Viete čo sú vaše obchodnícke aktíva a pasíva?

Filed in Plánovanie predaja by on 21. decembra 2016 3 komentáre

Obchodnícke aktíva a pasíva

Nedávno som po rokoch náhodou znovu chytil do ruky knihu od R.Kiyosakiho: „Bohatý otec, chudobný otec“. V nej píše:„Aktíva sú niečo, čo vám peniaze do kapsy pridáva a pasíva sú niečo, čo vám ich odoberá“.

Aktíva sú napríklad investície alebo nehnuteľnosti, ktoré prenajímate. Pasíva sú domy, v ktorých bývate, autá a podobne. Podľa toho, či idú peniaze k vám a lebo od vás.

Dobre ste na tom vtedy, ak sú vaše aktíva väčšie ako pasíva.

Napadlo ma, že aj my obchodníci máme svoje aktíva a pasíva. Je dobré o nich vedieť, aby ste jedno mohli zveľaďovať a druhého sa zbavovať 🙂

Čo sú obchodnícke aktíva?

Aktíva sú všetko to, čo vám ako obchodníkovi pomáha predávať a zarábať peniaze.

Začal som písať ich zoznam a najprv mi vyšiel dosť dlhý zoznam položiek (zastavil som sa pri čísle 13). Povedal som si, že do jedného článku to je priveľa, začal som triediť a nakoniec som z nich vybral iba dve – tie najdôležitejšie:

  • databáza klientov
  • obchodné zručnosti

Prečo práve tieto dve považujem za najcennejšie obchodnícke aktíva?

Lebo databáza klientov je jediná „surovina“, s ktorou obchodník pracuje. Iba tam sa ukrývajú príležitosti, na ktoré si môžete siahnuť – databáza klientov je ako veľká miestnosť, v ktorej je zamknutý zlatý poklad.

Viete aký veľký potenciál sa skrýva vo vašej databáze?

Máte zmapované, aké budúce potreby vašich zákazníkov môžete uspokojiť?

A máte stanovený aj konkrétny ďalší postup, ako tento potenciál „vyťažíte“?

Ak ste začínajúci predajca – máte nachystaný dostatok vytriedených kontaktov, ktoré môžete kedykoľvek osloviť?

Podľa počtu odpovedí „áno“ zistíte, ako dobre sa o toto vaše aktívum staráte…

A prečo obchodné zručnosti? Lebo tie sú tým kľúčom, pomocou ktorého sa k zamknutému pokladu dostanete.

Vaše obchodné zručnosti sú mostíkom medzi obchodnými príležitosťami a províziou na vašom bankovom účte. Pracujete aj na nich?

Ukážte mi, ako sa staráte a zveľaďujete vašu databázu a vaše predajné zručnosti a ja vám poviem, ako ste (alebo budete) v predaji úspešní 🙂

A čo sú naše obchodnícke pasíva?

Obchodnícke pasíva sú všetko to, čo vám zabraňuje v úspešnom predaji. Sú to všetky naše nedostatky a zlozvyky, ktoré nás spomaľujú alebo rozptyľujú na ceste k dosiahnutiu našich obchodných cieľov.

Za všetky spomeniem dve – nedôslednosť a nedostatok sebadisciplíny. Tieto dve pasíva nás podľa mňa stoja oveľa viac peňazí na nezrealizovanom obchode, ako všetky ostatné dohromady.

Máte všetky záznamy o zákazníkoch a obchodných prípadoch kompletné a aktuálne? Lebo to je vaša mapa k pokladu. Svedomito si plánujete vaše každodenné aktivity? A poctivo to aj dodržiavate? Alebo niektoré veci odkladáte na neskôr, keď nejde o život?

Čo je váš osobný najväčší „obmedzovač príjmu“? Už len tým, že si ho pomenujete, urobíte veľmi dôležitý krok k náprave.

Blíži sa čas novoročných plánov a predsavzatí – ako zveľadíte vašu databázu a vaše obchodnícke zručnosti? Porozmýšľajte, váš zlatý poklad čaká 🙂 A napíšte do komentára na čo ste prišli!

P.S. Mám pre vás tip – ak cítite, že sa v obchodných zručnostiach ešte máte kam posunúť, môžete si u mňa zaobstarať  zvýhodnenú Otvorenú vstupenku na moje školenia. Poponáhľajte sa, je ich k dispozícii len 10Viac info


foto: pixabay.com


13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 940 times, 1 visits today)

Comments

comments

Tags: , ,

Comments (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Martin píše:

    Čo považujete za vaše najdôležitejšie obchodnícke aktíva vy?

  2. Radka píše:

    Martin, ja nie som obchodník. Dôslednosť a sebadisciplína – to sú moje priateľky, ale tá databáza, tak to je momentálne bieda.
    Ako vždy, súhlasím, článok na zamyslenie. Správni obchodníci nesmú zaspať. A z vlastnej kože viem, že kontakty kontaktovať je viac ako nutné.
    Radka

    • Martin píše:

      Asi každé povolanie má nejakú svoju „databázu“, niečo s čím pracuje, napríklad lekár s pacientmi, manažér s podriadenými atď. K tomu tiež patria nejaké zručnosti, podľa typu povolania a tie pasíva – tie asi sedia bez ohľadu na typ povolania 🙂 Držte sa Radka!

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code