Je koniec mesiaca a ešte nemáte zarobené?

Filed in Psychológia predaja by on 17. februára 2015 2 komentáre

dtzjAk ste platení províziou z predaja, možno to poznáte – do konca mesiaca zostáva pár dní a vy ešte nemáte zarobené ani na réžiu…

Ľahko sa síce povie:“Nemysli na peniaze, keď predávaš!“ Ale aj keď sa veľmi snažíte, nedá sa na to nemyslieť. Potom ste v kŕči, tlačíte na zákazníka… len aby kúpil! A ako keby to cítil (a on to cíti), just nekúpi…

Pre predajcu nie je nič horšie, ako keď je pod finančným tlakom. Na jednej strane, niekoho to môže motivovať. Ale ak viete, že nemáte ani na prežitie, pre psychiku to nie je bohviečo. Najmä ak okrem seba živíte ešte aj rodinu…

Ako sa takejto situácii vyhnúť? Rada je jednoduchá: vytvorte si finančnú rezervu. Takú, aby ste v obdobiach s horšími výsledkami nemali pozornosť na peniazoch. To znamená aspoň na niekoľko mesiacov. Takže ak ešte takúto rezervu nemáte, začnite si odkladať  hneď. Chvíľu to potrvá. (Inak, toto je dobrá zásada pre každého, nie len pre predajcov.)

Ak na túto rezervu, nedajbože, budete musieť niekedy siahnuť, hneď keď zarobíte, doplňte ju naspäť! Lebo míňa sa ľahko. Chce to disciplínu. Ale za ten pocit, že ste v pohode, aj keď nemáte práve najlepší mesiac, to stojí. Každý, kto si tým už prešiel, mi určite dá za pravdu.

Boli ste už v takej situácii? Ako sa vám vtedy predávalo? Napíšte mi do komentára, spolu zaspomíname 🙂

———-

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 195 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Ivan píše:

    Kompaktný vzorec pre situáciu, akú ste opísali by možno mohol byť takýto:
    1. Niečo robím zle, alebo to čo mám robiť nerobím…
    2. Tu sa začína náprava – ale až potom, čo si uvedomím bod 1.
    3. Akákoľvek komunikácia akoukoľvek formou prinesie vždy nejaký výsledok. Ak nie, platí bod 1.
    4. Ak pri bode 3 sa bod 1 nedá použiť, platí bod 1 aj tak.
    5. Ak robím všetko možné a žiadny výsledok sa neukázal aj tak, a bod 1 na mňa neplatí, lebo sa snažím, komunikujem, nadväzujem nové vzťahy všetkými komunikačnými nástrojmi (mail, mobil, osobne, web stránka, inzercia, letáky, sociálne siete) na dennej báze, tak môj produkt nie je predajný.
    6. Ak môj produkt nie je predajný, ako je možné že ho predávam? To nedáva zmysel, takže platí bod 1.
    S pozdravom… 🙂

    • Martin píše:

      Niekedy sa to proste tak zomelie. Hlavne ak váš produkt má dlhší predajný cyklus. Pointa bola v tom, aby na to bol predajca pripravený. Inak je to veľmi ťažké po psychickej stránke, aby vás to neovplyvnilo…

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code