„Krčmová lekcia“ o postoji

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 20. augusta 2012 5 komentárov

Nedávno som si na terase jedného bratislavského pubu všimol nápis: „Radi Vás obslúžime pri bare.“ Na minútu som sa zamyslel… Veď bežne sa píše: „Na terase neobsluhujeme“ alebo „Terasa je bez obsluhy“. V čom je to iné? Je v tom vôbec nejaký rozdiel?

V texte malý, ale vo význame obrovský. Je to 180-stupňový rozdiel v postoji. Pripomenulo mi to staré-známe „poloplný-poloprázdny pohár“.

Koľkokrát sme už povedali zákazníkovi (alebo partnerovi doma), že niečo sa NEDÁ, NEROBÍ, NESTIHNE, NEJDE? Ak povieme, že niečo „NE-„, tak sa definitívne uzatvárame pred možnosťami vyriešiť danú situáciu. Nedalo by sa aj „urobíme to inak, pohľadáme možnosti, spravíme pre to maximum, posnažíme sa, vyskúšame, …? To otvára dvere riešeniu.

Myslím, že to často podceňujeme. Na našu vlastnú škodu. Iné slová, iné myslenie. Iné myslenie, iné činy. Iné činy, iné výsledky. Idem pracovať na tom, aby som sa namiesto „NE-“ naučil rozmýšľať v rovine „AKO“. A čo VY? Čo urobíte, ak niečo nejde?

P.S. Už o necelý mesiac sa koná seminár „Efektívne techniky uzatvárania predaja“ v podaní T.Kaszu z Maďarska. Ak chcete viac predávať, NEváhajte a prihláste sa teraz! Viac info
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.) 

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Peter Sasín píše:

    Cool Martin 🙂
    Myslím, že ako to vnímame, súvisí s tým, aký obraz nám to vyvoláva v hlave: „Na terase neobsluhujeme“ nám vyvolá nepriateľský obraz v hlave, kde sa nedočkám ničoho, nikoho, vs. „Radi vás obslúžime pri bare“ – zrazu je v mojej hlave milá obsluha pri bare a ja už si v mysli nesiem pivečko na terásku 🙂

    Podobný príklad vidím aj v peniazoch: „Nechcem byť chudobný…“ Versus: „Mám vždy dosť peňazí…“ Práve schopnosť správne voliť slová vieme použiť nielen v komunikácii s inými, ale aj práve sami so sebou 🙂

    • Martin Mišík píše:

      Určite. To ako hovoríme, prezrádza, ako myslíme. Pekná myšlienka z knihy Jak myslí milionáŕi od T.H.Ekera:Žiadna myšlienka nežije vo vašej hlave zadarmo. Buď je investíciou alebo nákladom. Buď vás posunie bližšie ku šťastiu a k úspechu, alebo vás od neho vzdiali. Asi by sme mali začať inventúrou našich myšlienok a možno zistíme, že treba čo-to zmeniť…

  2. Anonymous píše:

    Ano, je to presňe o tom: ňie „ňemyslieť negatívňe“ – hňeď 2 zápory v jednej veťe, ale „myslieť pozitívňe“!
    Namiesto „ňestaňe sa mi to“ poviem „vyhňem sa tomu“.
    Namiesto „toto ňie“: „áno, ale ňiečo iné“.
    Namiesto „ňerob to“: „prestaň s tým“.
    Namiesto „ňie je mi zima“: „je mi príjemňe“.
    Atď… 🙂
    Juraj Kalus Delviar

  3. Anonymous píše:

    kus úsmevu
    máte pravdu, ale v podstate je to to samé; ale funguje to u niekoho, u niekoho nie;
    už som to tu myslím spomínal, že to je ako keď pripravujeme uchádzačov na pohovor do zamestnania, všetko dôjdu rovnako hranaté hlavy, nikto nebude sedieť s prekríženými rukami, nikto si nebude dávať lakte na stôl, každý bude odpovedať s úsmevom a bude nie že aktívny a proaktívny, loajálny bude jak komunisti ku KSS,… a po mesiaci si zamestnávateľ povie, koho som to preboha zamestnal 🙂

    • Martin Mišík píše:

      Pekný príklad, s tými uchádzačmi 🙂 Dobrá paralela-ak by som išiel k tomu baru a nemal by som pocit, že ma RADI obslúžili, tak sa prvý dobrý dojem úplne stráca. Ak povieme A, ale urobíme B, snaženie bolo zbytočné.Viem si predstaviť, že pri výbere zamestnancov je to niekedy takmer ako podľa hesla: keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú (vtáčik je v tomto prípade budúci zamestnávateľ). Dokonca údajne existujú kurzy, ako sa správať na prijímacom pohovore, kde vás naučia čo a ako máte a nemáte povedať, aby ste sa lepšie predali. Potom to nie je už prijímací pohovor, ale prehliadka hereckých výkonov…

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *