Ako podporiť maloobchodný predaj v čase Vianoc?

Publikované v kategórii Maloobchodný predaj od dňa 13. novembra 2012 3 komentáre

S Vianocami u mnohých prichádza aj nepríjemný pocit – Zase musím kupovať darčeky! Ako dosiahnuť, aby u zákazníka pri návšteve vašej predajne opadli aj tie posledné pochybnosti, či vybral ten PRAVÝ darček?

Aj keď sa váš personál snaží a vysvetľuje, zákazník si často netrúfa odhadnúť vkus obdarovaného. Preto je veľká šanca, že bude chcieť hľadať ďalej a odíde. Ale vy chcete, aby kúpil u vás! Môžete použiť jednoduchú metódu. Takú, ktorú by ste asi ponúkli známemu ako priateľskú pomoc…


Dajte zákazníkovi možnosť kúpený tovar vymeniť do 7.1. (alebo iného dátumu). Aj keby zákazník tú možnosť využil, nič sa nedeje, tržba ostáva u vás. Skúsenosti ukazujú, že 80 až 95% zákazníkov sa nevráti. Dosiahnete to, že zákazník odchádza spokojný, s pocitom „zadných dvierok“ – keby sa darček nepáčil, môže ho vymeniť.

Ďalší spôsob, ako u zákazníkov dosiahnuť dobrý pocit z nákupu u vás – dajte im možnosť darčekového balenia. Pre mnohých ľudí je to záťaž navyše, hlavne pre mužov. Preto, ak im kúpený darček aj darčekovo zabalíte (kľudne aj za peniaze, alebo nad určitú sumu grátis), poskytnete im komfort navyše. Čudovali by ste sa, koľko ľudí to využije. A netreba tak veľa – na obdobie predvianočných nákupov si najmite niekoho, kto dokáže pekne baliť (a nezabudne odlepiť cenovky 🙂

Pozrite sa na to očami vášho klienta a uľahčite mu to, ako sa dá. On sa vám za to odmení skvelým nákupom a bude vás odporúčať ďalej. (Autor článku: Renata Russeva. Budúci týždeň robí prednášku „Ako zvýšiť predaj a zisk v maloobchode“).
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Jana Škutková píše:

    Nákupy darčekov sú pre mňa nočnou morou, odkedy dcéry vyrástli a nedalo sa spoľahnúť, že ich poteší mamin vkus. Takže za možné výmeny som všetkými desiatimi – i keď, prikláňam sa k názoru, že to málokto urobí – už z úcty k darcovi. Takže – presne tá správna technika 🙂

  2. Zuzana píše:

    Dakujem za super tip, okamzite ho vyuzivam a davam na stranku svojho e-shopu ako modul s nazvom ZADNE VRATKA PRE VASE VIANOCNE NAKUPY…
    Zuzana Kosibova, majitelka internetoveho obchodu s africkym zbozim 🙂

  3. Martin Mišík píše:

    Nakupovanie je aj (hlavne) o pocitoch. Čím lepší pocit zákazník má, tým väčšia šanca, že nakúpi. A ako píše pani Russeva, netreba k tomu až tak veľa…

Napísať odpoveď pre Zuzana Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *