Aby sa leto nestalo zimným spánkom (v biznise).

Filed in Manažment predaja, Plánovanie predaja by on 13. júna 2011 6 komentárov

Máte aj vy počas leta „uhorkovú sezónu“? Ak máte sezónny predaj a leto u vás nie je práve najúrodnejšie obdobie, mám pre vás 8 tipov, ako „uhorku“ premeniť na plodné obdobie:

1. Máte nejaké „zabudnuté“ obchodné prípady? Ak áno, preverte aktuálnu situáciu. Je to ešte reálne? Dá sa posunúť o nejaký krok ďalej? Je možné, že aj váš potenciálny zákazník toho v lete bude mať menej a bude mať viac času venovať sa vám.


2. Urobte si poriadok v databáze klientov. Sú v nej všetci zákazníci? Obsahuje všetky potrebné informácie? Sú informácie aktuálne? Je v stave, že ju dokážete používať na manažovanie predaja? Ak zistíte nejaké  nedostatky, odstráňte ich.

3. Urobte si poriadok vo vašej kancelárii. Keď sa vám počas polroka nakopili na stole a inde rôzne papiere, katalógy a iné užitočné veci, teraz je čas urobiť veľké upratovanie. Zbavte sa všetkého, čo nepotrebujete. Potrebné veci uložte na svoje miesto. To isté platí aj o e-mailovej schránke. Vyčistite všetko, čo sa dá. Tým vyčistíte aj svoju hlavu a uľaví sa vám.

4. Navštívte vašich zákazníkov. Ak na to počas roka nie je čas, teraz je ideálna doba. Aj vaši zákazníci sú nastavení pohodovejšie, tak sa za nimi vyberte a porozvíjajte vzťahy s nimi. Ak je to možné, vytiahnite ich von z firiem. Takto to nebude vyzerať ako pracovná návšteva, ale skôr ako priateľský obed alebo káva v príjemnom prostredí. Ani v biznise nezaškodí trochu „človečiny“.

5. Podokončujte všetky resty. Ak máte akúkoľvek začatú robotu, ktorú ste doteraz odkladali, tak ju dokončite. Do ďalšej sezóny tak pôjdete s čistejšou hlavou.

6. Popracujte na sebe. Kedy, keď nie teraz? Prečítajte si nejakú zaujímavú knihu, trochu viac sa povenujte pohybovým aktivitám, aby ste si zlepšili kondíciu. Keď znova začne „frmol“, možno už na to nebude čas.

7. Popracujte na marketingu. V čase kľudu je ideálna doba na revíziu a vylepšenie vašich info-materiálov, webstránky a podobne. Využite letné „ticho“ a zviditeľnite sa. Pohľadajte nové metódy, ako osloviť nových zákazníkov. Vytvorte si marketingovú stratégiu na ďalšie obdobie. Postarajte sa, aby vám marketing začal zarábať peniaze. Napríklad takto.

8. Oddýchnite si! Nezabudnite ani na relax, doprajte si príjemnú dovolenku. Venujte sa viac rodine a priateľom – pre vašu pohodu je to tiež dôležité. A kedy, keď nie v lete?

Okrem toho samozrejme nezabudnite ani na predaj – nespadne vám z neba sám. Nezaspite zimným spánkom-pripravte sa na „pouhorkové“obdobie niektorými z vyššie uvedených 8 bodov.  Verím, že po takejto letnej „údržbe“ začnete sezónu oveľa úspešnejšie.
————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“.

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 93 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Anonymous píše:

    Výborný článok, Martin. Niekedy stačí naozaj tak málo – upratať si na stole a v hlave. A zrazu sa veci pohnú 🙂

  2. Anonymous píše:

    Zejména se mi líbila poslední věta 4.bodu. Já bych jenom ironicky poznamenal „Trocha poctivosti v této branži nemůže škodit.“
    JL

  3. Anonymous píše:

    Vďaka, Martin, vďaka doporučenému postupu sa stal august pre mňa zatiaľ naúspešnejším mesiacom v tomto roku! Vivat!

  4. Martin Mišík píše:

    To ma úprimne teší,keď môj článok niekomu pomohol. Gratulujem! Vy ste dôkaz toho, že sa dá (ak sa chce). Napíšete aj konkrétnejšie, čo ste urobili inak? Možno „nakopnete“ aj ostatných k činom…

  5. Alois Komorous píše:

    Martine supr, že to píšeš, píši něco podobného, ale nestíhám. je to jednoduché – jen kdyby se tím obchodníci řídili! Bohužel mám zkušenost, že na Karlovarsku je strašně málo ambiciózních obchodníků, kteří jsou ochotni na sobě zapracovat.
    Mívám pocit, že uhorkovou sezónu mají celý rok!
    ahojky Lojza

    • Martin Mišík píše:

      Zdravím Ťa, Lojza! Áno, ambiciózni a zodpovední obchodníci sú asi ohrozený druh. Ale určite ich tam zopár ešte je, len ich nájsť… Prajem Ti úspešné leto!

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code