Ako je to s nákupnými signálmi?

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 11. augusta 2015 3 komentáre

Nakupne-signalyJe skvelé, ak sa zákazník zaujíma, ak sa veľa pýta. Toto sa zvyčajne považuje za nákupný signál – znamená to predsa, že má záujem, či nie?

Áno. Ale to je iba polovica pravdy – možno má záujem, ale nikde nie je napísané, že má záujem práve o váš produkt. Možno má vyhliadnuté niečo iné, a chce si to len porovnať.

A už vôbec to nič nevypovedá o tom, aké máte šance ovplyvniť jeho nákupný proces.

Aké sú skutočné nákupné signály?

Okrem toho, či sa zákazník zaujíma, všímajte si aj iné signály. Napríklad:

  • je ochotný sa s vami stretnúť?
  • je ochotný poskytnúť vám potrebné informácie?
  • umožní vám porozprávať sa aj s inými ľuďmi vo firme (ak to pomôže pri návrhu riešenia)?
  • akceptuje vami navrhnutý logický ďalší krok?

Toto považujem za skutočné nákupné signály – ak je zákazník ochotný s vami spolupracovať počas nákupného procesu.

Na porovnanie – aj profesionálny nákupca sa vás bude pýtať a žiadať od vás informácie. A veľa. Ale v rámci jeho nákupného procesu si ani „nevrznete“. Takže nákupný signál síce áno, ale šanca ovplyvniť výsledok nie.

Čo si všímať?

Keď budete nabudúce hodnotiť nejaký nákupný signál zákazníka, nedívajte sa iba na to, či sa zaujíma alebo akú má reč tela. Hodnoťte aj jeho ochotu nechať vás spolupodieľať sa na nákupnom procese. Môže sa stať, že to začnete vidieť celkom inak. Len si spomeňte, keď sa vám v minulosti podarilo predať – zákazník s vami spolupracoval, alebo si vás už od začiatku držal od tela?

Aké nákupné signály sú smerodajné pre vás? Napíšte mi prosím v komentári pod článkom. (A ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho prosím, alebo mu dajte lajk 🙂

—————————————————

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Štítky:

Komentáre (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Radka píše:

    Pre mňa nákupný signál je, ak zákazník vyjadrí náznak záujmu o produkt, službu, stretnutie……Vtedy viem, „že to pôjde“ . Ak zákazník je už na začiatku apatický, bez chuti a záujmu, tak si to s mojou energiou rozmyslím. Radka

  2. Juro píše:

    Treba mu „položiť na stôl“ 2-3 produkty/služby od
    najvyššej ceny po najnižšiu,ktorú si vybere? Jednanie tiež
    závisí od toho,či je zákazník pragmatik,sociobil,analytik,či extrovert 😉

    • Martin píše:

      Určite, pri predaji hmotných produktov (hlavne spotrebného charakteru, kde s predaj môže uskutočniť hneď na „prvý pokus“) to ide aj takto. Čo však vtedy, ak vás napríklad požiada niekto e-mailom alebo telefonicky o zaslanie cenovej ponuky? Tam to také priamočiare nie je. Na tieto prípady uplatňujem zásady popísané v článku… (k typu zákazníka-určite treba prispôsobiť štýl komunikácie tomu, s kým hovoríte. Ale to je téma sama o sebe 🙂

Napísať odpoveď pre Martin Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *