Čo je to predaj? Predaj je…

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 8. novembra 2010 25 komentárov

Pred pár dňami som dostal od jedného pána zaujímavú otázku: „Čo je podľa vás predaj?“ Rovnakú otázku  kladiem aj účastníkom mojich školení. Dostávam rôzne odpovede. Preto chcem na túto tému napísať článok, kde sa na pojem „predaj“ pozriem trochu bližšie. Ak má niekto úspešne predávať, mal by najprv vedieť, čo to predaj je, či nie? Tak ako zvárač by mal vedieť, čo je to „zváranie“.

Článok o predaji uverejním budúci týždeň. Dovtedy chcem vyhlásiť verejnú ANKETU. Formou komentára k tomuto článku prosím napíšte, aká je VAŠA definícia slova „predaj“. Napíšte vlastnými slovami, čo podľa vás toto slovo znamená. Predstavte si, že máte nového kolegu, ktorý v živote s predajom nemal nič spoločné. A máte z neho urobiť obchodníka. Opýta sa vás: „Prosím ťa, čo je to predaj?“ Čo by ste mu odpovedali jednou-dvoma vetami?

Určite spolu vytvoríme slušnú zbierku definícií. Som presvedčený, že to pre nás všetkých bude veľmi poučné. A možno vytvoríme celosvetový rekord v počte definícií slova „predaj“. Pridáte sa?

Ak niekto nechce zverejniť svoj komentár priamo na stránke, môže svoju definíciu napísať aj do tohto formulára. Tie najlepšie definície uverejním aj v mojom budúcom článku.

Teším sa na vaše príspevky!

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (25)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Miriam píše:

    Predaj je SLUŽBA zákazníkovi, ktorá uspokojí jeho potreby

  2. Iva píše:

    Prodej je doporučení výrobku nebo služby zákazníkovi za účelem oboustranné spokojennosti, ze které mají obě dvě strany radost a užitek.

  3. Anonymous píše:

    *Predaj je uspokojenie zákazníkových potrieb a zároveň odmena pre predajcu 🙂

  4. Pavel píše:

    Začal bych trochu více zeširoka.

    Peníze se dají vidělat dvěma způsoby:

    Buď jste odborník v určitém segmentu lidské činnosti, nebo dokážete zprostředkovat služby mezi jednotlivými články trhu. Vždy jde o dosažení zisku, kterého dosáhneme prodejem.

    Pavel P.

  5. Anonymous píše:

    Činnost ktorá pramení z požiadaviek a potrieb zákazníka vytváraná za účelom zisku.

  6. Milan Smolko píše:

    predaj = výmena
    Každý z nás je predajca a kupujúci. Zamestnanec vymieňa svoj čas za peniaze majiteľa firmy, Majiteľ zas svoje peniaze za čas zamestnanca….

    To je jeden z príkladov….

  7. Anonymous píše:

    Predaj je činnosť pri ktorej dopyt uspokojí ponuka kde výsledkom je uspokojenie potrieb zákazníka a zisk predajcu.

  8. zdenarrr píše:

    Tento komentár bol odstránený autorom.

  9. zdenarrr píše:

    Predaj je záujem o potreby zákazníka – t.j. služba. Obchodník poskytuje pomoc a spokojný zákazník zaplatí a odporučí obchodníka.
    Predaj s obchodníkom je, že ponúkne zákazníkovi k produktu niečo, čo nečakal pri dodaní produktu.

  10. Martin Mišík píše:

    Skvelé! Ďakujem za vaše komentáre! Keď to celé poskladáme, tak to nebude mať chybu 🙂 Pridá sa niekto ďalší?

  11. Ivan píše:

    Podľa mňa predaj nie je žiadna výmena. Keď tak, ide o dohodnutie výmeny. Objednavka je koniec koncov potvrdenie dohody o výmene. Podľa mňa predaj (alebo predávanie) je komunikácia o potrebách a ich riešení so zámerom zistiť a využiť príležitosť získať objednávku, ktorá prinesie objednávateľovi sľúbený prospech (riešenie), dodávateľovi zisk a dobré meno 🙂

  12. Anonymous píše:

    moje interpretace (mikroekonomicka) je takova, ze prodej je cinnost, ktera nastane ve chvili, kdy kupujici v te same chvili vidi vetsi uzitek z porizovaneho statku.
    z pohledu obchodnika je to vyhra, zivotni smysl,..
    marketer to vidi jako uspokojeni potreb a prani.
    pro ucetni je to jako uhrada vystavene pohledavky.
    a tak dale..:-)

    http://www.about.me/adamhazucha

  13. Anonymous píše:

    Predaj je, ked odnesieme, dodáme, pošleme zákazníkovi jeho tovar a vezmeme si za ten tovar naše peniaze

  14. Anonymous píše:

    Prodej je přesun věcí/služeb, které mám/umím a nepotřebuji lidem, kteří je nemají a potřebují (mnozí to ani nevědí(;-)), realizovaný prostřednictvím platidla za účelem a)zisku, b)zbavení se věci, c)pomoci bližnímu.
    Pavel

