Databáza klientov ako (ne)úrodná „záhradka“?

Publikované v kategórii Plánovanie predaja od dňa 21. februára 2011 3 komentáre

Videli ste už niekedy záhradkársku oblasť? Niektoré záhradky sú udržiavané a prinášajú majiteľom peknú úrodu a iné nie. Podobné je to aj s databázami klientov.

Niektoré firmy databázu zákazníkov majú, ale nič im neprináša. Tak ako majiteľom tých spustnutých záhrad. Samotné vlastníctvo databázy ešte nemusí znamenať, že z toho máte úžitok. Ako sa starať a ako využívať zákaznícku databázu?

Databáza má slúžiť ako nástroj na lepšie riadenie biznisu. Aby ste mohli s databázou čokoľvek robiť, musí obsahovať údaje. Nemusí ich byť veľa. Majú to byť také údaje, ktoré potrebujete na plánovanie a manažovanie predaja a vzťahu s klientami. Nejdem ich vymenúvať všetky. Spomeniem len jeden-ten najdôležitejší. Napriek tomu často v databázach obchodných firiem chýba. Je to nasledujúci krok, ktorý treba s klientom urobiť v nejakom konkrétnom dátume.

Ak vo vašej databáze takýto údaj chýba, spoluprácu s týmto klientom neriadite. Ak máte v databáze desiatky alebo stovky klientov, ako a kedy si spomeniete, čo s ktorým klientom treba urobiť?

Ak očakávate od zákazníka, že si na vás spomenie a osloví vás so svojou nákupnou požiadavkou, tak sa vo väčšine prípadov mýlite.

Databáza neslúži len na zber údajov z minulosti, ale má hlavne určovať, čo sa s klientom udeje v budúcnosti. Toto môže byť ďalšia vaša pridaná hodnota. Spomenúť si a postarať sa o zákazníka v tom správnom čase. Aby na to vôbec nemusel myslieť.

Preto nenechávajte zákazníkov iba tak „ležať ľadom“, ale majte u každého z nich stanovený krok, čo a kedy plánujete urobiť najbližšie. Aj keď je to len „zavolať, či niečo nepotrebuje“. Takto vám ujde oveľa menej príležitostí, ako keby ste neurobili vôbec nič.
————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“.

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Michal Nemčík, Košice píše:

    Veľmi pekné a funkčné prirovnanie.

  2. Anonymous píše:

    …musí obsahovať údaje. Nemusí ich byť veľa. Majú to byť také údaje, ktoré potrebujete na plánovanie a manažovanie predaja a vzťahu s klientmi. – „Tak tu by sa naša firma mala pozastaviť a prehodnotiť našu databázu…. Ďakujem za poznatky, ktoré mne osobne dávajú veľmi veľa. Minimálne vždy prehodnotím, kde v danej situácii robím chybu.

    • Martin Mišík píše:

      Vďaka. Aj v tomto prípade platí-všetkého veľa škodí. Potom sa z predajcu stáva úradník, ktorý len zapisuje údaje, často nevyužiteľné…

Napísať odpoveď pre Michal Nemčík, Košice Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *