Ako dlho si vás zákazník pamätá?

Filed in Obchodný rozhovor by on 4. júla 2011 6 komentárov

Stretnutia s niektorými ľuďmi si pamätáme aj roky. Na niektoré zabúdame už po pár minútach. Ako dlho si zákazníci pamätajú vašu návštevu?  

Ideálne je zanechať zákazníka s dvoma druhmi myšlienok:

1. dali ste mu nový pohľad na vec (inak povedané „chrobáka do hlavy“) a uvažuje nad tým, že by sa mal vašim návrhom vážne zaoberať,

2. urobili ste obchod a zákazník je rád, že sa tak rozhodol.

V prvom prípade zákazník vidí možnosť niečo zlepšiť a cíti, že vy ste dobrá voľba. V druhom prípade ste to dotiahli až k objednávke a zákazník sa nevie dočkať, kedy už začne váš produkt používať. To je jeden koniec škály. Na druhom konci je zákazník rád, že ste odišli a dúfa, že už vás viac neuvidí. Všetko ostatné je medzi tým. Ku ktorému koncu škály by ste zaradili vaše obchodné návštevy?

Základná poučka time-manažmentu hovorí, že „čas je kapitál“. Malo by sa vám vrátiť viac, ako investujete. Rovnako aj zákazníkovi. Vypláca sa mu čas investovaný do vás? Zistíte to veľmi rýchlo – podľa toho, ako ochotne zákazník súhlasí so stretnutím s vami. Podľa toho hneď viete, či v debate s vami vidí nejakú pridanú hodnotu alebo nie.

Snažte sa, aby každý rozhovor s vami zákazníka o niečo obohatil. Môže to byť nová informácia, skúsenosť, malá rada, rozšírenie obzoru, čokoľvek, čo zákazníkovi vynahradí čas strávený s vami. Chcete predsa , aby zákazník vo vás videl výhodnú „investíciu“, a nie nákladovú položku. Aby ste bol pre neho niekto, s kým sa oplatilo stretnúť. Bez ohľadu na to, či ste na stretnutí urobili obchod alebo nie.

P.S. Malá súkromná prosba – ak toto čítate a niekedy v minulosti sme sa osobne stretli, alebo ste dokonca mojim zákazníkom, napíšte mi prosím do komentára k článku alebo e-mailom, akú hodnotu ste videli v našom poslednom rozhovore. Tiež ma zaujíma, na ktorom konci škály „pridanej hodnoty“ sa u vás nachádzam.

————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ a ďalšie  praktické tipy na zlepšenie predaja.
13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 113 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Anonymous píše:

    Ahoj Martin,
    ešte sme sa nestretli, ale tvoje články ma vždy oslovia a rada sa im venujem. U mňa si jednoznačne zatiaľ v bode 1. Nie je to však tým, že by som nemala záujem o tvoju ponuku služieb. Zatiaľ som limitovaná svojou voľbou opatery starého otca. Teším sa, ak sa to časom zmení a budem sa môcť aktívne zúčastniť tvojich tréningov. Prajem ti všetko dobré, Tereza

  2. Martin Mišík píše:

    Ďakujem, Tereza! Aj ja sa teším na stretnutie s Vami niekedy v budúcnosti…

  3. hulo píše:

    Nestretli sme sa, takže rozhovor neviem posúdiť, ale Vaše články tu aj na eTrend odoberám cez RSS a prečítal som všetky. Teda stálo mi za to obetovať čas na ich prečítanie, ponúkate množstvo inšpiratívnych myšlienok, teším sa na ďalšie.

  4. dada píše:

    stretli sme sa, pamatam si a este stale citam kazdy clanok

  5. Anonymous píše:

    Pekný deň, Martin,
    zatiaľ jediné osobné stretnutie a aj prednáška pred nimi boli inšpiratívne…rovnako aj Vaše články…čas strávený ich čítaním a aplikovaním rád, nápadov, myšlienok nie je stratený, naopak…nech sa Vám aj naďalej darí byť pridanou hodnotou pre čo najviac tých, ktorí sa chcú inšpirovať a učiť…:-)
    Ján Podstrelený

  6. Martin Mišík píše:

    Pán Podstrelený, je pre mňa česť dostať od Vás takéto hodnotenie. Srdečná vďaka! Budem sa snažiť aj ďalej, aby som takéto hodnotenie obhájil aj v budúcnosti…

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code