  15. Anonymous píše:

    *Predaj je, keď si zákazník príde kúpiť do obchodu hygienické „potreby“ pre svoju ženu a odchádza s motorovým člnom, nepremokavým oblečením a s komplet rybárskou výstrojou od háčika na ryby, cez samonavíjacie udice až po knihy pre rybárskych začiatočníkov, lebo predavač mu poradil, aby si radšej na víkend aspoň zachytal ryby, keď už si nemôže užiť s manželkou… :-))) B

  16. hana píše:

    Predaj je komunikácia medzi ľudmi za účelom pomôcť tomu druhému

  17. Milan píše:

    Hana……veľmi zle, ked chceš pomáhať, choď robiť charitu…Ako na teba pôsobia predavači s nápisom AKO VÁM MôŽEME POMôCŤ? v obchode predávajú iba 2 veci: Obava, alebo túžba. Nič iné. Podľa toho, čo predávaš, musíš argumentovať. napr. poisťovníctvo. Životná poistka: Čo ak sa vám niečo stane?(obava)Investičné sporenie: Predstavte si,že v dôchdku takýmto spôsobom milionárom….(túžba)Je to úplne jednoduché

  18. Anonymous píše:

    Za informace se platí. Tak že prodej je vlastně výměna zboží za informace o něm.Josef

  19. Martin píše:

    Predaj z pohladu predavajuceho:manipulacia vjemov kupujuceho…

  20. Anonymous píše:

    Martin. Ak by platilo, že ide o manipuláciu tak taká firma skôr alebo neskôr skrachuje. Pretože ten zážitok a dobrý pocit musí byť dlhodobý. Preto o manipulácii nemôže byť ani reč.

  21. Martin Mišík píše:

    Suhlasim. Zakaznika mozeme oklamat (zmanipulovat) len dvakrat: prvy a posledny. Osobne sa priklanam k dlhodobym vztahom a vzajomnej spokojnosti. Ale Martin mozno nemyslel manipulaciu vnemov v negativnom slova zmysle. lebo predajca v skutocnosti pracuje s vnemami a pozornostou zakaznika. Ale ide hlavne o smerovanie pozornosti na dolezite veci, ako o manipulaciu…

  22. Anonymous píše:

    „je to jednoduché ľudia kúpia všetko len im dajte peniaze a nastane predaj“
    Keď niekto niečo chce, potrebuje, túži po niečom
    alebo mu to nejako uľahčí, zrýchli, ušetrí nejakú činnosť, čas … môže nastať predaj ale to len za predpokladu že existuje ponuka ktorá dá o sebe vedieť a dotyčný „dopytujúci“ má na to peniaze alebo možnosť tieto peniaze zohnať (pôžička, leasing)
    Je veľa možností ako zistiť čo ľudia potrebujú no ešte viac je tých o ktorých ľudia ani nevedia že ich potrebujú – budú potrebovať.
    – prísť s niečím čo ľudia budú určite potrebovať a doteraz to ani netušili.(nastáva predaj za predpokladu zaplatenia) /toto je určené len pre malé percento tých naj úspešných/
    – alebo uspokojovať už známe potreby ale tu je zas obrovská konkurencia a predháňanie kto predá „uspokojí“ skôr, lepšie… . (nastáva predaj za predpokladu zaplatenia) /tu sa naháňa väčšina podnikateľov /
    Hovorí sa a je to aj pravda že ľudia majú neobmedzené túžby a sny ale obmedzené príjmy. No a preto tak pekne funguje systém zadlžovania či už osôb, rodín, miest, štátov a sveta. Keďže ako je hore uvedené ľudia majú neobmedzené túžby malo by sa dať predať všetko ale problém je v tom že ľudia vám za to uspokojenie nemajú čo dať. Ak to niekto vyrieši napíšte mi. Dík romarico@centrum.sk

  23. Charlie píše:

    Predaj je výmena tovarov či služieb za ekvivalent hodnoty. Umením predajcu je poskytnutie, nájdenie úžitku pre užívateľa ním ponúkaného tovaru či službu.
    Jeden príklad: Idem si kúpiť ručnú vŕtačku … otázkou zostáva, načo mi tá vŕtačka vlastne je ? čo ja v skutočnosti potrebujem ? Dieru, rôzneho priemeru a hĺbky… mojím úžitkom je diera tam kde ju potrebujem. Podobne by sa dal hľadať úžitok záujemncu o prémiovú značku automobilu, kde je jeho úžitok ? je ním spotreba ? pohodlný interiér či pomer ceny a úžitnej hodnoty ? Možno je to len potvrdenie statusu osoby – „vedzte že patrím k high society“, to spoznať, že toto je ono, na to treba v prvom rade požívať uši a mať otvorené oči – potom bude aj ekvivalent za službu či tovar obojstranne akceptovateľný 🙂 aj toaletný papier má jeden dôležitý úžitok 😉

  24. Anonymous píše:

    Predaj je ako dobrý sex , keď sú obaja ten čo dáva ,tak aj ten čo dostáva maximálne spokojný.

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *