Manažment predaja

Ako získať konkurenčnú výhodu, navyše rýchlo a bez nákladov?

Filed in Manažment predaja by on 9. januára 2017 0 Comments
Ako získať konkurenčnú výhodu, navyše rýchlo a bez nákladov?

Firma alebo obchodník, ktorí ako prví zareagujú na dopyt zákazníka, majú o 248% vyššiu pravdepodobnosť, že predajú, ako tí ďalší v poradí. Byť prvým je teda dosť silná konkurenčná výhoda, nemyslíte? Navyše to nechce tak veľa – v podstate nič, len si veci lepšie zorganizovať. Teraz sa pozrime na zopár čísel z praxe… Ako rýchlo firmy reagujú na dopyty […]

Continue Reading »

Dva zaručené spôsoby ako demotivovať obchodný tím

Filed in Manažment predaja by on 22. novembra 2016 2 komentáre
Dva zaručené spôsoby ako demotivovať obchodný tím

Žiaden manažér predaja nechce svojich obchodníkov vedome demotivovať. Naopak – každý sa snaží so svojim tímom dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Veď na to tam je. Ale metódy, ktoré pri tom používa, môžu mať na výsledky úplne opačný efekt. Navyše, výhovorky typu „Nedá sa…“ sa začnú objavovať oveľa častejšie. A máte problém… O akých manažérskych chybách je reč?   Chyba […]

Continue Reading »

Aké 2 kroky by mal urobiť manažér predaja, ak potrebuje rýchlo zvýšiť predaj

Filed in Manažment predaja by on 23. augusta 2016 0 Comments
Aké 2 kroky by mal urobiť manažér predaja, ak potrebuje rýchlo zvýšiť predaj

„Aké 2 kroky by ste podnikli ako nový manažér predaja hneď v prvom týždni, aby ste dosiahli rýchly nárast predaja?“ Takúto otázku kladie svojim hosťom (konzultantom a lektorom predaja) vo svojich interview môj zahraničný „kolega“ Andy Paul (andypaul.com). Príde mi to ako veľmi dobrá otázka, preto som sa zamyslel, čo by som na mieste jeho hosťa […]

Continue Reading »

Úspešnosť ponúk ako nástroj manažovania predaja?

Filed in Manažment predaja by on 6. apríla 2016 1 Comment
Úspešnosť ponúk ako nástroj manažovania predaja?

Úspešnosť ponúk je jeden z kľúčových hodnotiacich parametrov obchodníka. Z pohľadu manažmentu predaja je dokonca údaj o úspešnosti uzatvárania objednávok dôležitejší ako počet objednávok alebo dosiahnutý obrat. Ako to? Veď v predaji rozhodujú objednávky alebo tržby, ktoré obchodník do firmy prinesie, či nie? Z pohľadu výsledku áno. Ale výsledok a manažovanie nie je to isté…   Čo sa dá čítať z úspešnosti […]

Continue Reading »

Novinka pre manažérov!

Filed in Manažment predaja by on 27. mája 2015 0 Comments
Novinka pre manažérov!

Hurá! Práve vyšla v slovenčine nová kniha: Prirodzené zákony manažmentu od A.Marena. Je určená (nielen obchodným) manažérom, ale komukoľvek, kto sa snaží dosahovať svoje ciele, kto riadi tím ľudí alebo celú firmu. Obsahuje 10 praktických nástrojov, ktoré vám pomôžu predchádzať a prekonávať najčastejšie prekážky pri riadení seba a iných – rozptýlenie, neefektívnu činnosť, nedostatok motivácie a koordinácie, […]

Continue Reading »

Obchodník ako krotiteľ zveri?

Filed in Manažment predaja by on 12. mája 2015 5 komentárov
Obchodník ako krotiteľ zveri?

S klientmi väčšinou hovorím o obchodníckych zručnostiach. Ale rovnako tak dôležitá je aj zručnosť, ktorá sa ale s predajcami spája iba málo. O čom je reč? O krotiteľoch zveri. Čím sú výnimoční? Tým, že vedia dať do pohybu, usmerniť a ak treba, tak aj zastaviť rôzne zvieratá. Dokonca aj nebezpečné šelmy. Že čo to má spoločné s predajom? […]

Continue Reading »

Pomáha tlak na predaj(cov)?

Filed in Manažment predaja by on 17. marca 2015 0 Comments
Pomáha tlak na predaj(cov)?

Asi každý šéf predaja zažil situácie, keď sa obchodníci pred koncom mesiaca ešte ani len nepriblížili k plánovaným výsledkom. Proste horí plán… Zvyčajný scenár – zvoláte si predajcov, vysvetlíte im vážnosť situácie a celý motivačný pohovor ukončíte cennou radou: „Ľudia, začnite už konečne predávať a nosiť objednávky!“ Môžem hádať? Nefunguje to… Prečo tlak na výsledky nefunguje? Výsledok […]

Continue Reading »