Akú literatúru o predaji čítam?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 26. septembra 2011 14 komentárov

Mnohí z vás sa pýtate, akú literatúru o predaji by som vám odporučil čítať (v slovenčine a češtine). Najjednoduchšia odpoveď by bola:“Akúkoľvek“. Pretože tej literatúry v slovenčine a češtine až tak veľa zase nie je, ak sa chcete vzdelávať dlhodobo. Napriek tomu vám chcem nejaké tituly odporučiť.  Také, ktoré ma v minulosti najviac oslovili, formou aj obsahom.

Ivo Toman: „Pozitivní myšlení není pro každého“ a „Závist si musíte zasloužit“. Dve CD-nahrávky, ktoré mi pomohli zrovnať si v hlave myšlienky ohľadne sebamotivácie a úspechu. Nastavia vám zrkadlo, kde veľmi rýchlo uvidíte vašu „polohu“ na ceste k úspechu a zistíte, kadiaľ sa k nemu môžete vydať. Podané priamo a bez obalu.

Pavel Vosoba: „Dokonalé služby (co chtějí zákazníci)“ – 59 tipov vo forme príbehov, ako urobiť zákazníka spokojným a firmu úspešnou. Toto by som dal ako povinné čítanie všetkým podnikateľom, manažérom a predajcom. Jeden citát z nej: „…najlepšou reklamou služby je služba sama.“ 

Richard Denny: „Prodejem k vítězství“ – kniha poskytujúca prehľad a jednoduché návody, ako robiť jednotlivé kroky v predaji – od vyhľadania nového kontaktu až po uzatvorenie obchodu. Pre začínajúceho obchodníka to môže byť veľmi praktická príručka, ktorá vás prevedie jednotlivými fázami predaja. 

Ivo Toman:„Debordelizace hlavy“ – kniha, v ktorej zistíte, prečo je v jednoduchosti krása. Nájdete v nej návod, ako si nastaviť priority vzhľadom na vaše životné hodnoty a ako sa nenechať odkloniť z kurzu, ktorý ste si vybrali.  A celkom dobrá analýza toho, prečo sa mnoho ľudí na cestu k úspechu ani nevydá. Ak si chcete urobiť poriadok vo vašom (nielen pracovnom) živote, vrelo doporúčam.

Ivan Bureš: „10 zlatých pravidel prodeje“ – desať skutočných príbehov z praxe autora, cez ktoré porozumiete pravidlám, ktoré sú pre úspech v predaji dôležité. Nie sú o technikách, ale o súvislostiach.
Niektoré ma trochu prekvapili, napríklad: „S lojalitou zákazníka rastie jeho náročnosť…“ Pôvodne som si myslel opak.

Tom Hopkins: „Umění prodávat“ – túto knihu som zatiaľ neprečítal, iba som ju prelistoval. Obsahuje množstvo techník a návodov od človeka, ktorý je považovaný za legendu v predaji a je jedným z najžiadanejších trénerov obchodníkov na svete.

Samozrejme, titulov je viac, ale tieto boli pre mňa osobne tie najprínosnejšie. Ale je to na vás. Žiadna informácia vám nemôže ublížiť, ak si ju v praxi najprv otestujete. Takže, študujte a študujte!
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ (vo formáte PDF) a ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja, určené len pre registrovaných čitateľov. Registrácia je zdarma.

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (14)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Martin Mažár píše:

    Ja mám obľúbenú knihu od Harry Beckwith – Jak prodat neviditelné. Je to skvelá kniha plná predajných tipov.

  2. Niektoré z nich som čítal – veľmi pekný výber Martin.

  3. Martin Mišík píše:

    Vďaka za tip, Martin! Určite si ju prečítam.

  4. Miroslav píše:

    Mam precitaneho Tomana, ano je taky ako Martin popisuje.
    Zatial najlepsia kniha o predaji co som precital : Zig Ziglar – Umenie uspesne predavat 🙂

  5. Anonymous píše:

    Vyber knich velmi dobry, ale ja milujem aj zabavnejsiu formu- filmom, obvzlast komedii o obchode. Videli ste film Holy Man s Eddiem Murphym, s Jeffom Goldblumom a Kelly Preston? Nieco fantasticke o pochopeni obchodu ako takom- hlavne PRECO kupujeme aj veci nepotrebne ( hlavne tie 🙂 )
    Ivan

  6. Martin Mišík píše:

    Ten film nepoznám,vďaka za tip. Aj keď TV veľmi nepozerám, dobrý film si občas rád pozriem…

  7. Anonymous píše:

    Výborný výber, Martin, pre inšpiráciu pár tipov:
    – z klasiky: Napoleon Hill: Tajomstvo prosperity
    – marketing: Philip Kotler: Moderní marketing – 4. evropské vydání
    – team: James M. Heidema&Carol A. McKenzie: Zanietený tím
    – komunikácia: Dave Lakhani: Přesvědčování – umění dosáhnout svého
    – pre náročných: Gloria Beck: Zakázaná rétorika
    – pre fajnšmekrov: Andrzej Batko: Umění persvaze aneb jazyk ovlivňování a manipulace, Persvazivní taktika a strategie

    Ján Podstrelený

  8. tatiersky.com píše:

    Ďakujem za tipy Martin, niektoré si určite prečítam. Mne osobne teraz veľmi rezonujú dve knihy – David Meerman Scott „Nové pravidlá marketingu a PR“ (zameranie na soc. média, veľa dobrých rád) a Leander Kahney „Ako uvažuje Steve Jobs“ (síce všeobecnejšia ale s úžasnými myšlienkami, ako Steve postupoval napr. pri návrhu produktov alebo pri manažmente všeobecne – je to občas pritiahnuté za vlasy ale určite poučné).

  9. Roman Kovacik píše:

    Dokonale sluzby od P. Vosobu je vyborna kniha. Jednoznacne odporucam i ja… ak ju este niekde zozeniete. Ostatne nepoznam, ale urcite sa po nich poobzeram. Diky, Martin.

    ——

    A aj ja prispejem svojimi tipmi:

    1.) Prodano! (Steve Martin, Gary Colleran)

    2.) Jak ziskat a udrzet zakaznika (Timothy R. V. Foster)

    (A potom 2 knihy vedeckejsieho razu…)

    3.) Jak drahe je zdarma? (Dan Ariely)

    4.) Nakupologie (Martin Lindstrom)

  10. Martin Mišík píše:

    Ďakujem za všetky tipy! Zdá sa, že do Vianoc mám čo čítať 🙂

  11. Ludovit píše:

    Dakujem za tipy, pridavam jeden, trosku lahsie ale podla mojho nazoru prospesne citanie aj pre predajcov (ved kazdy nieco denne niekomu ponuka:) )
    Charlie Tremendous Jones: Zivot je fascinujuci

  12. Juraj Ferencik píše:

    Martin,

    tipov na skvele knihy je mnoho, odporucam vsak velmi zaujimavy titul:

    Martin Lindstrom – Nakupologie (z oblasti neuromarketingu)

    Juraj

  13. Martin Mišík píše:

    Vďaka za tip Juraj! Túto knihu spomínal už Roman, asi si ju kúpim ako prvú…

Napísať odpoveď pre Roman Kovacik Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *