Dve stratégie ako na nové kontakty

Publikované v kategórii Noví zákazníci od dňa 5. decembra 2011 10 komentárov

Hlavne u nových kontaktov je niekedy výzvou nevzdať sa príliš skoro. Vyskúšate raz, dva krát a po druhom neúspešnom pokuse kontakt putuje „na smetisko“. Niekedy je to tak v poriadku, inokedy nie.

Rozlišujte, z akého dôvodu to zatiaľ nevyšlo. Ak je k vám dotyčný arogantný a správa sa k vám ako hulvát, takého kontaktu vám nemusí byť ľúto. Iná situácia je, ak ho nemôžete zastihnúť, posunie vás tri krát na neskôr, lebo práve ide na stretnutie a podobne. Tu by som to nevzdával tak rýchlo. 

V tomto prípade sa trpezlivosť opláca. Ak je to podľa vás kvalitný kontakt, vyskúšajte aj inú formu komunikácie. Pošlite e-mail. Alebo ešte lepšie, pošlite starý, dobrý list. Alebo dokonca balík. Proste vybočte z radu a niečím zaujmite.

Počul som o takom nápade, kde obchodník poslal klientovi v balíku jednu topánku s poznámkou:“Keď už som u vás jednou nohou, dáte mi šancu prísť aj s druhou?“ Myslím, že tento zákazník sa už stretnutiu dlhšie nebránil. Aspoň ja by som sa s takýmto človekom chcel stretnúť. Už len zo zvedavosti.

Vaša vytrvalosť a kreativita môžu pre vás znamenať dobrý „pozicioning“ u zákazníka. To znamená, že vás začne vnímať inak, ako všetkých ostatných. Môže to znamenať aj to, že s takým človekom (teda s vami) bude chcieť spolupracovať. Konečne niekto, kto nehrá zase tú istú otrepanú pesničku a nenechá sa tak ľahko odradiť.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (10)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Martin Mišík píše:

    Treba skúsiť čokoľvek. Ak to prinesie výsledky, tak ďalej do toho!

  2. Anonymous píše:

    Zdravím všetkých zúčastnených.
    Mám žiaľ aj trochu inú skúsenosť. Zapojil som sa totiž do MLM a tu je telefonovanie za účelom získavania osobných stretnutí veľmi častým a najviac obávaným nástrojom. Zatelefonoval som svojmu známemu, ktorý vlastní stavebnú firmu. Podľa môjho názoru veľmi rozhľadený človek,ktorý sa nebráni novým veciam. Pri prvom telefonáte všetko bolo o.k. len s tým, že uvedený termín odmietol,lebo vraj nebude celý deň v meste a vraj takto narýchlo (o 2dni) sa takéto veci predsa nedohadujú. (Súhlasím,ale som žiaľ naviazaný na môjho lídra bývajúceho o 100km ďalej a podľa neho musím dohadovať termín). A na základe toho som mu teda nedokázal navrhnúť ďalší termín stretnutia. Iba som mu povedal, že ide o to aká je tu situácia,kríza a tak a že jeden pán príde do mesta a má zaujímavé informácie-postupy ako môžu aj bežný ľudia eliminovať svoje ekonomické straty….
    Po absolvovaní kurzu telefonovania pána Mišíka som bol „nabušený“ ako na to a tak som volal znovu. Hovorím mu: „Volám ti kvôli stretnutiu“.
    A v tom na mňa agresívne spustil ako zo samopalu: „No, vieš čo,keď je ten potrimiskár taký génius, že má patent ako na krízu,tak nech ide na úrad vlády a nech im tam ten svoj zázrak prednesie…..dobre?“ Takže som bol odzbrojený, pretože aj keď viem o jeho vyššom stupni sebavedomia tak takúto reakciu som vôbec nečakal a po menšej odmlke som mu len povedal,že tak dobre a rozlúčil som sa.
    Vysvetľovať, že spoliehať sa práve na vládu absolútne nemienim a ani naivne očakávať, že by dačo dokázala urobiť som ani v najmenšom nemal v úmysle. Práve kvôli tomuto mali byť tie informácie poskytnuté.
    Takže zrejme prišlo k nevhodnému načasovaniu.
    Možno mu niekto zrovna vyfúkol nejakú zaujímavú štátnu zákazku 🙂 a taktiež aj to ego označované u niektorých klientov v tejto branži „ego ako prasa“ tu zohralo svoju úlohu.

    • Martin Vacho píše:

      Keď sa tak na to pozerám nepovažoval by som to za chybu alebo ego-slabinu spomínaného pána. Ak si vezmete Váš pohľad na toho pána, ktorého považujete za úspešného vo svojej oblasti, pána, ktorý je otvorený novým veciam, tak jeho reakcia na Vás mala hlavnú príčinu vo Vašej osobnej degradácii.
      Zapojiť sa do MLM nie je nič zlé. MLM si však treba vybrať podľa svojej schopnosti komunikovať. Podstata MLM je totiž v schopnosti duplikácie a pokiaľ ste na „svojho lídra“ odkázaný, potom ste vlastne kto? Človek, ktorý dohadzuje „informácie“ ktorým nerozumie alebo ich nie je schopný postúpiť?
      Ak zavoláte sebavedomému človeku a ten je vyspelý natoľko, že ľudí berie za rovnocenných tak akékoľvek seba-dergadovanie môže mať za následok odpudzujúce reakcie pretože samotná situácia je pre neho neprijateľná.
      Druhá vec môže byť taká, že Vám pán dôveroval a Vy ste si naňho brali nejakú „posilu“… Prečo?
      Ak si nie ste istý nehľadajte oporu u druhého a nájdite si to, čo Vám bude bližšie a ľahko postúpite ďalej. Verte, že toto odmietnutie nie je odmietnutie v pravom zmysle slova a je to slabý odvar toho ako by ste sa cítili keby sa to stávalo v budúcnosti vašim podriadeným spolupracovníkom… Teda za predpokladu, že máte aspoň čiastočne rozvinutú empatiu.
      Neberte to ako kritiku – berte to iba ako podnet k tomu, že čo človek to pohľad a poznať pohľad ďalšieho je vlastne dar :o)
      Ak pochopíte, poďakujete sa mi neskôr :o))
      Prajem veľa svetla a úspechov.

    • Martin Mišík píše:

      Aj keď princíp MLM je veľmi jednoduchý, je to veľmi ťažký biznis. Práve kvôli tomu, že človek si zo začiatku neverí a je to cítiť. Pre mňa osobne bola obrovská zmena v prístupe, keď som pochopil, že nie ja som testovaný, ale ten druhý človek. Najprv som odhadoval reakcie ľudí podľa ich postavenia. Zistil som, že to nemá s tým nič spoločné. Ak môžem začínajúcim podnikateľom v MLM-obchode poradiť, vykašlite sa na to, aké postavenie má človek, ktorého chcete osloviť. Nemajte žiadne predsudky ani očakávania, proste ho oslovte a počkajte na reakciu. Ak nie je dobrá, choďte ďalej. Viac ľudí mi potvrdilo, že úspech v MLM vybudovali s ľuďmi, ktorých pred tým nepoznali. Ak ste presvedčený o hodnote vášho obchodu,nesnažte sa ho predávať každému. Hľadajte ľudí, ktorí zareagujú pozitívne. MLM je hlavne o hľadaní správnych ľudí, nie o získavaní duší.

    • Zuzana píše:

      Odpoveď, s ktorou sa absolútne stotožňujem 🙂

  3. Anonymous píše:

    zdravím Vás.Je to normálne, že aj tak reagujú ľudia. Na to je veľmi jednoduchá reakcia v telefóne. Pre viac info jascurs@gmail.com alebo 0903890280, 0917522090

    • Martin Vacho píše:

      Tento príspevok je tak priehľadný a prázdny, že sa vlastne ani nedá opísať :o))
      Nemyslíte to vážne, že s takým „vystupovaním“ môžete človeka niečím obohatiť… teda s výnimkou opakovaného sklamania :o)

    • Anonymous píše:

      Súhlasím. Martin! Také prvoplánové.

  4. jozua píše:

    ďakujem pekne
    ak môžem ja by som tam doplnil to módne slovo spoločenská zodpovednosť, on v skutočnosti aspoň podla mojej mienky vyjadruje spoločne všetky znaky.
    Prajem ďalšie výrazne úspechy, táto stránka je nesmierne inšpirujúca, ak to takto bude pokračovať budeme mať slovenského Iva Tomana.
    jožo helenin

  5. Martin Mišík píše:

    To mi lichotíte, Jozef. Mojim cieľom je byť slovenským Martinom Mišíkom 🙂 Pána Tomana si veľmi vážim, mal som tú česť sa s ním aj osobne zoznámiť. V oblasti osobnostného rozvoja urobil v ČR a SR obrovský kus práce, vlastne je v tom priekopníkom. Až cez neho som začal pred x rokmi vnímať (okrem knižiek) nejaký rozvoj osobnosti. Ak bude niekedy extistovať sieň slávy aj pre osobnosti vo vzdelávaní, Ivo Toman bude medzi prvými exponátmi.

Napísať odpoveď pre Anonymous Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *