Ako účinne osloviť nových zákazníkov?

Filed in Noví zákazníci, Telefonovanie by on 3. novembra 2015 0 Comments

PIC00172.JPG

 

Každý, kto chce osloviť nových zákazníkov, mi dá za pravdu, že prvý kontakt je ten najťažší.

Nemáte priestor na chyby – ak vám „nevyjde krok“, zákazník vám už nedá druhú šancu. A vy by ste mu tak veľmi chceli povedať o vašich skvelých produktoch a službách…

Čo nepatrí do úvodného oslovenia?

Pri prvom oslovení zákazníka nikdy, nikdy, nikdy nič neponúkajte, neprezentujte ani nič nechcite! Nikdy nič ne-…to je trojnásobný zápor. A nie náhodou. Ľudia majú totiž zafixované určité automatické modely správania. Podnet – reakcia.

Príklad z prírody: Čo sa stane, ak sa dotknete slimákových „tykadiel“? Zastrčí ich a schová sa. Presne to urobí aj zákazník, ako reakciu na typický prvý „dotyk“ obchodníka, ktorý v úvodnom telefonáte (alebo e-maile): za a) prezentuje firmu, za b) chce sa so zákazníkom stretnúť, za c) aby mu niečo ponúkol. Ponuka – odmietnutie. Preto je to v dnešnej dobe doslova smrteľná kombinácia.

Prečo zákazníci takto reagujú? Je to následok 4 veľkých zmien, ktoré sa udiali na poli nákupného správania sa za posledné roky.

Tipy na zvysenie predaja button

Akú stratégiu zvoliť pri prvom kontakte?

Na začiatku je síce dôležité, aby sa zákazníci o vás dozvedeli. Nemalo by to ale byť cez informácie – čomu sa venujete a čo predávate. Zákazník by si vás mal na začiatku „zaškatuľkovať“ ako niekoho, s kým vôbec má zmysel komunikovať.

S kým ste ochotní komunikovať vy? S niekým, kto vám chce niečo ponúknuť a predať? Alebo s niekým, od koho ste sa dozvedeli niečo, čo viete využiť vo vašom živote (podnikaní)? Verte, aj vaši potenciálni klienti majú kopec otázok, na ktoré by chceli odpovede.

Napríklad: „Prečo mám v oblasti X problém Y?“  alebo „Akých chýb sa mám vyvarovať, keď riešim situáciu Z?“ alebo „Ako tento problém riešia iní?“. 

Skúste ho najprv „zohriať“!

Mne sa najviac osvedčilo začať úvodnú komunikáciu s klientom nejakou hodnotnou informáciou pre jeho biznis. Napríklad takýmto článkom 🙂 A to ešte pred tým, ako nadviažem obchodný kontakt. Kľudne to nazvime „zohrievanie kontaktu“…

Jednak tým už na začiatku zákazníkovi niečo nezištne dávate (pričom ostatní od neho hneď niečo chcú), a zároveň zákazník uvidí, že sa vo veci vyznáte a môžete pre neho byť prínosom. Toto je budovanie dôvery v 21.storočí. Nie otrepané „small-talky“ a „ice-breaky“, ktoré dnes už väčšinu ľudí otravujú…

P.S. Ako pomôcku pri telefonovaní si môžete stiahnuť e-book: 9 dôvodov, prečo vás v telefóne odmietajú. Dozviete sa akým chybám sa pri telefonovaní treba vyhnúť, ak si chcete dohodnúť viac stretnutí. A je zdarma 🙂 Stiahnuť e-book

——————————————————

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 6 491 times, 1 visits today)

Comments

comments

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code