umožňuje prístup k množstvu potenciálnych zákazníkov a čo je ešte dôležitejšie, vytvára priestor na dialóg. To je A. B je, že mnohí ho začali používať tým najhorším spôsobom, aký vôbec existuje.

Je to chyba, ktorá je v oblasti predaja a marketingu úplne bežná. Teraz sa ňou nakazili už aj sociálne siete. Výsledkom je rovnaká reakcia ako pri tradičnom telefonickom, e-mailovom alebo osobnom oslovení zákazníka – zabuchne vám dvere!

Čo je to za chybu? Snaha ponúkať a predávať už pri prvom kontakte. Predstavte si, že vás niekto požiada o pridanie do vašej siete kontaktov. Nepoznáte ho síce, ale súhlasíte. Veď mať kontakty môže byť užitočné. Ale hneď na druhý deň sa vám ten istý človek snaží niečo ponúknuť…

Nekazte si imidž tým, že cez sociálne siete budete hneď propagovať vaše produkty a služby. Ich účelom je hlavne komunikovať, vytvárať vzťahy a vzájomne profitovať zo zdieľania informácií. Ak budete robiť čokoľvek iné, sami seba pripravíte o možnosti, ktoré vám sociálne siete inak ponúkajú…

P.S. Ďalšie stratégie a metódy, ako robiť účinný marketing bez „faux-pas“, sa dozviete 17.9.13 na seminári „Praktický marketing“.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 140 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (4)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Martin, zase mi hovoríte z duše! Keď mi týždenne príde 5 mailov s radami, ako si zlepšiť život a ako získať viac zákazníkov, tak mám dosť, aj keď som im kontakt dovolila. Mám dobrý život a dostatok zákazníkov, a toto ma už len zaťažuje. Na druhej strane, oceňujem Vašu frekvenciu článkov a rád, a tiež ich nenásilnú formu. Entuziastických novorodencov vyprodukovaných festivalmi Inner Winner a Neurorestart už musím začať filtrovať.

  2. Ivan píše:

    Ja by som to definoval z môjho pohľadu skôr tak, že takýto systém predaja ako je vyššie spomenutý pramení z nepochopenia marketingových techník. Celé sa to začína myšlienkou „dôležité je množstvo…“ Pri tomto spôsobe „marketingu“ sa predajca spolieha na zastaralú a hlúpu myšlienku, že ani tak neide o kvalitu komunikácie, ale o množstvo komunikácie.
    Hlavnou myšlienkou je, že ak nadviažem spojenie so 100 ľudmi, niekto si to hádam kúpi a možno niekto práve hľadá to, čo im ja posielam v ponukách.
    Je to ale chybná myšlienka.
    Akýkoľvek predaj, kde je vynechávaná hodnota komunikácie, je viac-menej neúčinný. Vravím viac-menej, pretože občas sa naozaj nájde niekto, kto to kúpi aj takouto formou.
    Vyplýva to výhradne z nepísaného zákona náhody. Čím viac oštepov hodím do rieky, tým je väčšia pravdepodobnosť, že trafím rybku – a možno bude veľká a možno sa z nej aj navečeriam. No ešte stále je aj tá šanca, že aj keby oštep padal tesne nad rybkou, čo je malá pravdepodobnosť sama o sebe, aj tak môže nastať situácia, že oštep padne tesne pred rybkou, ale tesne po jej prechode cez to miesto.
    Predaj teda zvýšime hodnotou komunikácie a nehovorím o cielenom marketingu, ale o komunikácie, ktorá nadobúda hodnotu ako u klienta, tak i u predajcu.
    Takto by som to vyjadril v stručnosti…

    • Martin píše:

      Kľúčové slovo je „hodnota“, tak ako píšete. Ako príklad na ten oštep – minule mi prišla spamová ponuka na roll-up-banner. Bežne to mažem, ale zhodou okolností som plánoval si taký rolovací banner dať urobiť. Bol za dobrú cenu, tak som ho objednal. Ale to bola naozaj taká náhoda, že na to by som sa nespoliehal na tak malom trhu, ako je Slovensko. Vďaka za váš príspevok, Ivan!

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code